Vad i hela friden pysslar vi med? Del LII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Väldigt förenklat så handlar den om balansen mellan tre stycken "makter"/aktörer (kyrkan, turism & kulturarv) och balansen mellan dessa med utgångspunkt i hållbarhet. Studieobjektet är domkyrkan i Visby och så skriver jag som en del av forskningsprojektet Hållbara besök som grundar sig i byggandet av den nya kryssningskajen.
Någonstans där i krokarna försöker jag formulera något klokt ^^ Har en officiell handledare/professor i kulturvård och så får jag hjälp av en professor i etnologi också.
Åh vad spännande! Du kan väl hojta när du är klar så kanske man får läsa? Det skulle vara kul att läsa någon forskning bara för att jag vill som lite ombyte känner jag just nu. :angel: Lite trött på valen som kursansvariga tar, vi hade en fin forskning om "internetbaserade samtal" från 1997 som kursmaterial och läraren verkade ha svårt att förstå att det hade hänt en hel del i de "internetbaserade samtalen" från då. :meh:

Stor jävla finne i nacken, kan inte låta bli att pilla :yuck: Zappar mellan olika artister och musikgenrer i tristess över mina egna gamla spellistor. Just nu Bruce Springsteen som jag aldrig riktigt lyssnat på innan. Försöker få ihop ett en tresidig skolrapport utifrån enormt vaga instruktioner.

Går du upp exakt samma tid varje dag året runt? Tror du att du hade märkt av det om tiden ändrades utan att du visste om det?
Vi är rätt många som påverkas av den timmen. För mig och många andra är det viktigt att hålla en jämn dygnsrytm för att må bra och fungera.
När jag var yngre var det lättare.
Var glad att det inte är ett problem för dig..

Vi är rätt många som påverkas av den timmen. För mig och många andra är det viktigt att hålla en jämn dygnsrytm för att må bra och fungera.

Jag är glad för det. Väldigt praktiskt att kunna vända dygnet hit och dit :)

Åh vad spännande! Du kan väl hojta när du är klar så kanske man får läsa? Det skulle vara kul att läsa någon forskning bara för att jag vill som lite ombyte känner jag just nu. :angel: Lite trött på valen som kursansvariga tar, vi hade en fin forskning om "internetbaserade samtal" från 1997 som kursmaterial och läraren verkade ha svårt att förstå att det hade hänt en hel del i de "internetbaserade samtalen" från då. :meh:
Absolut, om jag kommer ihåg att skicka den när jag är klar ^^

Ja jag märker av den rejält.
Jag har dock en störd sömnrytm sen tidiga tonåren så jag påverkas av alla ändringar.
Funkar hyfsat nu när jag arbetar fasta tider dagtid

Varit ute på en trevlig ridtur med grannen. Annie var lite spänd till och från och det kändes som vildsvins-spändhet.
Nu när jag var på väg hem med andra lasset med hö sprang två stora vildsvin ut framför bilen. Jag är såå tacksam för att jag har bra däck och anpassar hastigheten efter väg o sikt.

Nu blir det ett bad :)

@dobbis du har min sympati! Fast kompisarna upptäckte efter ett halvår att deras toaavlopp hade gått sönder under huset så allt från toaletten gick rakt ut i husgrunden... :yuck::arghh: De funderade allvarligt på att bränna ner huset.. :angel:
Det var min tanke också,men vi kunde snabbt konstatera att det "bara" är köksavloppet som gått isär pga trycket när röris skulle trycka ett stopp.
Men jag var gråtfärdig när han sa att vi måste slå hål på grunden,va fan huset är knappt färdigt så ska man behöva göra hål i det.
Välter huset så ska jag sitta på hinsan i några år för att jag slagit ihjäl röris.:D

Varit ute på en trevlig ridtur med grannen. Annie var lite spänd till och från och det kändes som vildsvins-spändhet.
Nu när jag var på väg hem med andra lasset med hö sprang två stora vildsvin ut framför bilen. Jag är såå tacksam för att jag har bra däck och anpassar hastigheten efter väg o sikt.

Nu blir det ett bad :)
Du ska inte bromsa,dom är jätte goda grillade ;)

Ska strax kolla på Det okända, bjöd hit föräldrarna på tvkväll också. Tyvärr var mamma tvungen att dra med sig sin dryga och irriterande sambo också :meh: Det första han gjorde var att ändra ljudinställningarna på min tv (ja jag ändrade självklart tillbaka).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 875
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att... 2
Svar
25
· Visningar
1 812
Senast: Kakis
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
379
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
113
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka