Vad i hela friden gör vi del XXIII.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fantastiskt trevlig kväll i Malmö tillsammans med dotter, T, O och E. Jag har skrattat så jag gråtit och Mathilde har charmat de tre killarna ännu mer. T och O har hon träffat tidigare men E träffade honom för första gången.
Strax dags att sova. Väckning 5.23 imorgon. Eller ja, idag :p

För första gången på åtminstone ett år, spontant skulle jag säga närmare två år, kunde jag avsluta en måltid helt utan tankar på att kräkas, sluta äta innan jag blev mätt eller hetsäta. Fattar ni hur stort det är eller?

Ungefär vad även jag behöver lära mig, att inte sluka maten på 10 min bara för att jag måste iväg igen. Nu har jag ju faktiskt tid att njuta maten eftersom färjan tar minst 3:30 timmar på sig mellan Sverige och Danmark. Fast 10 år med 45 min raster där det ska hinnas med både dusch och mat har satt sina spår i hur gubbe äter ...

@mooi Inget större fel på Bergsjön, lugnaste stället i stan jag bott i men jag hade bra hus med lugna grannar, dock var jag inte hellre ute i onödan sena kvällar om jag inte kom från jobbet mitt i natten men det var bara att gå, oftast genade jag genom en mindre skogsdunge men det fick jag sluta med efter lite skäll av grannar som sett mig :o
Nu bor jag i ett lugnt område och fått ringa polisen 2 gånger på mindre än 24 timmar, det var dock ett inbrottsförsök och ett olovligt intrång/ försök till stöld? (gissar jag på helt utan information/kunskap)

Nej jag vet, jag har en del kompisar som bott i Kortedala, Bergsjön och Biskopsgården och har själv bott på Hisingen. Det finns såklart trevliga områden där med men man kommer inte ifrån att det händer en del -och jag bor i motsvarande område i min stad, det område som är mest invandrartätt, mycket ungdomar och tyvärr händer det en del saker här. Jag bor också i en bra uppgång men runt omkring i det absoluta närområdet har det hänt många saker under åren jag bott här.

Jag fattar inte att folk är så intresserade av hur andra tjänar sitt uppehälle :meh:
Man umgås väl inte med folk och ba "kan du maila över ditt cv"
:meh::meh:

Jag har helt ärligt börjat lägg tupp statusar från mitt fältarbete på fejjan, ibland får man liksom känslan att en del man känner kanske inte riktigt har koll på hur mycket man jobbar och hur tufft det är. Mest verkar de tro att man typ springer runt och har kul :crazy:

Visst, kul är det. Det blir ju så när man tycker om sitt jobb, att jag typ jobbar sju dagar i veckan nästan konstant, ofta över 12 timmar per dag (även när jag är på kontoret) och är helt förstörd efter en fältsäsong då det är tufft för kroppen verkar det finnas mindre förståelse för- Jag har faktist kollegor på jobbet som inte fattar hur tufft fältarbete är för dem av oss som ligger ute månader i sträck :crazy: De verkar tro att vi är på semester och avundsjukan flödar :meh: det om något är faktist helt sjukt, de jobbar faktist inom vårar område.

Statusarna verkar uppskattade både av biologer och mina vänner och släktingar :) Det kanske är ett rätt smart sätt att få ut vad man jobbar med varje dag som ekolog? (fast de blir nog rätt uttråkade om jag lägger ut bilder på dataskärmen när jag är på kontoret :rofl:)

Senast ändrad:
Sen vår i Jämtland:
13109104_1627934367527343_434770098_n.jpg

Ja, de vita strecken är snö :meh:

And I did it! Nu väntar jag på @Kamomilla som gjorde debut på tabata OCH core :D (det är fan så tufft! Frågan är vem av oss som har det där dåliga inflytandet på vem :rofl:
Nu ska jag hem och sova vidare...

8:e passet sen i lördags (Jam x2, CX, step, Challenge, s. Challenge, tabata x2) utan knäskydd och det känns helt ok, knäskyddet gör varken till eller från längre :banana:
De flesta är dock "bara" 30-45 min, men tämligen högintensiva, med spring, studs o.s.v så det räcker nog :D
Inte ens efter 3 pass i måndags kändes det speciellt konstigt.
Axeln är inte jättearg heller :banana:

Väntar på att seminariet ska börja, funderar på om jag skulle ha skrivit PM annorlunda och hur mycket jag ska hinna göra när seminariet är klart... :D

Lagar "brunch", har hunnit med ett pass på gymmet, besök på vc och en utbildning/föreläsning på jobbet. Kl 15.45 bär det av till gymmet igen och sedan jobb 18 till 23. Är nog bra att kunna få in någon timmes sömn i schemat också innan ikväll.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
252
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
587
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 834
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er... 2
Svar
32
· Visningar
799

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Rakt fullcheek bett
  • Vi som letar häst II
  • Födda 2022
Tillbaka