@Inglorion: Duger det med en geolog? Jag är halvt fit men van att jobba tills jag kräks. Kängor, rygga etc har jag i flera uppsättningar

Har dock aldrig hanterat grodor förutom de som hoppar på mina fötter när jag ligger på knä i landet och nästan skrämmer ihjäl mig

Seriöst, nog för att britter kan vara lite clueless när det gäller uteliv i extremare klimat men biologer?! De jag umgicks med på uni var helnördiga när det gällde kängor och utrustning
Jag förstår inte hur man kan krångla till hur man gör en transect

Nu har jag iofs aldrig gjort det i jobbet. Vi jobbar sällan så eftersom hällarna är så oförskämda att de inte ligger jämt utspridda utan lite huller om buller och dessutom SAKNAS ibland!
Jag hoppas du varit väldigt skarp med deras universitet angående deras lämplighet. Vill man riskera sin egen säkerhet är det väl lite skit samma tycker jag men att riskera andras och dessutom bete sig på ett sådant sätt att det ger er dåligt rykte är aldrig ok. Något säger mig att de inte var trevliga gentemot parkpersonalen heller
En del passar inte till fältarbete helt enkelt (och inget fel med det, vi är alla olika). Jag har stött på björn i fält och varit i områden där jag sett extremt färska spår efter björn (klivit över färsk skit) och andra i området sett björn när jag varit ute. Inget problem, jag vet hur jag ska bete mig i skogen. Jag älskar att göra fältarbete, jag trivs med att knata runt ensam i skogen (jag vet att en del inte klarar att vara ensamma ute i skogen heller).