Vad i hela friden pysslar vi med? Del LII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har gått lite i spinn här :cautious: öppnade en linnekartong i köket, så nu lär jag packa upp i klädkammaren först, och för att göra det måste jag packa upp i ett annat rum för grejerna ska in där :cautious: dvs jag har vankat typ fem varv runt lägenheten och inte fått nåt gjort alls :laugh:

Lyssnar på live-sändningen från bussolyckan och får sådana flashbacks till "min egna" olycka för ett par år sedan. Usch, lider verkligen både med de som var med om olyckan och dess anhöriga!

Lyssnar på live-sändningen från bussolyckan och får sådana flashbacks till "min egna" olycka för ett par år sedan. Usch, lider verkligen både med de som var med om olyckan och dess anhöriga!

Ja, helt fruktansvärt. Tyvärr tror jag det finns stor risk för flera dödsfall med tanke på typen av olycka och att det är flera svårt skadade.

Märkligt att olyckan skedde där, den delen av 45:an är i bra skick och det är inte halt (möjligtvis frosthalka men jag tror inte det var fryskallt på morgonen).

@athena_arabians Det tog ganska många månader innan alla återhämtat sig psykiskt och hos oss var det ingen som blev mer skadade än typ blåmärken... Tror också att chansen är väldigt stor att det dödssiffran ökar :/

Ja, helt fruktansvärt. Tyvärr tror jag det finns stor risk för flera dödsfall med tanke på typen av olycka och att det är flera svårt skadade.

Märkligt att olyckan skedde där, den delen av 45:an är i bra skick och det är inte halt (möjligtvis frosthalka men jag tror inte det var fryskallt på morgonen).
Tre döda säger de nu. :cry: Fy de är jämnåriga med dottern, att inte få hem dottern efter en klassresa känns så otänkbart. Jag lider med alla drabbade och anhöriga. :(

Inget svar alls än så länge men de tyckte inte att det var någon idé att han låg kvar. Han ska tillbaka på måndag och lämna blodprover i och med att hans sänka stiger.
Sen har han tid den 13 april att träffa läkare inför en borttagning av gallan, den kom i fredags. Den skulle visst bort iallafall även om det inte verkar vara den som ställde till det nu. :cautious:
Så vi är inte så mycket klokare men maken njuter av att vara hemma.
Skönt att han är hemma men förstår att det är oroligt när de ännu inte hittat vad som felas. :heart

De verkar inte uppdatera den så ofta. Morfar, moster och mormor var med men inte pappa.

Edit: Alla är inte anslutna, att jag hittar dem är för att Falu pastorat är anslutet men inte Svärdsjö-Envikens.

Edit 2: Det finns gravar.se också, där hittade jag farmor och pappa. Jag grinar lite nu därför att pappa fanns med som Keken, det namn han oftast kallades :heart
:heart

Skönt att han är hemma men förstår att det är oroligt när de ännu inte hittat vad som felas. :heart
Svårast är att de säger så olika hela tiden, läkaren i torsdags trodde inte att det kunde vara gallan, läkaren igår trodde ändå att det var gallan osv... Sänkan tror jag beror på att han har dragit på sig samma skit som dottern hade hela förra veckan, feber och huvudvärk...

Tre döda säger de nu. :cry: Fy de är jämnåriga med dottern, att inte få hem dottern efter en klassresa känns så otänkbart. Jag lider med alla drabbade och anhöriga. :(

Usch, såg just själv på live-sändningen. Jag tycker det är otroligt hemskt när sådana olyckor händer. :(

Svårast är att de säger så olika hela tiden, läkaren i torsdags trodde inte att det kunde vara gallan, läkaren igår trodde ändå att det var gallan osv... Sänkan tror jag beror på att han har dragit på sig samma skit som dottern hade hela förra veckan, feber och huvudvärk...
Fy, vilken jobbig situation! Man är ju så i händerna på läkarna och vad de säger. Sårbart och utlämnat. Hoppas det reder ut sig utan att han behöver få sådär skitont igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 834
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att... 2
Svar
25
· Visningar
1 789
Senast: Kakis
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
370
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
107
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Shop to you drop, del 4
  • Guldfasanerna