Vad i hela friden gör vi? Del XXII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 014
  • Visningar Visningar 64 811
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter själv på jobbet. Astråkigt! Bara jag här.. Men det blir fina pengar så bara att sitta kvar.
Jag har så tråkigt! Lyssnar på ljudbok (Men at arms - Terry pratchett) och skrattar högt för mig själv. Men snart måste jag stänga av och jobba utan bakgrundsljud..

Borde gå ut och köra ved. Det är tomt i pannrummet för jag har inte orkat köra dit nåt när jag ju ändå ska sluta elda snart. Men jag är seg och har börjat titta på senaste avsnittet av Suits så det får vänta lite.

Det kom en inbjudan på jobbet i veckan. Vi ska tydligen ses hemma hos en anställd en fredag efter jobbet. Iförda oömma kläder, grillmat och glatt humör :meh:
Finns det något jag AVSKYR så är det gruppövningar med tävlingsmoment. Dessutom är jag i så uselt skick att femtio meters promenad i mer än raskt tempo gör mig utslagen i flera minuter.

Jag saknar tävlingsinstinkt. Helt.
Antagligen är det därför jag finner sport så helt ointressant. Jag kan inte i kroppen eller huvudet sätta ig in i skillnaden mellan att komma först eller en bit efter. Att träna gör man för att må bra. Inte för att vara först i ledet medan man utövar det.

Mitt i sådana där övningar med brännboll eller kuta fram och tillbaka med pinnar, snören eller säckar så kan jag titta mig omkring och fundera över vad som pågår och varför jag ska utsätta mig för det...

På Valborg är det ju fest för alla. Det är forsränning,, mösspåtagning, champangegalopp, OD har konsert för alla, ekonomikum förvandlas till den enda grillplats och så avslutas allt med kasar runt om i stan. :up: Tyvärr harr antalet kasar minskat enormt :down: @athena_arabians - tex så är min närmsta i gamlis...
Jaha, det var mer än jag visste, förvisso är det idag 10 år sedan jag åkte ner till Småland för att fira Valborg ihop med min dåvarande bästa kompis och där på festen träffade mannen som senare blev mitt x efter 8 år tillsammans. Tänk va tiden går.

Borde gå ut och köra ved. Det är tomt i pannrummet för jag har inte orkat köra dit nåt när jag ju ändå ska sluta elda snart. Men jag är seg och har börjat titta på senaste avsnittet av Suits så det får vänta lite.

Det kom en inbjudan på jobbet i veckan. Vi ska tydligen ses hemma hos en anställd en fredag efter jobbet. Iförda oömma kläder, grillmat och glatt humör :meh:
Finns det något jag AVSKYR så är det gruppövningar med tävlingsmoment. Dessutom är jag i så uselt skick att femtio meters promenad i mer än raskt tempo gör mig utslagen i flera minuter.

Jag saknar tävlingsinstinkt. Helt.
Antagligen är det därför jag finner sport så helt ointressant. Jag kan inte i kroppen eller huvudet sätta ig in i skillnaden mellan att komma först eller en bit efter. Att träna gör man för att må bra. Inte för att vara först i ledet medan man utövar det.

Mitt i sådana där övningar med brännboll eller kuta fram och tillbaka med pinnar, snören eller säckar så kan jag titta mig omkring och fundera över vad som pågår och varför jag ska utsätta mig för det...
Jag gillar att se på sport på tv.
Men förstår inte varför jag ska utföra det. Jag hatar verkligen roliga lekar!
Eller brännboll!

Hästarna ute och stallet klart. Ungponnyns medryttare rider båda ponnyerna idag :)
Jag har dessutom varit på återvinningen och slängt lite skräp. Ska nu duscha och sen åka till Malmö. Ska fixa fransarna, köpa present till mamma samt köpa en ny grill.

Känner igen den första rasen faktiskt, woohooo. :up:
Hur fungerar det med huskatter? Är de renrasiga eller hur hänger det ihop då du även kallade dom bondkatt? Nyfiken. :)
Huskatter är samma sak som bondkatter, dvs alla katter utan stamtavla :) dom tävlar för sig och raskatterna för sig :)

Dags att samla ihop sig och åka till stallet. Måste rida men nioåriga häst. Tyvärr blåser det en massa så det lär ju inte göra salen ett dugg bättre. :wtf:

Idag blir det lugnt. Ska vara hästvakt åt en vän, så kommer "fira" valborg själv i skogen utanför Fagersta :p blir nog serier och bok tror jag som får roa mig ikväll

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
292
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Viktigt att stretcha när en jobbat hårt! 44 45 46
Svar
916
· Visningar
27 290
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 878
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka