Vad i hela friden gör vi del XXIII.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gillar (inte! :mad: ) att fiket vid mig numera gör mumsmums med vit choklad, hallonmousse och saltlakritsströssel....de är faaan alldeles för goda! :mad:
(seriöst, fick jag välja EN sorts "fikabröd" för resten av livet är det en solklar vinnare! :d )

Sitter och funderar på framtiden, allting är så osäkert med boende och jobb. Trött, trött, trött. Borde vara produktiv med jobbet men suttit och ringt fack och a-kassa och varje myndighet i Sverige för att kolla rättigheter (statlig lönegaranti vid en KK). Jag har nu pratat med KFM, Tingsrätten (3ggr), Förvaltningsrätten, Bolagsverket, Skatteverket, Kammarrätten, Länsstyrelsen, Trygghetsstiftelsen. Facket igen, Fackets försäkringsbolag.
Medan jag väntat i telefonkö har jag försökt läsa in mig på konkurslagen och aktieägare och styrelsens skyldigheter och hur få ut min och min medarbetares fordringar, dvs uppsägingslön (3 månader) och vad som kan göras om AG säger att bolaget är tomt på tillgångar. Tyvärr verkar det vara ganska mörkt men AG är en idiot om han gör KK istället för rekonstruktion eftersom han då kommer att förlora bolagets enda tillgång. Så jag hoppas mer på en rekonstruktion eftersom jag då har ett påtryckningsmedel.
Mellan varven har jag också kollat min pension (fruktansvärt deprimerande läsning) jag kommer att få leva på kattmat, förutom att Nikitas lyxmat är alldeles för dyr för att jag skulle kunna äta den! :D

Jag hade hoppats på en konkurs så ni har möjlighet att få rätt till statlig lönegaranti.

Gripandet i rustning var brutalt svettigt, brutalt våldsamt och brutalt roligt :love: Nu ska jag packa upp mina grejer, packa ner grejer till imorgon då vi har vår sista examination, äta mat, tvätta håret, platta eller locka håret, försöka boka avslutningsmiddag och antagligen messa med T under tiden. Dock skulle han till hotellets gym nu så det dröjer en stund.
Barnet gick ut till lekplatsen så jag har lite lugn och ro :p

Har snabbstädat lite.
Ska diska med, men har inte bestämt om jag ska duscha först eller inte.
Beslut är svåra ibland haha.
Grått och trist ute med

Dags att duscha nu. Har några samtal att ringa under kvällen men det var inget svar nyss när jag provade så får avvakta lite. Håller tummarna något alldeles vansinnigt stenhårt för ett av samtalen. Det vore perfekt om det gick i lås. Dock är det så långsökt att det är typ helt omöjligt att det skulle fungera. (Gällande stallplatser.)

Yesssss, Agria har ändrat sin veterinärvård! Tidigare hade de 120.000 och 60.000 i veterinärvård, och jag har alltid tyckt att 120 är i överkant och 60 känts för lite. Nu har de ändrat till 120 samt 80! 80.000 är perfekt, så jag ändrade och sänkte mina årspremier med nästan hälften! :)

Jag har haft hög veterinärvård och låg liv för att få en vettig premie.

Då kan man lägga undan dom där extra hundralapparna man tjänar in på billigare premie och köpa sig en ny häst om olyckan är framme.

Jag har haft hög veterinärvård och låg liv för att få en vettig premie.

Då kan man lägga undan dom där extra hundralapparna man tjänar in på billigare premie och köpa sig en ny häst om olyckan är framme.
Har inget livvärde, shettisar är inte så dyra och jag vill ändå inte köpa nya hästar när dessa gått bort.

Har inget livvärde, shettisar är inte så dyra och jag vill ändå inte köpa nya hästar när dessa gått bort.

Nä det går snabbt att spara till en ny shettis om man vill ha någon ny sedan.

Jag hade islandshäst och dom har vettiga premier.

Hade 120 vet och 20 000 liv och jag betalde 236:- i månaden för henne med typ allt extra som fanns att få till.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
250
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
585
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 834
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er... 2
Svar
32
· Visningar
799

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka