Vad i hela friden gör vi? Del XVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Följetongen fortsätter med en ny facebook-fråga!

Jag har stängt av allt som går att stänga av på den där sidan, tror jag. Sedan råkade jag gå in på vänförfrågningar - och då står det en radda med namn där. Betyder det att det är folk som har skickat en vänförfrågan? :nailbiting: Eller varför står namnen där?

Jag har ju inget på min sida, ingen text, inga bilder, ingenting. Vad ska folk där och göra då??? :eek:

Följetongen fortsätter med en ny facebook-fråga!

Jag har stängt av allt som går att stänga av på den där sidan, tror jag. Sedan råkade jag gå in på vänförfrågningar - och då står det en radda med namn där. Betyder det att det är folk som har skickat en vänförfrågan? :nailbiting: Eller varför står namnen där?

Jag har ju inget på min sida, ingen text, inga bilder, ingenting. Vad ska folk där och göra då??? :eek:
Nej det brukar vara såna som facebook tycker att du borde vara vänner med, FB har väldigt mycket åsikter i på den punkten, det räcker att någon man är vän med är vän med någon annan så får man upp den som förslag... :rofl: Eller så är man medlemmar i samma grupp...

Inte ens som tillsvidareanställd, om du inte har en snäll arbetsgivare alt. ekonomi att ta ut obetald semester.

Självklart kan det bli aktuellt med ledighet, men lika självklart inte med betalning från lön eller aktivitetsstöd/sjukpenning. Tjänstledighet, med arbetsgivarens goda minne i så fall.

När jag har haft tillsvidare anställning har då jag haft betald semester. Har inte ni det bör ni se över era avtal.

Jaha suttit av ett möte på 1,5 h och fick in 2000 till föreningen, rätt okej arvode, kaffe och korv fick vi också. ;) Företaget fick berätta om sig och vi fick berätta vilken förening vi kom ifrån, sen var det klart! :D Nåja vi har företagets logga på hemsidan också. :D

Bajs! :turd::down:
Jag fattar inte hur en oskyldigt nyfiken röst kan missförstås och istället få världens mothugg tillbaka.
Gissningsvis hade den andre personen en dålig dag, men det måste väl inte gå ut över andra?
Nåväl, tackade för mig efter mothugget och avslutade samtalet.

Men jag är inte vän med någon :D Jag skapade ju det där kontot bara för att titta på valpbilder på min förhoppningsvis blivande hund!
Vad använde du för mejladress? Och lyckades FB lura på dig att den skulle komma med adresslistan vilka som finns på FB? Jag känner mig ibland väldigt fundersam över hur FB lyckas para ihop mig med folk, den ger mig förslag på folk som jag visserligen känner men har inget behov av att vara vänner på FB men FB har mitt mobilnummer via mobilen och tycker att hela min adressbok borde vara mina vänner... Inte så gärna känner jag eftersom jag har rätt mycket föräldrar till barn som spelar i samma lag som mina barn och det är det enda gemensamma vi har...

Tittar på Masterchef Australien. Idag har ångesten knackat på rejält, så efter några ångestdämpande sov jag några timmar (skönt). Kom i alla fall ut på en promenad med hundarna, men inte ens det var kul idag :(
Hoppas morgondagen är bättre. Egentligen ska mamma och jag träffas och åka till sommarstället har vi sagt, men vet inte om jag orkar, om imorgon blir som idag.

Tittar på Masterchef Australien. Idag har ångesten knackat på rejält, så efter några ångestdämpande sov jag några timmar (skönt). Kom i alla fall ut på en promenad med hundarna, men inte ens det var kul idag :(
Hoppas morgondagen är bättre. Egentligen ska mamma och jag träffas och åka till sommarstället har vi sagt, men vet inte om jag orkar, om imorgon blir som idag.

:heart hoppas du mår bättre imorgon :heart

Beror väl på vad den oskyldigt nyfikna rösten frågade om.
Frågade om en sak på jobbet, då jag var nyfiken. Fick ett kort svar tillbaka att det ville personen inte ta med mig. Frågade då som i en liten aha-ton "jaha är det så komplicerat?", jag hade inte väntat mig att det skulle vara jobbigt att svara, fick något som lät surt/irriterat tillbaka att ja det var det.
Då personen verkade sur/irriterad sa jag att vi kunde höras imorgon istället, men då verkade den tro att jag sa så för att den inte hade svarat på min första fråga, svarade nej att så var det inte. Det sista jag hörde var att personen inte orkade med mina kommentarer. Då sa jag "nähäpp, då får vi höras imorrn, hej då" sen la ja på. Jag orkade själv inte med att tjafsa, kände att samtalet hade tagit en otrevlig vändning, vilket jag inte ville vara med på. Då bättre att avsluta.

Att planer magsjuka och ryggskott var ett skämt och det tycker jag framgick ganska tydligt.

Är jag bortskämd? Oj, oj inte det minsta! Detta är den första planerade semstern jag haft på 13 år. För engångs skull så bokade jag biljetter upp i tid för att komma billigare undan.

