Vad i hela friden gör vi? Del XXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hehe, jag var till apoteket igår. En av förpackningarna kostade 10 110kr (den har sjunkit i pris!) och jag hämtade ut två av den :grin: Den andra medicinen var billig, bara 175 kr/ask :laugh:

När jag tog broms i sprutform hemma så kostade 3 månaders medicin nästan 30 000:- för 3 månader, hämtades ut för 3 månader i taget varje gång.

Numera får jag bromsen på sjukhuset så jag behöver inte hämta sånt mer så jag kommer "billigt" undan genom att bara behöva betala för ett läkarbesök var sjätte månad :D

När jag läser det här inser jag att jag inte vet ett äkla skit om den här delen av världen. Jag har ju förstått att ni är många i den här tråden som inte mår tipp topp på olika sätt och därför medicinerar. Men dessa summor! Det är inte klokt! Som det inte skulle räcka med att oroa sig över sin hälsa. Jag gör över med en förpackning Ipren om året max och lite allergimedicin nu på vårkanten. Livet är inte rättvist!

Tack och lov så betalar man som mest 2200:-/år för mediciner som är på recept. Men nog känns det i plånboken när dessa 2200:- ska ut på en och samma månad. Är glad att jag har konto på Apoteket så jag kan betala varje månad i stället!

När jag läser det här inser jag att jag inte vet ett äkla skit om den här delen av världen. Jag har ju förstått att ni är många i den här tråden som inte mår tipp topp på olika sätt och därför medicinerar. Men dessa summor! Det är inte klokt! Som det inte skulle räcka med att oroa sig över sin hälsa. Jag gör över med en förpackning Ipren om året max och lite allergimedicin nu på vårkanten. Livet är inte rättvist!
tack och lov för högkostnadsskyddet påp medicin :) JAg äter inte lika dyr som athena, men en av mina kostar 1100 per ask. Går fort att komma upp i gratis då. Jag skämdes lite när jag hämtade ut en stor kasse sst jag var på apoteket eftersom min period snart går ut, menhon på apoteket tyckte det var onödigt, är sånt vi betalar skatt för och det är ju illa nog att faktiskt behöva alla piller.
Och jag har ju inte ätit mediciner annat än sista åren :)

tack och lov för högkostnadsskyddet påp medicin :) JAg äter inte lika dyr som athena, men en av mina kostar 1100 per ask. Går fort att komma upp i gratis då. Jag skämdes lite när jag hämtade ut en stor kasse sst jag var på apoteket eftersom min period snart går ut, menhon på apoteket tyckte det var onödigt, är sånt vi betalar skatt för och det är ju illa nog att faktiskt behöva alla piller.

Jag beställde dubletter på vissa av mina mediciner denna gång pga att några av recepten går ut i maj och det kändes dumt att dom förbrukas. Hämtar bara ut var tredje månad och dom gamla recepten hade bara 1 månads förbrukning utskrivet.

Bra att ha hemma om man ska åka bort i skarven mellan uttagen och man inte kan hämta ut nytt just innan man ska bort. Har lärt mig efter några års pillerknaprande.

Jag har btw krängt på mig arbetskläder idag, ev fått ett extra jobb på ett annat företag och även fått 4 veckors vikariat i sommar. Blev även tillfrågad om jag kunde tänka mig att vara arbetsledare :o

Nu ska vi bara se vad FK tanten säger om 3 timmars arbete varje vecka :crazy:

Hon skulle ringa mig vid 13 tiden. Hoppas hon går med på det här till att börja med så jag kan få börja arbeta på ett riktigt jobb och slippa arbetspröva på knäppa arbetsplatser där jag inte har en chans att få anställning.

Halvligger i soffan under en filt. Varit på en liten tur med hundarna och sen fått i mig lite frukost (trots den sena timmen) och sen slog ångesten till :(
Hatar det här!

3 timmar i veckan blev raskt till en heltid. Måste ha gjort bra intryck idag! Så på måndag kl 7.00 börjar jag jobba :D

Kör en arbetsprövning i en måndag först, om AF går med på det, sedan blir jag anställd som sommarvikarie :banana:

Jag förlorar 1000:-/månad om jag arbetar 3 timmar i veckan eftersom FK då drar ner ersättngen till 3/4 dels rehabersättning så jag kan lika gärna arbetsträna först och ha chans att få fler timmar i slutändan.

Blev påmind igen om vad lite jag vet men kanske börjat ana. Det är dyrt, oroligt för ekonomin då det blir mindre in och även med högkostnadsskydd ska pengar läggas ut. Oro för hälsan och hur man kan/vill leva sitt liv. Begränsningar som troligtvis är jävligt obekväma. Myndigheter som vill bestämma hur saker skall ske. Och till det skam. Jag får ont i magen av att veta att det finns människor som kanske skäms för mängden mediciner de tar ut när jag står bredvid på Apoteket. Jag kan komma ihåg att jag stått och väntat när jag har haft ärenden och glott på andra människors mediciner. Jag har funderat på vad de behövts för eller ondgjort mig över att läkemedelsföretagen är bovar men aldrig att någon utnyttjat välfärdssystemet. Men tänk om någon tolkat min blick så :crazy:

3 timmar i veckan blev raskt till en heltid. Måste ha gjort bra intryck idag! Så på måndag kl 7.00 börjar jag jobba :D

Kör en arbetsprövning i en måndag först, om AF går med på det, sedan blir jag anställd som sommarvikarie :banana:

Jag förlorar 1000:-/månad om jag arbetar 3 timmar i veckan eftersom FK då drar ner ersättngen till 3/4 dels rehabersättning så jag kan lika gärna arbetsträna först och ha chans att få fler timmar i slutändan.
Var rädd om dig själv bara! :heart

Jag gör ett rymningsförsök från FK, jag lovar att vara rädd om mig men nu orkar jag inte med deras sk rehabilitering mera. Hållt på så här i över 4 år nu och nu får det vara nog.

Jag kommer vara trött och slut men jag har ett jobb och det är ett jobb som jag kan galant och som jag trivs med.
Jag vet bara hur lätt det är att vilja mer än kroppen klarar av, och jag vill att du ska må bra! :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 70 71 72
Svar
1 435
· Visningar
51 542
Senast: Asko
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
51
· Visningar
1 513
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
783
Senast: Unafraid
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara... 13 14 15
Svar
298
· Visningar
9 323
Senast: Lejontand
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Atletix