Vad i hela friden gör vi? Del XXVI

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Asko
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 002
  • Visningar Visningar 65 168
Status
Stängd för vidare inlägg.
Hmm... Enligt 1177.se är det typ tecken på kärlkramp :eek:
Jobbigt läge :rofl:
Tur jag ska till kardiologen imorgon...
Och jag har tydligen nån form av hjärtsvikt enligt kompisen-läkaren för fingrarna svullnar lite när jag är ute och går långpromenad. Han frågade om jag tänkte beställa tid för undersökning och jag svara de "nä", och då sa han "bra, för det finns iallafall inget att göra och man ska iallafall dö av nåt nångång". :D
Motion har tydligen ingen dött av iallafall så varför oroa sig i onödan?

Gimp måste vara det absolut sämsta bildredigeringsprogrammet ever, varken skalor eller penslar-kommandon funkar, nä tacka vet jag gamla Photoshop som aldrig strular utan bara funkar och gör det jag vill.

Haha i morse blev jag sur på skatteverket som av någon anledning hade genererat PDF blanketten jag behövde i Adobe Live Cycle. Visst den går och öppna och kolla på, men inte att skriva ut eller skicka vidare. Lätt surt när man behöver ändra sitt namn och har väntat i flera månader för att hitta en lucka där det liksom passar in med flyg, visum, forskningstillstånd osv.

I slutändan print screenade jag skiten och klistrade ihop det i R, for jag har inte photoshop, och jag kanske behöver koden till något annat senare så varför inte liksom :D

Och jag har tydligen nån form av hjärtsvikt enligt kompisen-läkaren för fingrarna svullnar lite när jag är ute och går långpromenad. Han frågade om jag tänkte beställa tid för undersökning och jag svara de "nä", och då sa han "bra, för det finns iallafall inget att göra och man ska iallafall dö av nåt nångång". :D
Motion har tydligen ingen dött av iallafall så varför oroa sig i onödan?

Mina svullnar också när jag har motionerat för hårt, men alla i min familj dör ju av hjärtproblem så det är ju bara att hålla på traditionen liksom :cool:

Jag är i Singapore ;) Planerar ej hemflytt inom de närmaste åren :D (eller någonsin, då skulle något katastrofalt ha hänt med min karriär :D).

Ön heter Sumilon och ligger utanför Oslob, vi glampade med full board och riktigt trevlig mat :d

Fan vad nice!

Hopplös dag.
FK har blivit erbjudna tid för möte, inte reagerat på föreslagen tid (internet är inte alltid lika effektivt för kommunikation som direktkontakt via telefon) och inte heller dykt upp. En timm "down the drain".
En person som bokade tid i förra veckan, har idag på förmiddagen avbokat.
Ytterligare en halvtimme som är icke produktiv.

Nej, jag borde inte klaga när jag som omväxling har det lugnt här.
Men problemet är att de "bortkastade" tiderna antagligen behöver bokas vid andra tillfällen.
Det är ett problem.

Positivt överraskad måste jag säga och ön var riktigt trevlig (det fanns ordentliga rum också som såg väldigt fina ut). Det enda negativa var att det var en massa "över dagen" turister på dagarna men de höll mest på och plaskade runt i det grunda vattnet eftersom de flesta inte kan simma (Kineser eller Filippinare, väldigt tunt med västerländska turister just där måste jag säga) så snorklingen var fortfarande helt ok :)

Haha i morse blev jag sur på skatteverket som av någon anledning hade genererat PDF blanketten jag behövde i Adobe Live Cycle. Visst den går och öppna och kolla på, men inte att skriva ut eller skicka vidare. Lätt surt när man behöver ändra sitt namn och har väntat i flera månader för att hitta en lucka där det liksom passar in med flyg, visum, forskningstillstånd osv.