Du får lön för ditt jobb, hade jag haft lön så hade jag gärna kunnat jobba hela jävla sommaren men nä jag ska utföra arbete som ger mig lika mycket pengar som när jag är sjukskriven. Är det rättvisst? Det är så jävla snett så det är sjukt!

Jag har varit i denna jäkla karusell i 4 år nu! Jag är less, jag har varit på möten med FK och AF och utrednigar hit och dit och fått gå sk kurser där jag är mer påläst än läraren och dom har inte gett mig ett piss.

Förra året så hade jag inte heller någon längre semester, jag fick som tur var två veckor som passade den sommaren för vet du var jag gjorde då?

Aprl, maj, juni var jag på något som kallas upplevelsegruppen som skulle få ut oss i arbete. Jag fick lära mig om älgar och även träffa dom, göra keramik hjärtan, blomsteruppsättningar, gå på en guidad tur om Anundshögarna ( vikingagravar ), åka på loppis, besöka en kolmila och en hel del annat.

När den var avslutad så arbetstränade jag och utförde arbete på halvtid för samma summa av ersättningen som jag har annars.

Så att kalla mig för bortskämd när jag kämpar som en gnu för att ens komma ut i arbetslivet igen är fruktansvärt nedlåtande och sårande!

Jag kan berätta att jag ÄVEN SÖKER JOBB för att komma i från detta för det är inget annat än dravel och slöseri med pengar!

Pst har även arbetstränat 1 år på heltid och utförde arbete på heltid för sjukskrivningspengar och då pendlade jag 5 mil om dagen och den enda ersättningen jag fick för pendlingen var 300:-/ månad dvs JAG BETALADE resorna själv ett år!

Så tyck du att jag är fräck, jag vet vad jag har gjort och vad jag gör för att komma ut i arbetslivet igen sedan kan inte jag hjälpa att du byter jobb eller att du har en visstidsanställning. Sök tillsvidare tjänster i stället då.
Oj hoppsan det var en väldigt lång harang om din sjukskrivning och arbetslöshet. Vad har det med saken att göra?

Nej det är inte så att man förtjänar förmåner genom att utstå elände. Jag har inga åsikter alls om hur du haft det de senaste åren. Det har inte med saken att göra alls
Du verkar mena att det du varit med om och hur besvärligt du haft det gör någon sorts poängberäkning för att få bestämma sin semester själv. Det funkar inte så.
Inte för någon.

det må vara så att du tror att den som jobbar har möjlighet att vara ledig när man önskar. Jag hävdar motsatsen.

Är det rättvist? Det är så jävla snett så det är sjukt!.
Vad är det för rättvisa du vill ha? den tråkiga sanningen är att det aldrig någonsin blir rättvist. Inte för någon.

Jag har levt på ingenting. jag har gått i flera år och köpt torra kikärter för att kunna få i mig någon form av protein. Jaghar vänt på varenda krona. Men jag har haft tak över huvudet och den mesta tiden både kläder på kroppen och mat på bordet. Jag vet hur et är. Hur mycket man klagar bestämmer man själv.
Men att kräva rättigheter är fortfarande magstark i mina ögon.

Nä nu ska jag sova, att det ska vara så ansträngande så man är helt slut efter ett på möte på 1 timme, värma en maträtt och hänga upp två gardinstänger.

Riktig värkdag så nu har jag smällt i mig en rejäl nattcocktail så jag kan sova ordentligt :turd:

Vad använde du för mejladress? Och lyckades FB lura på dig att den skulle komma med adresslistan vilka som finns på FB?
Vaddå, vilken mejladress? Skulle jag skapat en ny mejladress istället för att ange en av dem som jag använder?

Jag vet inte om den kom med på någon adresslista :o Jag försökte stänga av allt som gick att stänga av, men jag vet ju inte om jag gjorde rätt.

:turd:-facebook! Jag vill inte ha den! Ställer bara till problem :mad:

Orkade klättra upp på hästen i alla fall och rida ett kort pass. Ska bli kul att rida för instruktör på fredag. :up:

På tal om sol, eller avsaknad av den, så var den på besök här idag. Satt ute en stund och det var riktigt varmt och skönt i solen. Snön försvinner så sakteliga, och från ridhustaket forsade det vatten så man kunde trott att det regnade.

Vaddå, vilken mejladress? Skulle jag skapat en ny mejladress istället för att ange en av dem som jag använder?

Jag vet inte om den kom med på någon adresslista :o Jag försökte stänga av allt som gick att stänga av, men jag vet ju inte om jag gjorde rätt.

:turd:-facebook! Jag vill inte ha den! Ställer bara till problem :mad:
:D Så så, det är inte så farligt! :heart Du behöver inte bli vän med folk bara för att FB tycker det, FB försökte övertala mig att bli vän med makens lumparkompisar, jag kändes väldigt lite behov av det, men eftersom jag är vän med maken och en av lumparkompisarna eftersom vi faktiskt umgås så är FB övertygad om att jag kommer att älska de andra också. Icke säger jag! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 067
Senast: Majjijann
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 336
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 949
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna