Att planer magsjuka och ryggskott var ett skämt och det tycker jag framgick ganska tydligt.
Är jag bortskämd? Oj, oj inte det minsta! Detta är den första planerade semstern jag haft på 13 år. För engångs skull så bokade jag biljetter upp i tid för att komma billigare undan.
Du får lön för ditt jobb, hade jag haft lön så hade jag gärna kunnat jobba hela jävla sommaren men nä jag ska utföra arbete som ger mig lika mycket pengar som när jag är sjukskriven. Är det rättvisst? Det är så jävla snett så det är sjukt!
Jag har varit i denna jäkla karusell i 4 år nu! Jag är less, jag har varit på möten med FK och AF och utrednigar hit och dit och fått gå sk kurser där jag är mer påläst än läraren och dom har inte gett mig ett piss.
Förra året så hade jag inte heller någon längre semester, jag fick som tur var två veckor som passade den sommaren för vet du var jag gjorde då?
Aprl, maj, juni var jag på något som kallas upplevelsegruppen som skulle få ut oss i arbete. Jag fick lära mig om älgar och även träffa dom, göra keramik hjärtan, blomsteruppsättningar, gå på en guidad tur om Anundshögarna ( vikingagravar ), åka på loppis, besöka en kolmila och en hel del annat.
När den var avslutad så arbetstränade jag och utförde arbete på halvtid för samma summa av ersättningen som jag har annars.
Så att kalla mig för bortskämd när jag kämpar som en gnu för att ens komma ut i arbetslivet igen är fruktansvärt nedlåtande och sårande!
Jag kan berätta att jag ÄVEN SÖKER JOBB för att komma i från detta för det är inget annat än dravel och slöseri med pengar!
Pst har även arbetstränat 1 år på heltid och utförde arbete på heltid för sjukskrivningspengar och då pendlade jag 5 mil om dagen och den enda ersättningen jag fick för pendlingen var 300:-/ månad dvs JAG BETALADE resorna själv ett år!
Så tyck du att jag är fräck, jag vet vad jag har gjort och vad jag gör för att komma ut i arbetslivet igen sedan kan inte jag hjälpa att du byter jobb eller att du har en visstidsanställning. Sök tillsvidare tjänster i stället då.