Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Märkligt, jag kollade Wikipedias källa som är CBS news och som skriver: "But Prevost opposes ordaining women as deacons, for instance, so he's seen as conservative on church doctrine."
Lite motsägelsefullt? Eller har CBS fel?
Min ena avkomma kom och visade mig den söta måsungen så vi lyckades också se när det blev vit rök!Haha, jag var i full färd med att kika på måsungen på taket, som precis fått mat, när jag såg att röken var vit. Trodde inte att det skulle komma någon rök innan senare ikväll.
Jag kollade jävligt noga just då, för den rörde sig nedåt - och jag såg att föräldrarna halkade lite på takpannorna när de gått där innan så jag var jättenervös för att den skulle trilla!Min ena avkomma kom och visade mig den söta måsungen så vi lyckades också se när det blev vit rök!
Bra där, nye påven.
Det är ju som det är inom kyrkan, talet som Leo höll verkar ses av många som ett signalerande på en fortsättning av Francis projekt på många punkter gällande öppenhet, klimatet, migranter och fred. Och även om den förra påven uttalat sig mer progressivt om homosexuella ibland, som att öppna upp för att samkönade par kan välsignas av kyrkan, så påkoms han med nedsättande ord om homosexuella och verkade ha ett horn i sidan vad gäller "gender ideologi" som tydligen var en av de värsta farorna i vår tid.Intressant val av namn, jag håller med. Med tanke på den förres synpunkter av arbetarens rättigheter.
Angående kvinnor så har jag dock lite sämre nyheter... Wikipedia arbetar hårt och deras författare har redan hunnit skriva på den nyas sida. Och där står det "Prevost has opposed the ordination of women to the diaconate,[35] stating not only that it "doesn’t necessarily solve a problem" but that "it might make a new problem".[36]"
Bådar inte särskilt gott med tanke på hans syn på homosexuella heller![]()