Vad i hela friden gör vi del XXXX

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare avslutat medlemskap
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 52 863
Status
Stängd för vidare inlägg.
@mandalaki: GIVETVIS var det din fars fel, du skulle ju aldrig har gjort något sådant på egen hand! :mad:

/hon som regelbundet springer runt hemma och letar sin plånbok :angel:
Precis!

Köpte för övrigt en ny bänkdiskmaskin häromdagen. Den väger FAN, som tur var råkade en granne komma när jag skulle baxa den från bilen till hissen. Annars hade det aldrig gått.

Och när jag väl fått in lådan i hallen ser jag att det är fel maskin. Fel nummer på kartongen. Den här gången hade jag inte fel, det VAR faktiskt fel.

Efter ett par ... BESTÄMDA samtal till MediaMarkt kom de hit dagen därpå med rätt maskin och tog med den felaktiga. Trots att de egentligen inte har hemkörning. :devil:

Tog en kort promenad med hästarna och fixade i ordning stall och vatten. Trots att det var hyfsat mulet och blåste en del blev jag alldeles svettig. Längtar till hösten när man kan göra saker ordentligt utan att svettas och känna sig ofräsch.

Min dator har varit iväg på service p.g.a. en död pixel. Packade upp den här hemma nyss, startade och höll på att bli helt vansinnig över att musjäveln nu går åt fel håll. När jag försökte nå det övre vänstra hörnet på vanligt vis gick pekaren ner åt högra hörnet. Jag kände mest för att uttala en lång ramsa fula ord, men tänkte att jag skulle prova att starta om musen först ifall det blivit något fel med synkningen. Då upptäckte jag att jag höll den bakochfram :idea:.
Jäkla dumt påhitt att ha en mus som är likadan åt båda håll, förutom en liten äppelsymbol i ena änden.
:rofl: :rofl:

Det aldrig, ALDRIG, hänt mig! Så det så :angel:

(Jag: Maaaatiaaaaas (min man) det är något fel på datorn. Muspekaren går åt fel håll :rage:
Mattias: Får jag se.....
Mattias: BAHAHAHAHAHAHAHA
Jag: :o:o:o:o:o:o:o:o:o
Jag: Det är ditt fel Mattias eftersom du "parkerade" den åt fel håll :cool: :rage:)

Jag hade ett bläckismoment igår. Skulle åka till återvinningen med min trasiga bänkdiskmaskin. Kånkade ner den till porten, gick för att hämta bilen, ringde upp mina föräldrar från bilen för att samtidigt klara av det dagliga kollsamtalet till dem.

Medan vi pratade körde jag upp på E6, fastnade i nästan stillastående kö framemot Tingstadstunneln och inte förrän jag körde in i tunneln kom jag på det: diskfuckingmaskinen står kvar hemma i porten!

:banghead:

Så det var bara att välja första bästa avfart, fortsätta en bit norrut tills jag kom till en södergående påfart igen, hem och hämta maskinen och sätta mig i kö ner mot tunneln igen.

En typisk dag i bläckis liv. :down:

(Jag försökte skylla alltihop på pappa eftersom vi pratade i telefon så att jag glömde maskinen, men han gick inte på det.)
Vet inte om du åker kollektivt och sett den här men jag tänker alltid på dig när jag ser den här reklamen:
image_zpsvj8zxqn5.jpeg

:D :)

Har varit ute på en två timmars powerwalk runt stan. Lite svettig nu ;)

Jag bara undrar lite lätt... hur gick det till :confused: Anföll den eller hade du retat upp den??

Jag skulle lägga undan den i taket på gamla garaget... på något vänster gled den ur på ena sidan när jag försökte lägga upp den andra änden. Givetvis stod jag rakt under :meh: Nästa gång jag leker med plankor ska jag ha arbetshjälmen :cautious:

Seriöst, när något sådant där händer blir man lite rädd när man bor själv. Även om särbon skulle reagera om han inte fick tag på mig så skulle det ändå ta ett tag.

Hej på er allihopa! Jag har haft fullt upp, först härliga dagar i ett extremvarmt Göteborg och när vi satt på tåget hem så fick jag mess från barndomsvännen om hon och hennes familj fick komma på besök dagen efter, självklart! Så två intensiva dagar med glada barn som har lekt, en starstruckt femåring så klängde sig fast vid min nyblivna 14 åring och släppte henne först när de åkte hem för en halvtimme sedan. :D Karlarna har spelat golf igår, jag och kompisen satt på verandan och drack rose medans barnen lekte i vattenspridaren. Idag har jag och kompisen varit på shoppingutflykt och sen var vi ner i gruvan här i närheten. Supertrevliga dagar helt enkelt! :D

Här har det vräkt ner och mullrat rejält hela eftermiddagen.
Orkade inte sätta igång med någon matlagning, så jag gick till pizzerian och köpte mig en grekisk sallad hem. Var sisådär god.
Nu slösurfar jag och svettas framför datorn, fuktigt ute nu.
Funderar på att shoppa lite på Matsmart ikväll:angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
323
Senast: Tilly_85
·
Samhälle Jag är inblandad i en tvist gällande häst. Säljaren försöker häva köpet. Se annan tråd. Iaf har jag tagit reda på en del om säljaren och... 2
Svar
27
· Visningar
2 300
Senast: Sanna25
·
Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom... 30 31 32
Svar
631
· Visningar
36 915
Senast: Fiorano
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
869
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka