Vad i hela friden gör vi? Del XVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Han tar inte tabletter alls och vägrar flytande med. I vanliga fall går det att få i honom proviva blåbärssoppa men nu får han inte behålla vatten så får vänta ett tag med det.
Så jäkla enveten unge, tyvärr kommer det från mig så kan inte klaga.

Vi har haft tur ändå fram tills nu, inga epidemier på dagis och han har hållt sig frisk förutom några konstiga sjukdomar utan förklaring.
Men nu när jag har haft praktik och absolut INTE kan vara hemma har han varit sjuk i omgångar och vi därimellan. Så typiskt
Jag tänker på Trevis, de kapslarna går att dela så är det ett pulver inuti som man kan blanda ut i en sked yoghurt och få ner. Men det måste få stanna kvar... :( Gröna äpplen typ granny smith och så skrapa av med en sked fungerade väldigt bra vet jag en period när det var riktigt illa med magsjuka här, peppar peppar är det rätt många år sen nu, det innehöll vätska men stannade faktiskt kvar bättre än vatten av någon anledning. Kanske för att det blir så små mängder åt gången, och ungarna tyckte att det smakade gott trots illamående. Åh jag hoppas att han piggar på sig snart. :heart

Var borta och hälsade på kompisar som är fd. mjölkbönder och nu bara djurbönder (KRAV) igår kväll och då kom vi in på det där med hantering av djur (NÄHÄ)! :D Dom är av "gamla stammen" där man ska sätta sig i respekt, jag är ju tvärt emot, alltså att jag förespråkar att man ska interagera med djuren oavsett kön och ras. Jag har ju genom åren träffat ilskna nykalvare, knepiga tjurar, knölat mig in i tjurflockar för att tex. laga vattenkoppar mm. samt garvat åt en kviga som försökte "betäcka" mig när jag lagade staketet bara för att jag hade mjuk och "muuuusig" pälsfibertröja på mig. :o :p
Vi har inte alls samma syn på det där med "interagera" men jag börjar undra om inte mitt sätt är mer rätt. Han har blivit stångad flera gånger och ganska illa åtgången en gång, mig har tjurarna och kossorna bara knuffat lite på när vi busat och det har dom gjort försiktigt och med känsla. Han har alltid nåt tillhygge när han går bland kossorna i hagen, jag har ALDRIG haft nåt tillhygge, ja inte ens känslan att nåt ska hända trots att jag har hela koflocken "i knät". :love:

Lite intressant är det iallafall då han är bondson och jag stadsbarn och deltidslantis från spädbarnsåldern då vi hade lantställe bredvid en bondgård och så olika vi ser på det hela.

Har masat mig ut, kletade på ett lager läppstift men missade att borsta håret. Insåg nyss att jag klätt på mig tröjan med avigsidan ut.
Mitt sista klara minne från imorse är att jag dansar till Arja Saijonmaa men en enbent snubbe iklädd kilt.

Dricker en väldigt udda smoothie. Inte jätteäcklig tack och lov :D
Känner av halsen och det vill jag inte vara med om, de baskiluskerna ska bort bort bort!!

Jag tänker på Trevis, de kapslarna går att dela så är det ett pulver inuti som man kan blanda ut i en sked yoghurt och få ner. Men det måste få stanna kvar... :( Gröna äpplen typ granny smith och så skrapa av med en sked fungerade väldigt bra vet jag en period när det var riktigt illa med magsjuka här, peppar peppar är det rätt många år sen nu, det innehöll vätska men stannade faktiskt kvar bättre än vatten av någon anledning. Kanske för att det blir så små mängder åt gången, och ungarna tyckte att det smakade gott trots illamående. Åh jag hoppas att han piggar på sig snart. :heart
Han har lyckats dricka fyra klunkar ersättning nu på en halvtimme utan att få upp det så förhoppningsvis vänder det lite nu!
Men jag ska kolla efter sådana kapslar imorgon om jag inte vabbar (så länge vi inte åker in och ordnar dropp så tar sambon vabbet), förhoppningsvis gör de återhämtningen lättare!

Inne igen, trots att det var plusgrader var det kallt ute, brrrr. Vart ute och ridit ihop med en av tjejerna i stallet och vi har planerat att rida ut nästa helg. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 047
Senast: Majjijann
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 306
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 933
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka