Vad i hela friden gör vi? Del XXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan se för mitt inre hur du börjar "slatta" på utehaken när dunken är slut och har hinkar med vin på jäsning och nattetid letar råvaror till nästa sats i sopcontainrarna. Det är nu det börjar gå utför. :D

Apropå råvaror så blev apelsinvinet helt okej och kostade ju inte ett öre, alla råvaror kom från butikernas containrar. :p

Har redan osat till alla event med "vi bjuder på mat och dryck" jag kunde hitta. Cirka 2 per dag :rofl:

Började lukta lite bränt av uttaget bakom spisen efter jag sprayade medel på väggen. Så jag blev lite nojig och slog av huvudströmmen. men snart är hela spisen fin, alla överskåp är klara, och snart påbörja de skåp som inte påverkas av att man slabbar med vatten vid diskbänken.

Spisen jag rengjorde både igår och idag, ja det är samma.... Fick jag skrapa med fönsterskrapa för att få bort allt fett från på sidorna och ugnen fick samma behandling....

Vidrigt värre men, men med handskar på och tålamod som fasen så ser den numera ok ut.

Känner igen det där alltför väl. Hoppas du snart mår bättre. I mitt fall är det stressen som tar kål på mig. Jag börjar ärligt talat tro att jag kommer trilla av pinn av den en vacker dag :wtf:

Här är det pga väderomslaget. Jaja någongång kanske jag har råd att bo i en bastu året runt :(

Spisen jag rengjorde både igår och idag, ja det är samma.... Fick jag skrapa med fönsterskrapa för att få bort allt fett från på sidorna och ugnen fick samma behandling....

Vidrigt värre men, men med handskar på och tålamod som fasen så ser den numera ok ut.
Fy fan. Jag är glad att jag får ett ryck ibland och kör en storstädning som innefattar både insida ugn och fläkt nån gång ibland... Det är lite svarta "rinnmärken" kvar men får inte bort dom. Tror inte det var så rent från början när jag flyttade in heller.

Fy fan. Jag är glad att jag får ett ryck ibland och kör en storstädning som innefattar både insida ugn och fläkt nån gång ibland... Det är lite svarta "rinnmärken" kvar men får inte bort dom. Tror inte det var så rent från början när jag flyttade in heller.

Ättika eller toalettrengöringsmedel kan ev ta bort det svarta om du låter det verka ett tag.

Årets vedrally avslutat, det blev 14 kubik vältravat som garanterat räcker minst 1,5 år. Jag är blöt, det regnade nästan hela tiden så jag tog en promenad ner till sjön och hoppade i när jag var klar för jag var dyngsvett. Snacka om att våtdräkter värmer, hade jag haft torrdräkten hade jag varit minst lika svett men i en våtis känner man inte fukten på samma sätt. Skillnaden är att gör man nåt som är mindre krävande så kyl våtdräkten när den blir blöt vilket inte torrisen gör iom. understället så dom plaggen har specifika användningsområden.

Tur ingen såg mig nere vid sjön för bada när det är 13 grader varmt och blåser, ja då hade dom säkert ringt efter "hjälp". :laugh:

när vet man att det är dags att ge upp hästägandet? fast vad skulle man göra utan häst? antagligen sitta i soffan ännu mera..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
71 030
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
216
Senast: __sofia__
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
379
Senast: __sofia__
·
Samhälle Jag är inblandad i en tvist gällande häst. Säljaren försöker häva köpet. Se annan tråd. Iaf har jag tagit reda på en del om säljaren och... 2
Svar
27
· Visningar
2 239
Senast: Sanna25
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025