I slutändan print screenade jag skiten och klistrade ihop det i R, for jag har inte photoshop, och jag kanske behöver koden till något annat senare så varför inte liksom :D
Jag brukar spara bilden jag vill använda på Dropbox för att sen starta den enda kvarvarande Windowsmaskinen och använda Photoshop för Gimp får jag krupp på, :rage: det skitprogrammet är inte användbart öht. och ungefär lika smidigt som att blanda deg i cementblandaren. :meh: :turd:

Positivt överraskad måste jag säga och ön var riktigt trevlig (det fanns ordentliga rum också som såg väldigt fina ut). Det enda negativa var att det var en massa "över dagen" turister på dagarna men de höll mest på och plaskade runt i det grunda vattnet eftersom de flesta inte kan simma (Kineser eller Filippinare, väldigt tunt med västerländska turister just där måste jag säga) så snorklingen var fortfarande helt ok :)

Kanske måste överväga en resa till Singapore nästa gång!

Mina svullnar också när jag har motionerat för hårt, men alla i min familj dör ju av hjärtproblem så det är ju bara att hålla på traditionen liksom :cool:
Ja varför oroa sig i onödan? Skulle man göra det skulle man aldrig gå ut utan stänga in sig och beställa hämtmat som man fick hemkörd. Nä lev livet och dö med flaggan i topp är mitt och läkarens och hans kollegors recept! :banana: :bump: :bump: :banana:

Ja varför oroa sig i onödan? Skulle man göra det skulle man aldrig gå ut utan stänga in sig och beställa hämtmat som man fick hemkörd. Nä lev livet och dö med flaggan i topp är mitt och läkarens och hans kollegors recept! :banana: :bump: :bump: :banana:
Åjo, det finns de som fått hjärtstopp under t.ex. matcher/lopp och sånt... Men det är nog rätt riskfritt för en "vardagsmotionär" även om denne råkar ha medfött hjärtfel :p
Jag tror mest orken tog slut pga sömnlöshet matbrist :D

Nu känns det bättre efter att ha varit i någon slags vakensömn (ni vet när man inte vet om man sovit eller varit vaken :p) så med lite mat nu blir det nog finfint :banana:

Nästan så jag förtjänar en pokal med.
Har läst ifatt sen fredags i tråden så ett och annat gilla men nej jag kommer inte specifikt svara/tycka om alla saker men kort sammanfattning (allt som missas är bara inte skrivet här, sorry)

@tornblomma inte kul med sjukhusvistelse, var rädd om dig och kom ihåg 2 glas vatten/ 1 glas vin eller kaffe.

@Trott Fy vad dåligt skött av loppisen.
Jag hade nog med struntat i det men det är ju surt när man vill/behöver och köpt klädställning för att ev. ha försäljning, 50 kr var dock billigt för säljplats. PÅ det igen när det går och fungerar.

@RedHyuuga Dumma besiktningen, bra du kan få hjälp att ordna det med vänner.

@vallhund hoppas höften mår bättre, usch!

@alla som fyllt under dagarna.. grattis(kändes som det var ett helt gäng?)

@Klara Grattis på din dag :bump:

Som sagt, allt missat är läst men ändå :p

Varit och hämtat vår nya bättre begagnad bil...bara för att märka vid körning hem att cd-spelaren inte fungerade. Så imorgon eftermiddag ska bilfirman kolla på den.

Varmt som attan idag och ser ut på molnen som att det kanske kommer bli åska i eftermiddag, som de sagt.
Tappat upp vatten i badbaljan åt hundarna.

Varit och hämtat vår nya bättre begagnad bil...bara för att märka vid körning hem att cd-spelaren inte fungerade. Så imorgon eftermiddag ska bilfirman kolla på den.

Varmt som attan idag och ser ut på molnen som att det kanske kommer bli åska i eftermiddag, som de sagt.
Tappat upp vatten i badbaljan åt hundarna.

Jag tror nog att det stämmer vad gäller åskan, det är kvalmigt här också.

Kanske fortsätta renovera upp en Ibixbläster (sodabläster) som är felbyggd, alla specialjobb hamnar tydligen hos mig numera. :p

Jag har nyss blivit inbokad på en arbetsintervju :banana:. Jag hankar mig fram på vikariat sedan 2,5 år. Men detta är en fast tjänst. Hade betytt så otroligt mycket om jag lyckades få något fast. Då hade jag äntligen kunnat planera framtiden.

Gå all in och ta tjänsten, hoppas verkligen du får den.
Kämpa sig fram med vikariat är inte skoj alls.
Tjoa när det är dags att hålla tummarna och skicka pepptankar.
Hejja hejja!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka