Vad i hela friden gör vi? Del XXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Glad att jag bor i Sverige och att vi har subventionerade mediciner, har precis beställt ett nätt litet apotek och det skulle ha kostat över 3000:- men jag betalade bara ca 700:- :D

Hehe, jag var till apoteket igår. En av förpackningarna kostade 10 110kr (den har sjunkit i pris!) och jag hämtade ut två av den :grin: Den andra medicinen var billig, bara 175 kr/ask :laugh:

Har blivit sittande och kan inte slappna av och varva ner fastän jag är trött. Det blir nån ond spiral när jag inte kommer i säng i tid. Visserligen därför jag har tabletterna, men tog ingen ikväll för jag tänkte att det är bra att vara utan ibland.
Så stressad redan nu över läkarbesöket om en vecka....

Håller tummarna för dig imorgon @Asko

:heart

Hoppas på en bättre dag idag. Typ fungerande iaf, är det för mycket begärt?
Vore en kul bonus om jag kan få fixa att tömköra slyngelhästen i naturen också.

Inser att jag inte har en aning om vem gunilla persson är. På beskrivningen så ska jag nog låta bli att googla också :nailbiting:

Vaknade med en frisyr värd att ses som nåt ur "stolthet och fördom" , så kan det bli när man sover med en knut mitt på huvudet :p

Känner att jag börjar få nog av en utförare inom häst. min tid är minst lika dyrbar som denna och jag hatar när folk säger att dom ska höra av sig men inte gör så, inte svarar när man ringer och aldrig kan ge några konkreta beslut och dessutom alltid ändrar tid och ställer in. varenda gång. Eftersom hästen dock behövt denna person så har jag stått ut ganska länge men nu är nog gränsen nådd, men det är väldigt dålig tajming på det nu :(

Har styvfar haft vattkoppor själv någon gång?

Har man haft vattkoppor så ligger viruset latent i nervcellerna i kroppen och det är när den "vaknar" som man får bältros. Man får alltså inte bältros av någon med vattkoppor.
Ja det har han, men han är på den nivån att säger någon att hen har huvudvärk så har han hjärnblödning allra minst. :cautious: Men vi gick dit och lånade telefon i alla fall så det löste sig

Sovit i knappt tio timmar så nu sitter jag här och känner mig lite förvirrad ;)
Jag har dock ingen panik att komma ur morgonrocken så det spelar ju faktiskt ingen roll :)

Fryser så jag har gåshud över hela kroppen, skulle helst slänga ner fötterna i ett par raggsockor och gömma resterande bitar i en skoteroverall men nej då måste snart gå ut i blåsten, regnet och kylan. Tydligen ska regnet tillta, de är inte mycket men det är illa nog tycker fryslorten.
Vill inte :crazy:

Ätit upp halva chokladkakan (Fazer marianne :d) som jag köpte idag när jag med flimmer framför ögonen tog mig runt i affären. Ska försöka spara resten till imorgon. Varför är choklad så gott för? Och socker :o
Flimmer = migränaura? Sockersug är ett vanligt försymtom till migrän. Så skyll på det :)

Åt min b&j igår, surfade lite och somnade i soffan :o Var nog mer trött än jag visste för det är mycket sällan jag somnar så där. Sovit gott iaf och nu äter jag frukost.

Flimmer = migränaura? Sockersug är ett vanligt försymtom till migrän. Så skyll på det :)
Ja det kallas väl aura tror jag. För mig är det som att det flimrar på nåt ställe i synfältet och därav försvinner en del av synfältet.
Alltså, jag är ju alltid sockersugen, det måste ju vara för att jag har migrän ibland :angel:

Hehe, jag var till apoteket igår. En av förpackningarna kostade 10 110kr (den har sjunkit i pris!) och jag hämtade ut två av den :grin: Den andra medicinen var billig, bara 175 kr/ask :laugh:
När jag läser det här inser jag att jag inte vet ett äkla skit om den här delen av världen. Jag har ju förstått att ni är många i den här tråden som inte mår tipp topp på olika sätt och därför medicinerar. Men dessa summor! Det är inte klokt! Som det inte skulle räcka med att oroa sig över sin hälsa. Jag gör över med en förpackning Ipren om året max och lite allergimedicin nu på vårkanten. Livet är inte rättvist!

Går runt och sanerar mitt hem, tvättar och vädrar allt som kan och ska och överdriver med all säkerhet det hela men om det är skabb är det så äckligt :yuck: Har googlat runt och läst massor.... :yuck: :yuck: :yuck: och insett att det är fruktansvärt vanligt :nailbiting: Väldigt vanligt att bli smittad via sex.... :cautious: Ja nu lär jag ju vara singel resten av mitt liv såvida mannen inte vill genomgå en fullständig besiktning :angel: som han går igenom och dessutom får han göra om den 8 veckor senare för att om han blir godkänd då så kanske..... :angel: :cautious:
Klurar på var jag fått det, utan framgång dock, om jag ska säga nåt på jobbet (om det nu är det) och hur spetälsk jag känner mig. som en ruskig smittohärd :crazy: Jag har aldrig varit nåt fan av kvalster, insekter och allt sånt smått, jag kan inte påstå att jag gillar dom mer nu :meh:

Jag älskar alla som får mig att skratta åt eländet just nu. Jag behöver verkligen det!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 72 73 74
Svar
1 468
· Visningar
52 779
Senast: Asko
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
51
· Visningar
1 516
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
784
Senast: Unafraid
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara... 13 14 15
Svar
298
· Visningar
9 323
Senast: Lejontand
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka