Vad i hela friden gör vi? Del XXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
@lil-sis och @athena_arabians

Ja jo, men det är så luddigt liksom ;)
Det jag kommit på hittills är:
Tough viking 2018, skadefri max 5 straff.
Genomföra helt trxpass "i linorna"
Kunna göra 5 armhävningar på tå.

Svagheter: veka/överrörliga vrister, svaga knän och klen core vilket leder till rädsla för att smälla disken i ländryggen igen.

Men känns liksom som jag borde ha fler/större/bättre definierade mål?
Det är väl ganska väldefinierade mål? Förutom att specificera vad ett helt trx-pass innebär ;)

En annan vinkling är ju det du skriver som svagheter, kanske kan målet vara att stärka fotleder och knän? (ofta är även höfterna inblandade i sån problematik, så benträning överlag brukar vara bra). Även en klen bålstabilitet kan orsaka större problem i t.ex. fotleder, därför är det också en bra idé att lägga ett stort fokus på mitten eftersom det är därifrån du vill hämta kraften. Ju starkare och stabilare (viktigt med små inre muskler, men dom brukar inte en PT fokusera på ;) ) ju mindre risk för diskproblematik.
Kan du komma på några mätbara mål gällande sånt kanske? I så fall kan dom ju adderas till dina andra mål :)

@cili han vet vad jag menar med det då det är han som jag tränar trxpass med :p

Hur menar du med mätbara mål med fokus bålstabilitet?

Ev kommer en del av knäna från fötterna, är ganska plattfotad :) men är noga att fokusera på hur knäna går vid benövningar. Dock måste jag egentligen köpa nya skor till gymmet.

@cili han vet vad jag menar med det då det är han som jag tränar trxpass med :p

Hur menar du med mätbara mål med fokus bålstabilitet?

Ev kommer en del av knäna från fötterna, är ganska plattfotad :) men är noga att fokusera på hur knäna går vid benövningar. Dock måste jag egentligen köpa nya skor till gymmet.
Då så, då är det mer specat än det lät ;)

Det finns några övningar man kan göra för att testa bålen. T.ex. att gå upp i en liten situp och se hur länge (mäts i sekunder) man kan hålla positionen innan skulderbladen åter igen når mattan för att testa magen. Sörensens test för ryggen (enklare att googla än att jag försöker förklara i text).
Men även att kunna hålla kontakten med bålen i olika övningar som marklyft etc.

Ok jag har varit tyst om detta här men jag kommer att stor gråta när jag är hos killen ikväll :cry:

Chefen fick en stroke i tisdags och de ser mörkt ut idagsläget vi vet ingenting mer men vi får reda på mer senare igen det är tufft

För hon har hjälpt mig komma på fötterna ut från KF mm har jobbat med henne jättelänge . Just nu gråter jag inte men jag är rädd för att när jag kopplar av i kväll så kommer allt

Ok jag har varit tyst om detta här men jag kommer att stor gråta när jag är hos killen ikväll :cry:

Chefen fick en stroke i tisdags och de ser mörkt ut idagsläget vi vet ingenting mer men vi får reda på mer senare igen det är tufft

För hon har hjälpt mig komma på fötterna ut från KF mm har jobbat med henne jättelänge . Just nu gråter jag inte men jag är rädd för att när jag kopplar av i kväll så kommer allt

:heart:heart:heart

Väntar på särbon, vi är bortbjudna på mat vid 16 t8drn och innan dess bör vi hitta 90 cm till av min dubbelsäng för jag tänker inte trängas inatt :D

Nog för att jag älskar honom och gärna umgås fysiskt med honom men inte när jag sover. Avskyr sånt :wtf:

Istället för att byta till vinterdäck köper vi en ny bil med vinterdäck :rofl:

Nej riktigt så illa är det inte men vi har varit på jakt efter en till bra dragbil (3500kg på kroken) och häromdagen hittade jag en inte alltför långt bort och nu är sambon på väg för att hämta :D
Vad blev det

Sambon har tydligen även ringt däckverkstaden så Superben får sina nya dubbdäck på söndag istället.

Har vi lite flyt har Discon samma dimensioner på däck som Fronteran, isf har vi nya sommardäck och nya dubbdäck i källaren till den :D

Croc poten laddad och jag sitter i soffan med ett glas rött och laddar inför prat med dotter som ljuger om var hon är...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har just nu en bekant som, trots tillsägelse bara måste använda könsord eller svänga sig med "den glänser som hundp***en i... 8 9 10
Svar
192
· Visningar
5 850
Senast: Enya
·
Hemmet Fick en Samsung skaftdammsugare som födelsedagspresent förra våren/sommaren. Har varit JÄTTENÖJD. Enkel och smidig att använda. Har... 2
Svar
23
· Visningar
1 395
Senast: Badger
·
Hästhantering Hej Min 8 åriga valack på 175 cm fick den 25e Januari diagnosen hovledsinflammation bf och knäledsinflammation hb, han va även tät i... 2
Svar
34
· Visningar
2 459
Senast: Claraclara
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
753

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka