Vad i hela friden gör vi? Del XVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
På tal om att vidga sina vyer. Är det ngn som varit i Ungern? Några tips?
Eller för all del andra tips! Tänkte boka en weekend nånstans där jag inte varit. Helst lite åt öst-hållet.

Enda gången jag städar riktigt ordentligt är när mamma kommer på besök. Då jävlar perkele!
Rent generellt funkar det annars hyfsat bra att bjuda hem folk, då håller man undan det värsta kaoset liksom.
Det där fungerar för mig och sambon med. Det ser ut lite hur som helst här hemma....tills vi får veta att nån ska komma. Då far vi fram med både dammsugare och dammtrasa i högsta hugg :D

En allmän kommentar o inte riktat direkt mot skribenten.
För mig handlar det om intresse, är jag inte intresserad av det så finns det ingen anledning att lära mig det. Sen får det vara hur viktigt det vill ...ur andras ögon.

Jag förstår hur du menar. Tex har jag inget som helst intresse av sport om det inte innefattar hästar. Dock har jag full respekt för de som slaviskt följer tex fotboll eftersom jag har ett lika stort intresse för något annat (arabhästar).

Däremot har jag lite svårare att förstå att man glatt deklarerar att man inte har något intresse för något som i allra högsta grad bidragit till att forma vårt samhälle och ger en djupare förståelse för vad som händer idag.

Jag säger inte att den sortens kunskap är finare än elitserien i fotboll, dock har en encyklopedisk fotbollskunskap inte lika stor betydelse för att förstå samhället och vår omgivning. Ungefär som arabhästar, kunskap om dem är verkligen inte nödvändigt för samhällsförståelse.

På tal om att vidga sina vyer. Är det ngn som varit i Ungern? Några tips?
Eller för all del andra tips! Tänkte boka en weekend nånstans där jag inte varit. Helst lite åt öst-hållet.
Japp, billigt spa,god mat, fin natur,skitig kanal man kan åka på,bra shopping billiga lädergrejor handgjrda eller så tar man med en ritning o beställer så kommer den hem till en när den är klar (tex handväska) och Chapel hill vin (fabriken finns i Balaton)

Suck Brynäs säsong är över.
Imorgon måste jag fixa lite mjölk och sen städa lite.
Gå en långpromenad med hunden med, men det är så himla lerigt ute nu

Jag förstår hur du menar. Tex har jag inget som helst intresse av sport om det inte innefattar hästar. Dock har jag full respekt för de som slaviskt följer tex fotboll eftersom jag har ett lika stort intresse för något annat (arabhästar).

Däremot har jag lite svårare att förstå att man glatt deklarerar att man inte har något intresse för något som i allra högsta grad bidragit till att forma vårt samhälle och ger en djupare förståelse för vad som händer idag.

Jag säger inte att den sortens kunskap är finare än elitserien i fotboll, dock har en encyklopedisk fotbollskunskap inte lika stor betydelse för att förstå samhället och vår omgivning. Ungefär som arabhästar, kunskap om dem är verkligen inte nödvändigt för samhällsförståelse.

Jag har svårt att se hur man kan gått grunskola i Sverige men inte förstått att religon och historia hänger ihop?

Religon är en sak i allt det som hänt i historian.

Jag respekterar andras tro, var med under en bönestund i Pinstkyrkan pga att min kombo och min pappa var troende, jag var nyfiken på hur en sådan ser ut.

Jag har även varit närvarande vid en katolsk gudstjänst, jätteintressant att se vad som hände under dom även om jag är ateist själv. Jag som till och med är konfirmerad!

Nästa mål är att närvara vid en gudstjänst i våran Domkyrka här i Västerås. Den är så jäkla mäktig!

Träffade en passkamrat som jag inte träffat på lääääääääääääääänge idag, så jag gick inte "förgäves" ändå även om det kändes skit i allt förutom att koreografin satt, knät höll och armen hängde med.

Det är vad första besöket på smärtkliniken kostar.

Jag har redan gått värktabletter - sjukgymnastik vägen innan, med några inslag av blodprov för att sedan bli avskriven och få rådet "sälj hästen". Har varken ork eller pengar att gå igenom det igen och igen och igen.. Då har jag hellre ont än att utsätta mig för det med jämna mellanrum!

Varför får du rådet att sälja hästen?

Vad har du för värkproblematik när dom säger så? Vilken smärtklik kostar 2500:- att uppsöka? Aldrig hört talas om sådan astronomiska summor för ett läkarbesök!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 067
Senast: Majjijann
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 342
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 958
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Senast tagna bilden XVI