Vad i hela friden gör vi? Del XVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Utskrivna, och utsvultna. Inga frakturer på tänder el ansikte. Näsan är för svullen för att de skulle kunna se om den var bruten. Men de gör ändå inget med den om den inte är sne så det spelar ingen roll.
Blir köttfärssås till middag, lättuggat. Sen hade sambon köpt hem munkar till den arme sonen. Så munkar och filmmys efter maten :up:
Vingen tur! Hoppas han kryar på sig fort nu

Äntligen har jag fått min bok! Men jag är alldeles för trött för att läsa ikväll :( risken är ju att jag fastnar :angel: och jag behöver verkligen sova i natt.

Jag är så där nervörsdarrig idag då en nära anhörig ska få svar på en biopsi som tagits på en knöl i bröstet.
Kan ni inte berätta lite solskenshistorier om ofarliga knölar och även bröstcancer som slutat bra?

Jag fick en knöl på halsen. Gjorde biopsi. Den var ofarlig och finns kvar än idag :)

Sen vet jag inte om mamma är en solskenshistoria. Hon opererade ena bröstet två gånger 2007. Hittade knölar i armhålan våren 2008 och lymfkörtlar (?) plockades bort och det var cancer i 19 av 21. Datortomografi gjordes och metastaser hittades i båda lungorna och en ländkota. Diagnosen var kronisk cancer. Cellgifter sattes in och det pågick ett par år. Runt 2010 började det trappas ut och hon har nu inte fått cellgifter på ganska precis fem år. Metastaserna finns givetvis kvar och hon kommer aldrig blir frisk "på riktigt". Men, det är nu utfasat såpass mycket att hon bara gör datortomografi en gång per år och det verkar hittills som att kroppen själv "kan hantera" metastaserna.
Mamma lever inte riktigt som vanligt (hon får inte åka pulka eller skridskor) men nästan. Hon och pappa reser mycket och hon jobbade på halvtid fram tills i november. (Då slutade hon frivilligt jobba eftersom hon ansåg att lärarjobbet inte längre är vad det borde vara.)

@sthu den du kollat på som kostar 2500:- är en privat vårdgivare utan avtal med landstinget, hittade den kliniken på nätet.

Vet inte om det finns någon smärtklinik på något sjukhus i närheten av dig som du kan söka dig till annars. Allingsås verkar ha en och dit har du väl inte så långt?

Precis, den är privat och ligger här i stan. Kostar 2500 för första besök. Problemet med att söka sig längre bort är att jag måste ta ledigt från jobbet och förlora inkomst (timvikarie).

Men det är inte aktuellt att söka någonstans än, först bråka med sjukvården på hemmaplan. Röntgen imorgon, sjukgymnast på torsdag. Fortfarande inte börjat med värktabletter på daglig basis, vet inte om jag kommer görat heller..

Nu ska jag träna lite!

Jag sitter och svär över min kursledare som bara säger "Läs boken" som instruktion till tentan :meh:

850 sidor är lite jobbigt att bara läsa sådär :arghh:

Jag vill ju hänga med er här i tråden, ni är mycket mycket roligare :(:love:

Är det vanligt trä eller spånskiva i taket, så använder du trallskruv, behövs inte borras då. Är hålen i armaturen större än trallskruvens huvud, använder du bara lagom stora brickor (3-4mm hål).

Bor i ett hus på 16 våningar så det är förhoppningsvis annat är trä eller spånskiva i mitt tak :angel:

Att kunna räkna ut och planera ledighet är en lyx som ingen icke tillsvidareanställd kan räkna med. Önska ja, men räkna med? Knappast.

Inte ens som tillsvidareanställd, om du inte har en snäll arbetsgivare alt. ekonomi att ta ut obetald semester.

Självklart kan det bli aktuellt med ledighet, men lika självklart inte med betalning från lön eller aktivitetsstöd/sjukpenning. Tjänstledighet, med arbetsgivarens goda minne i så fall.

Jag kanske ska ta och ta på mig pyjamas, äta något och sen slappa i soffan tills jag somnar? Behöver inte duscha eftersom jag ska till stallet imorgon bitti.

Första em-passet i Värnamo och helsike vad det är att göra. Jag har gjort några småmissar men inget allvarligt som tur är ;) Dryga timmen kvar och sen hem o dunka ner i säng några timmar, börjar här igen 06.00 imorgon bitti.

Jag sitter i soffan och varvar mellan hosta och snörvel. Nu har jag hostat så jag har fått ont i ett öra :( var iallafall en sväng i stallet och tittade till hästarna, skönt att få lite sol och gå runt lite -det gör att äcklet i luftrören släpper och går att hosta upp (sorry för detaljer). Määäh, måste bli frisk -systerdotterns dop är på söndag och jag ska vara fadder/gudmor så jag behöver liksom krya på mig.

Sambon köpte iallafall pizza till kvällsmat, dock blev jag mest svettig av att försöka äta :p

Jag måste nog bestämma vad jag ska äta. Helst vill jag äta ett kilo choklad avrundat med tre paket kakor. Men jag har självdisciplin så något sådant blir det inte. Frågan är helt enkelt vad jag annars kan känna mig sugen på. Har ju några matlådor med lasagne och majs- och tomatsallad. Eller kanske gårdagens sesampanerade kolja med mangosalsa?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 067
Senast: Majjijann
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 336
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 949
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna