Naturligtvis inte!! Läs om och läs rätt!Så du tycker @MacGyver skulle ha kallat dom begåvningshandikappade istället ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Naturligtvis inte!! Läs om och läs rätt!Så du tycker @MacGyver skulle ha kallat dom begåvningshandikappade istället ?
Vad ska han kalla dom då? Inte får han säga efterblivna och nu duger inte det nya ordet för samma sak, korkad ? same shit diffrent name! eller?Naturligtvis inte!! Läs om och läs rätt.
Åhh vad störigt!Lyckades köpa dubbel extra surf förra månadenoch har nu fått en fin räkning på över 1000kr
![]()
Sitter och beställer presenter till namngivningen, men det råkade visst bli även till mellanpojken![]()
Faktiskt så tycker jag att det är stor skillnad på att bli kallad efterbliven istället för korkad. Kan tyvärr inte förklara bättre så att du förstår vad jag menar tydligen.Vad ska han kalla dom då? Inte får han säga efterblivna och nu duger inte det nya ordet för samma sak, korkad ? same shit diffrent name! eller?
Kommer inte ihåg den diskussionen, men tycker att göra narr (som jag läser det) av människor med psykiska funktionshinder är riktigt dåligt! Sen har jag väl inga problem med att du kallar dem korkade, det är det många människor som kan vara utan att för den delens skull vara "efterblivna" , vilket är det gamla ordet för människor med psykiska funktionshinder eller begåvningshandikapp
Btw så har jag funktionshinder.
Jag har dåligt närminne och har papper på att jag är korkad, efterbliven, förståndshandikappad eller vad sjutton man nu kallar det.
Så kan det bli när hjärnan är prickigare än en dalmatiner.
Se mitt tidigare inlägg @ainasoja, det är skillnad på funktionshinder och funktionsnedsättning
*håller fram popcornskålen* varsågod att smaka!
Ledsen, men känner inte @MacGyver och vet hur han skämtar. Men har praktiserat på särskola och den skiten de ungarna får höra och hur ont det gör dem, det kan jag inte ta lätt på.
Har du fått diagnosen utvecklingsstörd?Btw så har jag funktionshinder.
Jag har dåligt närminne och har papper på att jag är korkad, efterbliven, förståndshandikappad eller vad sjutton man nu kallar det.
Så kan det bli när hjärnan är prickigare än en dalmatiner.
Har du fått diagnosen utvecklingsstörd?
Nej fel där @ainasoja du har det ena och ibland upplever du det andra
Då har du alltså inte papper på att du är förståndshandikappad eller efterbliven, då detta är gamla "benämningar" för utvecklingsstörningNä men jag har ms vilket för med sig kognitiva problem.
Så du menar att efterbliven/utvecklingsstörd/begåvningshandikappad är samma sak som korkad?Vad ska han kalla dom då? Inte får han säga efterblivna och nu duger inte det nya ordet för samma sak, korkad ? same shit diffrent name! eller?
Då har du alltså inte papper på att du är förståndshandikappad eller efterbliven, då detta är gamla "benämningar" för utvecklingsstörningAtt du har en kognitiv funktionsnedsättning pga sjukdom är en annan femma.