Vad i hela friden gör vi? Del XVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Under 7 år pluggade jag och jobbade hela sommaren.
Första semestern var underbar...
Nu är jag ju sjukskriven men skulle gärna arbeta igen .
Hoppas kunna återgå till läraryrket men får testa att arbetsträna med annat först.
Att ha semester utan alla krav borde finnas för alla
Gudarna ska veta att man jagas konstant som sjukskriven eller arbetslös

Jag ansöker här med om rätten att ha en önskan om att få åka upp och besöka min familj i sommar och hoppas att den allvetande bukerätten kan ha en förståelse om det.

Jag KRÄVER inte att få kunna åka hem 1 ggr/år det är en önskan från min sida som sjuk med rehabiliteringserättning att få göra det.
Jag håller tummarna för att du har rätten på din sida...verkligen.

Jag mår lika bra som innan. Det känns helt overkligt. Är man sjuk, så skall det väl kännas? Typ?

Dessutom tror jag att det r någon form av förnekelse. Jag tänker att brevet till vc kanske blev felskrivet. Det har ju hänt förr.

Känner igen känslan när jag fick min MS diagnos. Det är overkligt och man går runt som i en bubbla.

Hoppas allt går bra för dig :heart

Det är sällan man kan planera in sådant så det blir bra i tid.

Men ta inte ut något i förskott. Vänta ut läkarbesöket, ta nån med dig som kan lyssna på vad läkaren säger. Olika personer uppfattar olika saker så det är bra med två par öron. Se vad du får reda på där.

Du kommer att få besked om vad som kommer att göras, hur och när.
Det är inte så mycket man kan påverka. Man får sätta sig i baksätet och åka med. Vi åker gärna med dig.

/tanten
Tack snälla! Dina ord värmer!

Jag har nog insett detta? Eller så är det liksom obegripligt? Kanske är det därför jag känner mig äckligt rationell?

Enligt trovärdiga källor har jag tagit reda på följande: 1500 personer dör varje år, medan 8000-någon diagnostiseras. Jag kan inte luska ut hur många som dör direkt, eller om de haft cancer länge. Jag menar om det är 1500 som haft sjukdomen i låt säga fem år?

Både min mormor och farmor överlevde och de var betydligt äldre när de fick diagnosen.

Det skall nog gå bra, eller dör man så dör man. Fast det tror jag inte på egentligen.

Jag ansöker här med om rätten att ha en önskan om att få åka upp och besöka min familj i sommar och hoppas att den allvetande bukerätten kan ha en förståelse om det.

Jag KRÄVER inte att få kunna åka hem 1 ggr/år det är en önskan från min sida som sjuk med rehabiliteringserättning att få göra det.
Äh, om man var tvungen att ha bukes godkännande för att göra vissa saker, skulle dom aldrig bli gjorda. Gör det du känner är rätt för dig, jag tror det kommer bli kalasbra. :up:

Hur lång tid tog det innan du accepterade den? Hur mår du idag?

Jag förnekande nog att den var kronisk i något år men när allt förvärrades och jag fick halvsidig förlamning så insåg jag att resten av mitt liv skulle likna en rysk roulette. Att gå och lägga sig med vetskapen om att det kan vara sista dagen tex benen fungerar är jobbig och tung men jag har lärt mig att ta det dag för dag nu.

Glömde ju! Jag mår hyfsat bra nu, försöker komma ut i arbetslivet igen efter 4 års sjukskrivning och det går trögt. Dom här kvarnarna har malt långsamt och jag är ofta på några träffar per vecka med AF, FK, sjukhuset, arbetsterapeut gånger 2, sjukgymnast gånger 2 och så även kiropraktorbesök och en hel radda annat med för att kunna ge mig en bra förutsättning för att hålla för ett arbete.

Tack! Ja, jag hoppas få mer besked av sjukhuset imorgon. Nu kände jag på den största knölen och den mellanstora och de känns som om de vuxit sedan förra veckan. Sedan mammografin, för drygt en vecka sedan, har jag stuckit huvudet i sanden och inte ägnat detta någon större tankemöda.

Jag har liksom intalat mig att de bara skulle säga att det var hormoniellt, och ja, att det är "vanligt med lite olika former i kroppen".

Vraför jag utgått från det, vet jag inte... :crazy:
Jag tror att det handlar om överlevnads instinkt, i mitt fall kunde jag inte svälja ner mat, jag var helt övertygad om att det var ett bråck på matstrupen men mådde i övrigt väldigt bra tyckte jag själv. Att jag hade cancer kunde de säga direkt efter andra gastroskopin men vilket sort kunde de inte avgöra utan jag fick gå och vänta en vecka på provsvar. Hur jag tog mig igenom den veckan vet jag faktiskt inte, jag berättade bara för några få som jag behövde hjälp av för jag stängde av helt och hållet och tog nog inte ens in att jag var sjuk. :heart

Att många av dina frågor följer samma mönster: "Varför sa X så?", "Varför gjorde Y så?" osv. Frågeställningen är ofta likartad men föremålen kan möjligen förändras.
Att analysera så mycket som du gör är för mig helt främmande och jag blir rent matt av att tänka på hur det måste vara för dig.
Bara för att det är främmande för dig, så ska du inte förunna dom som faktiskt gör det. Jag mår inte dåligt av att jag tänker mycket, även om du kanske skulle göra det om du vore i mina kläder.
Enda anledningen att jag tänker mycket är att jag inte har någon att ventilera med förutom mig själv, men aldrig något som varit jobbigt. Har inte haft den lyxen att ha folk runt mig att ventilera med.

Jag förnekande nog att den var kronisk i något år men när allt förvärrades och jag fick halvsidig förlamning så insåg jag att resten av mitt liv skulle likna en rysk roulette. Att gå och lägga sig med vetskapen om att det kan vara sista dagen tex benen fungerar är jobbig och tung men jag har lärt mig att ta det dag för dag nu.
OJ! Jag visste inte att MS kunde ha sådana konsekvenser!
Fungerar medicineringen nu?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 066
Senast: Majjijann
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 333
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 947
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Shop to you drop, del 4
  • Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna