Vad i hela friden pysslar vi med? Del LII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså en diskussion om mässlorna på en väns FB vägg är ju intressant, anti-vaccinations personen är ju riktigt otrevlig :crazy: Tydligen är matematiken som visar att det är helt onödigt med vaccinationerna på grundskole nivå (jag har kollat en del av forsknings artiklarna, deras models ligger inte precis på grundskole nivå men ok). Läser otrevliga diskussioner, så istället för att jobba (och lära mig calculus så sitter jag nu ock kollar på models med calculus i dem :angel:).

Min nya telefon skickades även idag! och jag läste igenom min kandidats elev andra draft av uppsatsen (det första av hela, det ska vara inne om en vecka). Såg rätt bra ut! imponerad! Får se vad min handledare säger, han är lite hårdare :rofl:

Det låter jätteintressant! Sedan är jag lite avundsjuk på möjligheten att få skriva uppsatser inom ett forskningsprojekt. :)

Men om du är intresserad av ett projekt så hör av dig till forskningsledare/annan kontaktperson. Jag hörde av mig till två projekt/program (skriver inom ett program, råkade skriva fel) med mer eller mindre "hej här finns jag, vill ni att jag ska skriva om någonting" och fick positiva svar från de båda :)

Men om du är intresserad av ett projekt så hör av dig till forskningsledare/annan kontaktperson. Jag hörde av mig till två projekt/program (skriver inom ett program, råkade skriva fel) med mer eller mindre "hej här finns jag, vill ni att jag ska skriva om någonting" och fick positiva svar från de båda :)

Det "skeppet" har redan seglat i och med att jag snart är klar med min magisteruppsats. Sedan tror jag inte att det är särskilt vanligt inom mitt ämne, och att det inte direkt finns några sådana projekt vid mitt universitet, som är litet :)

Är sjukskriven pga operationen resten av veckan.
Är ledig mån-ons nästa vecka. Då ska jag och morsan åka till Helsingfors. Så först nästa torsdag ska jag börja jobba igen. Får inte lyfta eller bära tungt på 4-5 veckor efter operationen

Två av dagens tre träningspass klara. Promenad och tio minuters högintensiv träning. Nu kan jag iväg och simma lite. Men mest längtar jag efter stunden i bastun efteråt. :o:D

Känslan av :wtf: över att behöva jobba över underlättades genast av info om att det är låååååång kö på vägen jag kör för att komma hem. Tvärstopp tydligen

Underhåller en 2, 5 - åring och en 8 veckors bebis. Tittar på Scrubs och försöker samla energi till att göra middag och väntar på att sambon ska ringa och berätta om sin dag i hufvudstaden ;)

Jag fick deklarationen idag. Jag försökte kolla förut på skatteverkets hemsida men då var jag för tidigt ute och sen glömde jag bort det.

Tydligen ska jag ha tillbaka över 30 papp.

Men en sak förstår jag inte. Varför är skatten baserad på kommunen som jag var folkbokförd i 1 november 2015?

Mötet börjar 18:30 och jag hade tänkt cykla och hämta ut paket innan. Sen gick jag hem och blev alldeles andfådd av det. Jävla skitförkylning...!

Fick till lite hångel på morgonen + att på måndag börjar jag att rida igen!:banana: Visserligen bara en gång i veckan, men vem vet vad det leder till.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 878
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att... 2
Svar
25
· Visningar
1 812
Senast: Kakis
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
379
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
113
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka