Vad i hela friden gör vi? Del XXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag jobbar inte effektivt. :meh: Men skyller på min jävla huvudvärk jag haft hela dagen :banghead: Nu är iaf badrummet typ klart. bara golvet kvar och ev måste jag ta kranen i duschen en vända till med kalkmedel.:wtf:

Att städa med huvudvärk är effektivt i överkant även om man inte får så mycket gjort som man vill/önskar/behöver.

Jag försöker lugna ner mig, var liiite stressigt här ett tag. Gjorde i ordning de små barnen (2 1/2 år resp 2 1/2 månad) för att åka till stan, la nycklar och mobil på skåpet i hallen. Ställde ut vatten och mat på verandan till katterna medan tvååringen låg på golvet och skrek i sin protest om skor och pang, dörrjäkeln åkte igen. Låst dörr! Alla våra fyra dörrar på nedervåningen var låsta och många svordomar kom ut genom munnen! Funderade på att cykla till nån granne men insåg att med de små på insidan så fick glaset i altandörren ryka. Fick ut min ilska med en sten, och skar mig sedan på glaset. Sen lossnade handtaget som satt löst och trillade ner på golvet, men efter lite mutande om massa glass så fick jag tvååringen att gå till vardagsrummet och ge mig handtaget genom det krossade glaset. Han hade i sin tur upptäckt att det var fritt fram till datorn på kontoret så var inte alls intresserad att hjälpa sin mamma komma in. Väl inne så fick jag kolla hans fötter och sen ge honom massa glass. Fick ringa sambon medan jag plockade upp glaset så medan jag var i stan så satte han upp en träskiva för fönstrets insida så länge. Väl i stan så har jag hämtat äldsta sonen, varit på ICA och köpt myrr samt hämtat min klänning inför dopet om 2 veckor, samt köpt fästingborttagare på apoteket.

Jaa, det är så lugnt och skönt även när man är föräldraledig :angel:

Go' tur! Vilket resekapital ni hinner lägga upp på 14 år, räcker säkert till två års tur. Glöm inte att ta ett stopp på Aitutaki, mest romantiska platsen på jorden.

Man skall bara ångra det man inte gjorde!:)

Enligt T kommer jag vara justitieminister vid det laget så ekonomin ska nog vara hygglig ;)

Var ligger Aitutaki? Vi har ungefär en miljon ställen att besöka men insidertips är alltid välkommet ändå :)

Jag är glad för att vi inte ångrar något. Det är så vansinnigt rätt trots att det är fel. Om hans livssituation sett annorlunda ut hade saken varit helt perfekt. Det har varit som att hitta hem. Så självklart men ändå med spänning.

Kylskåpet klart :up: Nu är ju frågan, om jag ska åka till återvinningen nu, strunta i bio kl 18 och gå kl 21 eller vänta i 30 min till å sen åka till återvinningen och gå på bio kl 18 och 21 :confused:

Ligger på sängen och väntar på att tonåringen ska komma hem från skolan så vi kan åka till stallet. Hon rider lektion ikväll.

Hur kan man göra whiskey drickbart :wtf:

Förutom att använda sig av kaffe, grädde och farinsocker då... Fick en flaska whiskey som tack för att Lånehunden fick bo här en vecka member jag får ju inte ner äcklet!

Eller ska jag köra byteshandel med särbon? Då får denna mot att du skrubbar mina golv :angel:

Hur kan man göra whiskey drickbart :wtf:

Förutom att använda sig av kaffe, grädde och farinsocker då... Fick en flaska whiskey som tack för att Lånehunden fick bo här en vecka member jag får ju inte ner äcklet!

Eller ska jag köra byteshandel med särbon? Då får denna mot att du skrubbar mina golv :angel:

Gör din egen glaze! Det blir jättegott. Jag hoppas också att det verkligen är whiskey vi pratar om och inte single malt whisky från Skottland :cautious: Isåfall kan jag komma och förbarma mig över den stackaren :)

Enligt T kommer jag vara justitieminister vid det laget så ekonomin ska nog vara hygglig ;)

Var ligger Aitutaki? Vi har ungefär en miljon ställen att besöka men insidertips är alltid välkommet ändå :)

Jag är glad för att vi inte ångrar något. Det är så vansinnigt rätt trots att det är fel. Om hans livssituation sett annorlunda ut hade saken varit helt perfekt. Det har varit som att hitta hem. Så självklart men ändå med spänning.
Vad bra, då har du framtiden klar och behöver inte fundera på det. Ett bekymmer mindre.

Aitutaki ligger i Söderhavet, vi fick tips om ön i New Zeeland. Det är en av Cook öarna, ligger norr om Rarotonga. Vi flög från Wellington.

Det är bra att du eller T inte ångrar trots komplikationen, lev i nuet.:heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
71 218
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: __sofia__
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
380
Senast: __sofia__
·
Samhälle Jag är inblandad i en tvist gällande häst. Säljaren försöker häva köpet. Se annan tråd. Iaf har jag tagit reda på en del om säljaren och... 2
Svar
27
· Visningar
2 299
Senast: Sanna25
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Vilken ras passar mig?
  • Akvarietråden V