Vad i hela friden gör vi? Del XVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ar det god kvall :) och skal da jag nu ar pa mitt 2 1/2te glas vin.:p

Jag haller just pa att sortera en del bilder fran idag. Det blev langpromenad med hundarna. En i taget da Lillan inte klarar att Mandy drar vagnen. En hel del traning behovs. (Jag har inga som helst planer att lara henne att dra ... det var svart nog med Mandy, Princess diva gar under namnet "The Crazy One" och ar helt borta ur vagndragande.) Under tiden gar jag alltsa tva ganger.:crazy: Det var varmt tyckte de svarthariga som bara gick en gang. hehe

Vi ar pa vag!
IMG_0010_zpsoleymrof.jpg

Har ar var gangstig nar vi gar till sonen i villa omradet intill.
IMG_0037_zpsfxlhrqiu.jpg

Miss Mandy holl ganska hog hastighet under de 6 km vi gick.
IMG_0039_zpsbjwjenon.jpg

Sedan gick jag tillbaka och hamtade Princess Diva for hennes 6 km promenad
IMG_0051_zps1mthv4sp.jpg

Vi korde ett kort traningspass hos sonen (bara for att jag ar sa envis och inte kunde ga med pa hur trott jag var) sedan var jag helt slut och Maken fick komma och hamta oss.:p

Da jag ar pa diet just nu var det inte helt fel. Jag har vrakt i mig bade pizza, 2 1/2 glas vin och efteratt med farska bar som legat i Bourbon och gradde och ar fortfarande innom granserna. :laugh:

Visst ar det @dobbis :eek:
Nar vi forst flyttade till Florida fick vi lite noja over alla skyltar pa golfbanor och efter promenad strak. Det var varningar inte bara for Alligatorer, men ocksa skaller ormar och "Water moccasins" (cotton mouth) och giftiga spindlar.:nailbiting: Det var bara till att vanja sig. Har ar jag saker att hundarna skulle marka vad det an ar, sarskilt en aligator, langt fore mig. Miss Mandy atminstone ar radd for gift ormar (tack och lov) och spindlar far vi helt enkelt chanca med.
Det ar dock lustigt hur fort man vanjer sig och lar sig leva med alla mojliga hemskheter i naturen.;)

Hej sjukt barn igen, vi har varit sjuka de senaste tre veckorna.
Nu blir det andra omgången för sonen med magsjuka och han börjar bli riktigt smal nu :(

Barnet vaknade klockan 6 och lät meddela att hon skulle kräkas. Tror bestämt att någon åt lite för mycket godis och chips igår ;) Vi skulle gått upp 6.45 i vilket fall som helst så det var ingen större fara.
Jag har därför släppt ut hunden, plockat ur diskmaskinen och hällt propplösare i köksvasken. Mycket bra :D

Nu ska vi alldeles strax till stallet.

Barnet vaknade klockan 6 och lät meddela att hon skulle kräkas. Tror bestämt att någon åt lite för mycket godis och chips igår ;) Vi skulle gått upp 6.45 i vilket fall som helst så det var ingen större fara.
Jag har därför släppt ut hunden, plockat ur diskmaskinen och hällt propplösare i köksvasken. Mycket bra :D

Nu ska vi alldeles strax till stallet.
Eller så är det magsjuka! Mvh positiv

tur jag gav mig ut i köket, var en katt där som upprört påpekade att matskålen bara visade out of torrfoder error! Och jag hade stängt till köket så hon kunde inte kommaut till mig och säga det. Fyy, vilket dålig matte jag är..
Kråkorna får inte vara i köket fn, för de vill bygga bo ovanpå kylskåpet, något som i deras värld inkluderar att göra om elkablarna som går där... Jepp, det är vår snart!

JAg funderar allvarligt på att ta in hästarna och gå och lägga mig. Är man trött och grinig är det kanske rätt bra ide?
En pinsam fråga från en oinvigd.

Fåglar, hur "rumsrena" är de? Jag hade nämligen uppfattningen från en annan fågelägare jag hade i bekantskapskretsen förut att de sket lite överallt. De satt på axeln eller i håret och sket, på möbler, ovanpå skåp etc. Så när hennes kakaduor var lösa så torkade hon fågelskit mest hela tiden.

Du verkar inte ha några problem alls. Överdrev hon eller underdriver du :D

En pinsam fråga från en oinvigd.

Fåglar, hur "rumsrena" är de? Jag hade nämligen uppfattningen från en annan fågelägare jag hade i bekantskapskretsen förut att de sket lite överallt. De satt på axeln eller i håret och sket, på möbler, ovanpå skåp etc. Så när hennes kakaduor var lösa så torkade hon fågelskit mest hela tiden.

Du verkar inte ha några problem alls. Överdrev hon eller underdriver du :D
Det är lätt att lära dem att skita på vissa ställen. Sen får man torka där. Men Kråkan skiter inte på mig, han har några "toaletter" han flyger till når han behöver.
Sen är de skräpiga djur däremot, de slänger mat runt sig, de tuggar på saker, älskar att flisa trä, riva papper osv. Inget djur för den som vill ha ett perefekt prydligt hem :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 039
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 289
Senast: Takire
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 926
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Valp 2025
  • Tuggbensfavoriter