Vad i hela friden gör vi? Del XXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har lyckats få i mig lite frukost genom att dra av små mackbitar och lösa upp dem i te och svälja dem hela.
Trodde den värsta delen i tandställningsbärandet var över men då hade jag inte provat gummisnoddarna ännu:crazy:
Känns som att jag kommer få gå rätt hungrig på jobbet idag:meh:
Vilken färg har du på snoddarna? Jag har ett par vita, eller ja, hade - tills jag åt limegrönt godis.... Nu är de ljusgröna :crazy:

Alltså kan ej smälta detta specifikt "outfiten".

Bonnie-Tyler-1984-bonnie-tyler-34529856-2008-3004.jpg

Mvh Bonnie Tylers största fan
JÖSSES :nailbiting: Exakt så där såg jag ut 1984... :crazy: :wtf: (fast mörkhårig då)

Pratat med goddag yxskaft på VC.. Hon funderade på om jag kasnke kunde ta Ipren för örat efter att jag berättat för henne att jag tqr 90 mg arcoxia, maxdos alvedon665 och tradolan vid behov.... Fick upplysa henne om det olämpliga i att kombinera Arcoxia och Ipren.. Om jag inte haft koll och tagit Ipren, har hon ansvaret för det då eller? Och vad skulle Ipren göra som Arcoxia inte gör? Eller Tralalalaladolan för den delen..
Kände mig som nån jävla hypokondriker. Öroninflammation gör man inget åt om det inte går hål eller är dubbelsidig. Öh, inte enl all info på 1177, internetmedicin mfl, där står bara att öroninflammation på vuxna ska behandlas. Men jag fick en tid, "för visst, de kunde väl titta mig i örat iaf"... Kände mig verkligen inte MINDRE som en hypokondriker då... Sa att om dt är skit sak samma så behöver jag ingen tid, så kul är det inte. Men ko, då kanske det vore bra att kolla...
Första gången jag fått ett sånt bemötande på den här VC. Vet inte vad jag ska tro?

Pratat med goddag yxskaft på VC.. Hon funderade på om jag kasnke kunde ta Ipren för örat efter att jag berättat för henne att jag tqr 90 mg arcoxia, maxdos alvedon665 och tradolan vid behov.... Fick upplysa henne om det olämpliga i att kombinera Arcoxia och Ipren.. Om jag inte haft koll och tagit Ipren, har hon ansvaret för det då eller? Och vad skulle Ipren göra som Arcoxia inte gör? Eller Tralalalaladolan för den delen..
Kände mig som nån jävla hypokondriker. Öroninflammation gör man inget åt om det inte går hål eller är dubbelsidig. Öh, inte enl all info på 1177, internetmedicin mfl, där står bara att öroninflammation på vuxna ska behandlas. Men jag fick en tid, "för visst, de kunde väl titta mig i örat iaf"... Kände mig verkligen inte MINDRE som en hypokondriker då... Sa att om dt är skit sak samma så behöver jag ingen tid, så kul är det inte. Men ko, då kanske det vore bra att kolla...
Första gången jag fått ett sånt bemötande på den här VC. Vet inte vad jag ska tro?
Hon som svarade på VC måste ha haft en dålig dag hoppas jag, trist med sånt bemötande :mad:.
Bra att du fick en tid :up:. Krya på dig!! (så gått du kan...)

Sånt har jag fått flera gånger. En gång ringde jag om mitt ben som svullnade upp rejält, de tyckte inte jag behövde komma in och då ringde jag 1177. Ilfart till akuten och jomenvisst, en propp var det..

Jag har fått märkliga råd också just vad det gäller Ipren... jag har astma och min magsjukdom är inte kompatibel med Ipren :grin: De vet om alla mina sjukdomar och mediciner där, jag har fått det inskrivet i min journal.

När det gäller både sköterskor och läkare på VC har jag väldigt lågt förtroende när det gäller vad jag kan ta och inte i medicinväg. Problemet är att mag-tarmkliniken hanterar ju bara den delen, allt annat måste jag gå till VC för.

Hoppas du kryar på dig snabbt :)

Jag har fått märkliga råd också just vad det gäller Ipren... jag har astma och min magsjukdom är inte kompatibel med Ipren :grin: De vet om alla mina sjukdomar och mediciner där, jag har fått det inskrivet i min journal.

När det gäller både sköterskor och läkare på VC har jag väldigt lågt förtroende när det gäller vad jag kan ta och inte i medicinväg. Problemet är att mag-tarmkliniken hanterar ju bara den delen, allt annat måste jag gå till VC för.

Hoppas du kryar på dig snabbt :)
Tack!

Ja, ha koll på sina mediciner själv är ett måste. Tycker ändå inte jag har särskilt ovanliga sådana.
Får träffa min ord läkare iaf. Ska ta upp morgonens bemötande med henne, så får hon ta det vidare isf.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 47 48 49
Svar
963
· Visningar
36 482
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
43
· Visningar
1 300
Senast: doppler
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
769
Senast: Unafraid
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara... 13 14 15
Svar
298
· Visningar
9 307
Senast: Lejontand
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka