Vad i hela friden gör vi? Del XXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
@ainasoja Svår fråga tror att AF tar in en konsult för att räkna ut det :angel:

:banghead:
Påminner mig om läsmatte-talen i mellanstadiet :angel:
Svaret är BLÅ eller 25 maskar... :cautious:

AF i ett litet nötskal :mad:

Blir så less på allt, AF tanten anser desdutom fortfarande att detta inte är ett bra jobb för mig och att jag se mig om efter något annat.

Snart känns det som att det enda rätta är att vikariera som farthinder :rage:

Försöker undvika att somna och försöker googla mig fram till bra barer/restauranger i Tel Aviv.
Börjar undra om jag var full när jag spontanbokade en resa till Israel och fick lite feeling på det här med att åka själv :confused::cautious:

Edit: Alltså ja det var jag ju troligen :rofl:

@ainasoja *peppkram om du vill ha*
Inte värt vikariera som farthinder, det blir fler och fler flerfiliga vägar så det är en extremt osäker anställning och risk för arbetsolyckor är överhängande så tror du inte ska prova det.

Fasen också. Kalenderflicka passar jag inte heller som :(

Det här är ju sjukt, bara för att jag ordnat allt själv så har jag inte rätt till lönebidrag.

AF slår undan fötterna på mig rätt rejält nu, jag är sjuk och har fan rätt att få det!

Imorgon är det jag som ringer AF och ber att få prata med min gamla handläggare :rage:

Även om jag inte lyckas skaffa några vänner så kan jag iofs se mig själv framför mig i en tantig bikini, solhatt och en stor pinacolada. Liggande här:

Beach-1.jpg

Kanske kan lägga ut en kontaktannons på ngn Israelisk sida? :p

Idag blir det pizza till middag, jag måste göra slut på alla pizzakit jag hamstrat och jag tog den som låg längst in i kylen och hamnat bakom resten (man kan inte frysa pizzakiten) och när jag hade slängt ihop den och haft in den i ugnen kollade jag datumet, "Sista förbrukningsdag 15/11 2015", vilket innebär att tom. sista förbrukningsdag är en myt för den var helt okej annars blir ju deg slemmig och blir surdeg men "tubförpackad" i kyla klarar den tydligen lätt utan att bli dålig. Skitbra att veta inför framtiden. :up:

Alltså WTF! Min kassa-sida i butiken fungerar inte :eek::eek::eek::turd::turd::turd::turd::turd::arghh::arghh::arghh::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting: KATASTROF! Tur jag hann se det innan jag skickade iväg ett nyhetsbrev och postade på fb om rabattkod... Hoppas jag kan ordna det O_o:nailbiting::nailbiting::nailbiting::arghh::rage::rage::rage:

Det borde väl ses som en fördel om man styr upp grejer själv, kan man ju tycka. På typ alla ställen UTOM arbetsförmedling ofc. Det verkar som att de har lite otur när de tänker

Nej, det är ett systemfel på det stället. Inte bara otur när de tänker. Jag fick göra som jag ville bara gubben som var min handläggare fick stirra lite på min urringning. Ja, jag vet att jag är en dålig feminist men nog fan hade jag urringat varje gång jag var dit :meh: :wtf:

Nej, det är ett systemfel på det stället. Inte bara otur när de tänker. Jag fick göra som jag ville bara gubben som var min handläggare fick stirra lite på min urringning. Ja, jag vet att jag är en dålig feminist men nog fan hade jag urringat varje gång jag var dit :meh: :wtf:

Jag har aldrig haft kontakt med dom och planerar att fortsättningsvis undvika dom tills döden skiljer oss åt typ.
Efter alla historier man hört undviker jag Arbetsförmedlingen, CSN och Försäkringskassan. Dessa tre element verkar generera trubbel :cautious:

Jaha nu kan inte AF bevilja mig lönebidrag pga att jag ordnat detta jobb själv.

Har funkat dom andra två gångerna men tydligen inte denna gång. Vill ha tillbaka min handläggare jag hade då :cry:

Nu blir det nystartsjobb och jag vill veta hur pass mycket pengar dom får för mig så jag kan "sälja" mig till Arbetsgivaren.

Men nä, då ska jag själv försöka bena ut det för AF tanten visste inte det men typ 50% av ett lönebidrag trodde hon. Svårt att räkna ut sånt då ett lönebidrag kan vara allt från 80% av ca 16 750:- till 0.

Vad är 50 % av det liksom :banghead:
Så less man blir på dessa regler :banghead:

Känner mig riktigt duktig. Tränat med hundarna, tagit dem på en (visserligen kort) promenad och fått i mig mat.
Nu ska jag ringa :heart

Mig sparkade dom ut och gjorde sjukpensionär av asap. när jag blev någotsånär självgående efter olyckan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
71 225
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: __sofia__
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
380
Senast: __sofia__
·
Samhälle Jag är inblandad i en tvist gällande häst. Säljaren försöker häva köpet. Se annan tråd. Iaf har jag tagit reda på en del om säljaren och... 2
Svar
27
· Visningar
2 300
Senast: Sanna25
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Artfex S