Vad i hela friden pysslar vi med? Del LII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror jag ska ta repet o gå upp på logen,eller skjuta mig:banghead::banghead:
Eller sälja huset :idea:,det helt nya avloppet har brustit någonstans under huset,röris har varit här i flera timmar för att åtgärda ett förmodat stop i kökavloppet,jag vill inte ens tänka på hur många liter vatten som har läckt ut i grunden och imorgon måste snickaren komma hit för att slå ett hål i husgrunden för att röris ska komma in o laga.
Vem är utan köksavlopp i flera dagar?? :devil::arghh::rage::mad::wtf:
Fy vad trist. Är det bara köket det gäller så funkar det med hink under. Glöm inte kolla upp dina försäkringar med.

Hockeyn sluta som jag ville. På lördag börjar vi spela, den andra semifinalen på söndag. Fullt ös igen då.

:( släppt av maken på akuten igen. Två smärtstillande suppar har inte hjälpt utan han har bara fått mer och mer ont. Vi får väl se om jag får hämta upp honom i natt eller om han blir kvar. Jäkla skit med gallsten.:(

Känner mig fortfarande skakig efter idag. Egentligen har jag hundra saker att göra eftersom jag ska vara borta i nästan två veckor. Men jag funderar på att gå och lägga mig och kliva upp tidigt imorgon istället. Tack och lov går inte mitt tåg förrän tio över åtta i morgon kväll så jag hinner städa och kolla att jag har allting med mig som jag borde.

Hemma efter jobbkväll. Myser i soffan med hunden och katten :love:.
Imorgon har jag bara slöa (och gå med hunden) på min att-göra-lista. Och hämta sambon vid tåget på kvällen :).

Men va fan,nu får det väl räcka.
De önskar fånga två ep-anfall till. Har varit så gott som tomt på dessa idag :( Förhoppningsvis kommer det igång nu under natten. Det kändes som om det var ett par på g tidigare under kvällen men neh. Jag vill hem till make och barn nu.

Funderar på en fråga som jag ofta ställer mig. är jag en god person? kan man fråga den frågan utan att vara nervös på svaret?

Jag har alltid trot att jag är det men jag vet ej längre. Att jag är en god person men ibland tvivlar jag.
Vänd på det då - är du en ond person?

Jag kan säga att jag är en god person. Jag vet att jag är det. Jag gör inga människor illa med vilje, jag försöker göra mitt bästa för miljö och djur, jag försöker vara den bästa kompisen jag kan och jag delar med med av det som är mitt. Jag kan absolut vara självisk och i vissa fall väldigt hård mot människor, men i det stora hela är jag en god människa.

Sen tror jag att det är lite yin och yang i allting. I allt gott finns det lite ont och i allt ont finns det lite gott. Jag tror tex inte att Fritzel var en genomond människa, inte Hitler heller. De hade nog fina sidor också, även om man har svårt för att tro det.

Vänd på det då - är du en ond person?

Jag kan säga att jag är en god person. Jag vet att jag är det. Jag gör inga människor illa med vilje, jag försöker göra mitt bästa för miljö och djur, jag försöker vara den bästa kompisen jag kan och jag delar med med av det som är mitt. Jag kan absolut vara självisk och i vissa fall väldigt hård mot människor, men i det stora hela är jag en god människa.

Sen tror jag att det är lite yin och yang i allting. I allt gott finns det lite ont och i allt ont finns det lite gott. Jag tror tex inte att Fritzel var en genomond människa, inte Hitler heller. De hade nog fina sidor också, även om man har svårt för att tro det.
Du har nog rätt, ändra perspektiv så blir det bättre.

Jag har alltid trot att jag är det men jag vet ej längre. Att jag är en god person men ibland tvivlar jag.
När jag var i tonåren hade jag som mål att bli "världens bästa människa". Det går inte. Det som är bra för mig är inte nödvändigtvis bra för dig. Jag har släppt det och nya målet är att göra så gott jag kan. Du borde kanske prova något liknande för det är svårt att göra så mycket mer.

Nu börjar jag bli sådär lagom snurrig i skallen med :p Underbara trötthet. 1.5 h till är målet. Hoppas innerligt att det ger resultat i form av flera stora ep-anfall som reggas fint på eeg i morgon. Då borde jag få sova ordentligt natten efter.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 878
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att... 2
Svar
25
· Visningar
1 812
Senast: Kakis
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
379
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
113
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka