Vad i hela friden pysslar vi med? Del LII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gah, kan inte sova efter kvällens meningsskiljaktigheter med min pappas partner, som bla. inkluderade att tvivel på varför jag behöver stå på en medicin som jag får biverkningar av vid infusionen, (men inga sen). Vidare så tjatade hon på att det ju finns de som gått med diagnosen hela livet utan att de vetat om det utan att medicineras, så vore det verkligen inte så illa att inte ta någon broms? Sen lite tjat om alternativmedicin i samma veva.

Gah, kan inte sova efter kvällens meningsskiljaktigheter med min pappas partner, som bla. inkluderade att tvivel på varför jag behöver stå på en medicin som jag får biverkningar av vid infusionen, (men inga sen). Vidare så tjatade hon på att det ju finns de som gått med diagnosen hela livet utan att de vetat om det utan att medicineras, så vore det verkligen inte så illa att inte ta någon broms? Sen lite tjat om alternativmedicin i samma veva.
:nailbiting::arghh::banghead:

:arghh: Trött, har mängder med plugg som måste göras idag, styrelsearbete som måste göras idag, ska visst vara taxi åt chefen och så får vi se om jag måste skjutsa maken till akuten igen, han fick morfintabletter med sig hem i natt eftersom hans andra medicin inte verkar fungera för honom, av morfinet blir han lullig och inte lämplig att köra motorfordon, alltså är jobbet helt omöjligt att utför, alltså får idioten de kör åt ytterligare en anledning att skrika. :banghead::banghead: Jag undrar hur min muntliga examination kommer att gå imorgon... Jag har inte ens hunnit läst alls litteratur, än mindre sätta mig in i den. :arghh:

@athena_arabians du verkar ha koll på rörisarna men hur är det med sotare?
Jag ska komma en hit på onsdag ska jag ha ihjäl honom? eller ska jag satsa på PostNord som kommer tisd eller ev. onsdag?
/förvirrad

Enligt empiriska studier (helt objektivt utförda på de hantverkare jag har i mitt närområde) ska man vara rädd om elektrikern (jag :heart min elektriker), äldre TREVLIGA och KOMPETENTA rörisar (som slutat tyvärr :() samt snickarna (någorlunda iaf men de når inte upp till elektrikerns nivå). Resten... :devil:

Men är det likadant om du någon gång måste gå upp en timme tidigare än din vanliga tid?
.
Ja.

När jag var yngre var det lättare. Då kunde jag somna var och hur som helst. en halvtimme i ett väntrum och jag sov. Tågresa - jag sov och så vidare.

Numera är det svårare och jag är klart påverad av att ha ändrat sovtid en extratidig morgon. Det går så klart över. Men den dagen jag missat nån timme sömn eller ändrat tid är klart påverkad.

Jag har alltid trot att jag är det men jag vet ej längre. Att jag är en god person men ibland tvivlar jag.

Jag har vänt ut och in på mig ett antal gånger. Jag kan mina skelett i garderoben och har omfamnat mina inte så trevliga sidor (att omfamna dem betyder inte att man agerar ut dem).

Jag tycker att jag är "bra nog", dvs jag gör mitt bästa för att vara en bra människa och medmänniska. Ibland når jag inte fram men det är ok att inte vara perfekt. Kan erkänna att jag inte funderar på det direkt, jag är den jag är, as hard as I can :D

@athena_arabians du verkar ha koll på rörisarna men hur är det med sotare?
Jag ska komma en hit på onsdag ska jag ha ihjäl honom? eller ska jag satsa på PostNord som kommer tisd eller ev. onsdag?
/förvirrad
Sotare är ofta helt okej, om en en aning benägna att skita ner... :cautious: Den som kommer hit har fått lära sig att arbeta på egen hand, jag visar dem var kaminen och öppna spisen är, sen har det sammanfallit med möten via adobe connect flera gånger så de brukar lämna fakturan och vinka lite. :D Han var tidigare ihop med ett kusinbarn till maken så vi har träffats privat vid något tillfälle långt tillbaka i tiden.

PostNord däremot... :devil:

Vaken och intar kaffe.
I dag ska jag packa in alla hästgrejer i transporten, helst utan att någon märker något inför lördagen :angel: just nu är det folk på gården så jag funderar på om jag ska gå på mitt möte nu på morgonen ändå :cautious:
Känns som att jag måste smyga iväg, som att jag gjort något fel fastän jag vet att det inte är så.

Huslånet fortfarande i mina konton :up:

Den 7:e April är inte långt borta, då är det officiellt ett år sedan skilsmässan blev registrerad (då lånen egentligen skulle ha varit flyttade från kontot).

Får man lov att vara lite less nu?

Att fråga exet är det ingen mening med för då skriks det säkert om att jag ska bara sitta still och vara tyst för det var minisann jag som ville ha en skilsmässa och jag visste om att det skulle vara jobbigt.

Känner lite lätt för att skicka ett elakt e-mail till honom när de väl har blivit flyttade ur kontot om att det har varit helt perfekt att varje steg under den här processen och vid varje kontakt så har han enbart bekräftat precis varför jag inte orkade med honom längre.

helst vill jag hånhla med någon annan karl och inte tänka på honom alls dock :rofl:

Det är väl nån regel de har bara.
Antagligen, men det gör det inte mindre konstigt. Förra året hann jag bo 10 månader i annan kommun med högre skattesats så jag bad faktiskt AG att dra lite mer skatt i samband med flytten. Jag trodde ju skatten beräknades på var man bott under året, månad för månad, inte på ett datum året innan.

God morgon! Ny dag efter 4 timmars sömn! :) Nu vill jag att hela buke håller alla tummar för att jag får minst två, för mig, stora ep-anfall idag, helst under förmiddagen, så jag blir klar och får åka hem någon jävla gång :p

Enligt empiriska studier (helt objektivt utförda på de hantverkare jag har i mitt närområde) ska man vara rädd om elektrikern (jag :heart min elektriker), äldre TREVLIGA och KOMPETENTA rörisar (som slutat tyvärr :() samt snickarna (någorlunda iaf men de når inte upp till elektrikerns nivå). Resten... :devil:
Man ska verkligen vara rädd om sina hantverkare när man hittar några bra. De duktiga hantverkarna brukar också har ett kontaktnät så man kan hitta duktiga inom andra grenar också. Det är så skönt att inte behöva gå och övervaka dem :) Grannen la om taket för en tid sedan. Han var uppe och pekade på olika fel varje kväll efter jobbet.

Det härligaste är att jag några gånger kollat in vad de gör innan jag åker och hämtar barn på fsk. Kommer tillbaka en halvtimme senare och de har gjort hur mycket som helst. Passar mig bra. Jag kan inte med projekt som drar ut på tiden, sånt gör mig vansinnig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 878
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att... 2
Svar
25
· Visningar
1 812
Senast: Kakis
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
379
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
113
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka