Vad i hela friden gör vi del XXXX

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare avslutat medlemskap
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 52 863
Status
Stängd för vidare inlägg.
Ätit ett par våfflor. Inte alls hungrig när det är så varmt men måste ju ha nått i mig innan jobbet. Är inte alls sugen att åka och jobba... Känns ju sådär att redan vara trött på jobbet efter typ 2 veckor...

Sitter i soffan med sallad, chips, päronjuice och godis :up: Njuter sanslöst mycket av att vara ledig i morgon.
Dessutom visade det sig att jag kommer plugga ihop med den snygga killen på jobbet i höst :angel:

Och nu börjar jag titta på gamla bilder på min älskling!
Dessa är som han såg ut när vi tog bort honom. Veterinären kom och bara: "vilken häst är det?". Och när vi ledde fram honom fick han en chock. Alla grinade :cry:

fin2_zpse9d9ae8d.jpg

FIN_zpsfb55f73b.jpg

fin3_zps7a956979.jpg

Bonusbild från nån vecka innan...

piruett_zps5dff8792.jpg

:love: :love:
:cry::cry::cry::cry:

Fast hästar som beter sig så är ju inte vilda eller "heta" utan (ursäkta) ... dåligt fostrade! :cautious:
Jag hade ju en spanjor, hingst på 1.70 som var väldigt elektrisk och känslig och som hade enormt nära till passage och diverse luftburna gångarter. Han hade kunnat göra VAD SOM HELST typ med mig men han var gudasnäll :love: En gång hade han tappat grimman och jag tog in honom i örat. Han gick iofs och trampade lite bredvid mig men skulle aldrig stuckit.

Nope. Absolut inget fel på uppfostran på någon av dom.

Dom är hästar och blir rädda för saker och ting som tex jägare, slamrande traktorer, raketer, hjärnspöken, troll, post lådor mm

Det är en helt annan sak att ta in en häst i örat.

Jag tog in min från hagen i skägget. Gick alltid bra.

Och nu börjar jag titta på gamla bilder på min älskling!
Dessa är som han såg ut när vi tog bort honom. Veterinären kom och bara: "vilken häst är det?". Och när vi ledde fram honom fick han en chock. Alla grinade :cry:

fin2_zpse9d9ae8d.jpg

FIN_zpsfb55f73b.jpg

fin3_zps7a956979.jpg

Bonusbild från nån vecka innan...

piruett_zps5dff8792.jpg

:love: :love:
:cry::cry::cry::cry:
Vilken fining!

Vad hände?

TUR att buke finns som påminner om nödvändiga ting nu när alla verkar ha fått värmeslag... :angel:

Jag hade en kort men intensiv överläggning med mig själv om jag skulle verka fossingarna på pålle - men nej, inte idag blev det snabba svaret ;)
Så idag är dagen då en scata är smart :idea::D
Tyvärr fick vi inte den att fungera :meh:

Har tänkt ett tag att jag borde rensa golvbrunnen i badrummet, det har varit lite dålig avrinning ett tag. Nu duschade jag och sen klev jag ut i en sjö på golvet :crazy: det var bara att ställa sig på knä och ta tag i jobbet. Sen blev det en dusch till... :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
324
Senast: Tilly_85
·
Samhälle Jag är inblandad i en tvist gällande häst. Säljaren försöker häva köpet. Se annan tråd. Iaf har jag tagit reda på en del om säljaren och... 2
Svar
27
· Visningar
2 300
Senast: Sanna25
·
Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom... 30 31 32
Svar
631
· Visningar
36 955
Senast: Fiorano
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
869
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka