Vad i hela friden gör vi? Del XXVI

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Asko
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 002
  • Visningar Visningar 65 306
Status
Stängd för vidare inlägg.
Skillnad på olika och jag tänker inte ge mig in i större diskussion om pågående ämnet men för sakens skull ändå.
Likväl som att det heter rullstolsburen och inte rullstolsbunden och exempel på annat ämne är bondkatt som numera heter huskatt m.fl m.fl osv.

(Själv kan jag inte skillnaden på de och dem men en vacker dag kanske jag får ihop det, tack skolan för bristande lärdrom men jag är en planta i stavning, aj stackars blommor och annat)

Direktkopierat från socialstyrelsens hemsida:
Funktionsnedsättning är en nedsättning av fysisk, psykisk eller intellektuell funktionsförmåga.
Funktionshinder är den begränsning som en funktionsnedsättning innebär för en person i relation till omgivningen.

@Trott grattis till jobbet :bump:
@Ninnurur det verkar lovande, håller tummarna.
@kolblakkur håller tummarna för dig med.
(det var någon mera som är i svängen för att byta jobb ev. vem? minne svek, sorry men hoppas det ordnar sig för dig med)

Vad ska han kalla dom då? Inte får han säga efterblivna och nu duger inte det nya ordet för samma sak, korkad ? same shit diffrent name! eller?
Faktiskt så tycker jag att det är stor skillnad på att bli kallad efterbliven istället för korkad. Kan tyvärr inte förklara bättre så att du förstår vad jag menar tydligen.

Kommer inte ihåg den diskussionen, men tycker att göra narr (som jag läser det) av människor med psykiska funktionshinder är riktigt dåligt! Sen har jag väl inga problem med att du kallar dem korkade, det är det många människor som kan vara utan att för den delens skull vara "efterblivna" , vilket är det gamla ordet för människor med psykiska funktionshinder eller begåvningshandikapp

Snart får man passa sig för allt man säger eller skriver för det finns alltid någon som ska vara kränkt, ta illa upp, störa sig eller bara måste påpeka något fel i det man säger eller skriver.

Herregud han skämtade när han skrev om särskolan

Btw så har jag funktionshinder.

Jag har dåligt närminne och har papper på att jag är korkad, efterbliven, förståndshandikappad eller vad sjutton man nu kallar det.

Så kan det bli när hjärnan är prickigare än en dalmatiner.

Btw så har jag funktionshinder.

Jag har dåligt närminne och har papper på att jag är korkad, efterbliven, förståndshandikappad eller vad sjutton man nu kallar det.

Så kan det bli när hjärnan är prickigare än en dalmatiner.

Se mitt tidigare inlägg @ainasoja, det är skillnad på funktionshinder och funktionsnedsättning ;)
*håller fram popcornskålen* varsågod att smaka!

Ledsen, men känner inte @MacGyver och vet inte hur han skämtar eller menar allvar. Skriven text kan ju bli olika beroende på hur man tolkar den. Men har praktiserat på särskola och den skiten de ungarna får höra och hur ont det gör dem, det kan jag inte ta lätt på.

Nej fel där @ainasoja du har det ena och ibland upplever du det andra p.g.a det :p;)

@Saija
Ett litet råd men du gör som du vill givetvis så kom nu inte och säg att jag beordrar dig eller något för då kommer detta spåra ur långt.
Även om du nu haft praktik och sett och hört saker så finns det oftast flera personer som har större inblick i olika ämnen än en praktik och jag kan nog kanske gå i god för att vi är flera t.ex i denna tråden (mig själv går jag i god för direkt utan tveksamhet p.g.a utbildning, arbetserfarenhet, anhöriga mm inom ämnet)
OBS!
Detta inlägg är skrivet med garderingar för jag inte ska behöva få en massa onödiga påhopp men om någon vill så varsågod jag tuggar popcorn i stilla ro)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Inredningstråden nr3
  • Hiss eller diss - del 6
  • Semestra i Norrland

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka