Vad i hela friden gör vi del XXIII.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte varje dag jag får höra att bilansvarige på jobbet skryter om mig, för att han tycker jag är duktig som upptäcker små fel på lastbilen och anmäler innan de blir stora fel.
Som idag upptäckte jag att det läckte lite från en dieseltank på släpet. Tanken har rostat upp och hade jag inte varit uppmärksam och sett detta hade det likagärna kunnat bli ett så stort hål så att de 150 literna diesel, som fanns i den tanken runnit ut på backen, och det hade inte varit bra alls.
Så försöker sträcka på mig lite och ta till mig. :)

Jag hade hoppats på en konkurs så ni har möjlighet att få rätt till statlig lönegaranti.

Problemet är att enligt LAS får jag en uppsägningslön garanterad men inte mer, men enligt anställningsavtal ska jag ha tre och jag vill/behöver verkligen alla tre eller två då eftersom jag får en från staten. Det är därför jag kollar om det finns något sätt att se till att AG betalar mig alla tre uppsägningslönerna. Men det ser inte alltför ljust ut just nu.

Allt känns ganska hopplöst just nu. :down:

Problemet är att enligt LAS får jag en uppsägningslön garanterad men inte mer, men enligt anställningsavtal ska jag ha tre och jag vill/behöver verkligen alla tre eller två då eftersom jag får en från staten. Det är därför jag kollar om det finns något sätt att se till att AG betalar mig alla tre uppsägningslönerna. Men det ser inte alltför ljust ut just nu.

Allt känns ganska hopplöst just nu. :down:

Fast vad jag har förstått så är det anställnigskontraktet som gäller och inte LAS.

Har du fått annan info?

Trött. Jobbade 6:30-12:30 innan jag fick rast. Telefonen fortsatte ringa under lunchen... När jag väl slapp fri (och stängde av telefonen) så hämtade jag A och åkte till Fyrishov, hämtade ut sommarpassen och badade ett tag. Middag på världens långsammaste McD på vägen hem och sen nattning. Och så har jag hudsprickor under en tå som gör skitont :rage: trött var det...

Fast vad jag har förstått så är det anställnigskontraktet som gäller och inte LAS.

Har du fått annan info?

Enligt länsstyrelsen som är de som faktiskt har hand om utbetalningarna har jag en månads garanterad lön eftersom jag jobbat mindre än två år för AG (det är där LAS kommer in, ju fler år -desto fler månader är du garanterad). Om jag får ut de andra två är konkursförvaltarens beslut. Så det jag är rädd för är att konkursboet kommer att vara helt tomt, ergo inga tillgångar, och då kan jag liksom se mig om i månen efter de andra två månaderna. Grrr :rage:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
250
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
585
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 834
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er... 2
Svar
32
· Visningar
799

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Bärväska för liten hund
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

• Evolve