Vad i hela friden gör vi? Del XXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
En kurskamrat som är från Palestina berättade att hen och hens kompis hade träffat en svensk person, den svenska personen hade antagit att båda var muslimer. Min kurskamrat var mycket riktigt muslim men kompisen var kristen. "Det tror jag inte på, det finns inga kristna i Palestina, Jesus var vit och muslimer kan inte vara vänner med kristna" hade de fått till svar. Man blir trött ibland... :( Men kurskamraten konstatera att det var roligt att läsa våran kurs eftersom ingen av oss hade förutfattade meningar utan alla var uppriktigt intresserade.

Skit också! Måste genast bryta med alla som har en tro!

Jag som är ateist kan nog inte umgås med andra är sådana va?

@tornblomma
Det har jag frågat mig många gånger, varför är det alltid den typen personer som så tvärsäkert uttalar sig om allt mellan himmel och jord och gärna avfärdar om man försöker lägga fram fakta. Jag har närmast givit upp och slutat argumentera.:rage:

Träffade nyligen på en vars pålitligaste källa var Svensk Damtidning. Hur det slutade orkar jag inte gå in på. :confused:

Kaozzzz... :meh:

Den sagda aftonen som personen skulle ha tagit kokain inne på ställe x satt personen hemma hos mig och drack lådvin. Sjukt oklart liksom :rofl:

Funderar på om jag ska ta tag i mitt liv och gå ner till hästarna (ca 50 m). Måste kolla Annies sår och förhoppningsvis ta en promenad med damen i fråga.

@_husmusen_ det kan med vara en person som tittar för den arbetar i klädaffär och har dålig koll på storlekar.

Jag fick av en expedit höra (för några år sen): Ja men du har nog storlek 42/44 gissar jag, sen rände hon iväg snabbt och bestämt och hämtade förslag.
Jag: ??? jaha...

När jag provade första plagget flinade jag för mig själv och tänkte hur ska detta gå?

Slutade med att hon tappade hakan när hon såg resultatet och mumlade något om: "jag måste tänkt fel och du har verkligen fel kläder för din kropp"

Vadå? fel kläder för min kropp? jag har det jag ville ha när jag kom dit ju.

Damen springer iväg igen och hämtar samma plagg men storlek 34/36, som var för stort och tyvärr fanns ingen barnavdelning i butiken.

Slutade med att jag inte handlade något alls, då jag för det första tyckte det var oförskämt att säga att jag hade fel kläder :yuck: och inte hade lust att köpa något alls i slutändan men lät damen jobba lite innan jag tackade för mig och gick.

Jag löste mina inköp i en annan butik själv, och billigare :) så jag blev nöjd.

@hallonsaft sådant är bara oförskämt.
Just idag var det ju mer min överfulla korg jag kände kritiserades (jag hatar rullkorgarna så jag tar en "gammal" och riskerar översvämning hellre).

Alltså jag kan förstå om folk glor om jag köper massa läsk, godis, chips, glass och onyttigheter. Men idag bestod mitt inköp till 95% av mat och mycket frukt/grönt. Okej 10 förpackningar kvarg är kanske inte normalt men ändå.

@_husmusen_ Säkert avundsjuk för den inte tordes det själv och får springa flera gånger och sen stressa för det försvinner tid.
Kvarg är ju dessutom trendigt verkar det som så sträck på dig och tänk: "jag hänger med modet" :up:

Det går över och det är värt det. Han borde ångra det men gör inte det. Och jag behöver inte ångra något öht.
Och om 14 år (när min dotter har tagit studenten och därmed är alla barnen vuxna) ska vi åka jorden runt i minst ett år. Vi ska börja i Kapstaden :)
Go' tur! Vilket resekapital ni hinner lägga upp på 14 år, räcker säkert till två års tur. Glöm inte att ta ett stopp på Aitutaki, mest romantiska platsen på jorden.

Man skall bara ångra det man inte gjorde!:)

Jag jobbar inte effektivt. :meh: Men skyller på min jävla huvudvärk jag haft hela dagen :banghead: Nu är iaf badrummet typ klart. bara golvet kvar och ev måste jag ta kranen i duschen en vända till med kalkmedel.:wtf:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
71 223
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: __sofia__
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
380
Senast: __sofia__
·
Samhälle Jag är inblandad i en tvist gällande häst. Säljaren försöker häva köpet. Se annan tråd. Iaf har jag tagit reda på en del om säljaren och... 2
Svar
27
· Visningar
2 300
Senast: Sanna25
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka