Har bestämt mig för att söka något annat arbete. Min kropp protesterar rätt vilt nu och min chef påstår att jag arbetar för lite....
Jag kastar in handduken nu och ger upp.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har bestämt mig för att söka något annat arbete. Min kropp protesterar rätt vilt nu och min chef påstår att jag arbetar för lite....
Men något slags kontrakt måste han väll ändå skriva på? Och att jobba 12h om dagen för 5000:- i månaden.. Jag må va dålig på matte, men blir en timlön på typ 21:-/h känns ju inte rimligt någonstans (baserat på 12h x 5)Nu har jag äntligen fått en rapport från vännen. Han är helt utmattad. 12 timmar och typ ingen rast förutom lunch lite snabbt. Han är orolig för vad lönen ska/skulle bli, på intervjun fick han höra att han skulle jobba fem dagar i veckan, men inte hur många timmar och till vilken lön, mer än att lönen ökas ju mer han lär sig. Men blir det 12 timmar om dagen 5 dagar i veckan och typ 5000 kr (nån där hade sagt nått om den summan..) så då var det fanns inte lönt tyckte han. Sen är det ju skillnad om det blir mindre timmar om dagen osv... återstår att se efter söndag vad dom kommer fram till. Men det hade vart kul att få göra nått iaf tyckte han
Själv segar jag på här på jobbet...
Du arbetar för lite? que??
Ett annat jobb låter som en mycket god tanke av flera orsaker.
Jag tappar hakan, tycker du arbetar dygnet runt ibland.Mmm för lite![]()
Jag tappar hakan, tycker du arbetar dygnet runt ibland.
Människan måste väl tänkt fel på person eller något?
Helt orimligt uttalande utifrån vad jag förstått.
Hade jag varit du så hade jag efter att fått nytt jobb och det är påskrivet och klart och uppsägningen färdig med ev. vitsord fixat, tagit och tryckt löespecarna under näsan på människan och rekommenderat en grundkurs i matematik. Elaka mig![]()
Jag som tycker att du verkar jobba jämt!
Var rädd om dig!
Nej jag tror inte det kommer vara så lågt. Det var förhoppningsvis bara en anställd som försökte göra honom nervös eller nått (varför man nu vill göra detMen något slags kontrakt måste han väll ändå skriva på? Och att jobba 12h om dagen för 5000:- i månaden.. Jag må va dålig på matte, men blir en timlön på typ 21:-/h känns ju inte rimligt någonstans (baserat på 12h x 5)![]()
Nej jag tror inte det kommer vara så lågt. Det var förhoppningsvis bara en anställd som försökte göra honom nervös eller nått (varför man nu vill göra det) Men ja, han ska få nån typ av kontrakt om ägaren är nöjd med honom efter dessa 4 dagar. Det kommer inte vara svartjobb iaf
![]()
Inte ovanligt att dom drar till med en ''skitlön '' för att se om personen stannar kvar eller lyssnar på skvaller och drar.. Hoppas det går bra för din vän.Nu har jag äntligen fått en rapport från vännen. Han är helt utmattad. 12 timmar och typ ingen rast förutom lunch lite snabbt. Han är orolig för vad lönen ska/skulle bli, på intervjun fick han höra att han skulle jobba fem dagar i veckan, men inte hur många timmar och till vilken lön, mer än att lönen ökas ju mer han lär sig. Men blir det 12 timmar om dagen 5 dagar i veckan och typ 5000 kr (nån där hade sagt nått om den summan..) så då var det fanns inte lönt tyckte han. Sen är det ju skillnad om det blir mindre timmar om dagen osv... återstår att se efter söndag vad dom kommer fram till. Men det hade vart kul att få göra nått iaf tyckte han
Själv segar jag på här på jobbet...
Vad säger att det är gratis?? Jag har fått hoppa in akut på jobbet och då utan att ha ett kontrakt då det har gått ut för säsongen eller att jag har fått rycka in tidigare än vad som står på kontraktet.Bara en liten notis. Om han arbetar utan kontrakt nu så innebär det även att han arbetar utan försäkring och gratis
Vad säger att det är gratis?? Jag har fått hoppa in akut på jobbet och då utan att ha ett kontrakt då det har gått ut för säsongen eller att jag har fått rycka in tidigare än vad som står på kontraktet.
Det stod väl i inlägget att hans lön skulle öka med hans erfarenhet. Då utgår jag ifrån att han får lön.Vad är det som säger att han får betalt?