Vad i hela friden pysslar vi med? Del LII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det enda positiva med att min visstid slutar i morgon är att jag slipper en mycket påfrestande kollega, även hen visstid. Allt annat kommer jag sakna. Ok inte den urusla lönen heller. Men utöver det!
Varit på en intervju men föll på målsnöret. Sökt en massa jobb på samma myndighet jag är nu, inkl mitt drömjobb. Håll tummarna :)
Annars har jag en plan i övrigt. Känns våldigt skönt. Och det känns fantastiskt att inte ha ångest över detta! Det kommer lösa sig och jag gör vad jag kan för att få nytt jobb. Så har jag aldrig känt tidigare. Visst behöver jag pengar efter lång sjukskrivning och studier, men jag sitter inte i sjön.
Vilken frihet att slippa prestationsdemonerna och ångesten!

Vaken och intar kaffe.
I dag ska jag packa in alla hästgrejer i transporten, helst utan att någon märker något inför lördagen :angel: just nu är det folk på gården så jag funderar på om jag ska gå på mitt möte nu på morgonen ändå :cautious:
Känns som att jag måste smyga iväg, som att jag gjort något fel fastän jag vet att det inte är så.

Sådär har jag också gjort inför en flytt av stall. Åkte dit med vänner och släp när inte stallägaren var hemma och rensade stallet på allt som var mitt. Iväg med det fort som fan och sen tillbaka för att hämta hästen.
Lämnade en uppsägning och en månadshyra innan vi åkte för sista gången.

Telefonkö...

Redigt irriterad. Beställde lite varor från nätet men efter samtalmed en vän hade hon dessa så jag kontakte företaget (inom loppet av en timme) och kollade om jag kunde avbeställa. Nej tyvärr ordern hade redan gått iväg men det finns med så du lätt kan returera blev svaret.
Löste ut det i morses och jo tjena. Vad följer med? Jo packsedel och bekräftelse. Inget om hur jag returnerar eller ångrar . Enligt deras hemsida kan jag packa om allt och skicka med företagspost via postnord (och det är ju helt gratis) eller åka till närmsta butik (5 mil enkel resa) och lämna in.

Plättlätt!

Blä.. Ingen bra start på dagen

Håller tummarna jag med. Låter otroligt jobbigt att gå igenom.
Jo, det är smådrygt men personalen är suverän. De verkar ha jättekul på jobbet så det smittar av sig. Igår fick jag och några ur personalen en liten "utbildning" i bönerutiner av den ena usk. Hur personen vaknar mitt i natten för att tvätta sig och be 2 minuter och gå i säng igen. Det var ganska roligt faktiskt :p en annan berättade att hen var i Istanbul och rätt vad det var började böneutropen. Hen fattade ingenting och sprang ner till receptionen och frågade om man skulle gömma sig eller något :p receptionisten fick sig ett gott skratt tydligen.

Precis lyssnat på inslaget i radio p4 Dalarna där en vän till mig var med tsm med sitt band eftersom de släpper skiva på lördag. Är så taggad på skivan för jag vet att det är skitbra låtar på den.
Tänker att den nog kan gillas av @athena_arabians ;) Du skulle väl på Sabaton Open Air?

Sitter i hyresrätten och petar i mig en deppig picadelisallad. Ska packa det sista nu, i eftermiddag kommer vännerna med lastbilen och sen låser jag den här dörren för sista gången O_o Känns lite vemodigt trots att jag har vantrivts här det senaste året. :p Hjärnan är bra konstig...

Sur o grining,uppe för tidigt,ingen lugn morgon utan frukost intagen ihop med borrande o släggande av snickaren som ska göra hål i grunden.
Så nu är denna dagen förstörd,eller det blev den ju redan igår :mad:

Huslånet fortfarande i mina konton :up:

Den 7:e April är inte långt borta, då är det officiellt ett år sedan skilsmässan blev registrerad (då lånen egentligen skulle ha varit flyttade från kontot).

Får man lov att vara lite less nu?

Att fråga exet är det ingen mening med för då skriks det säkert om att jag ska bara sitta still och vara tyst för det var minisann jag som ville ha en skilsmässa och jag visste om att det skulle vara jobbigt.

Känner lite lätt för att skicka ett elakt e-mail till honom när de väl har blivit flyttade ur kontot om att det har varit helt perfekt att varje steg under den här processen och vid varje kontakt så har han enbart bekräftat precis varför jag inte orkade med honom längre.

helst vill jag hånhla med någon annan karl och inte tänka på honom alls dock :rofl:
Kan du inte bara stänga ner kontot då??

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 882
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att... 2
Svar
25
· Visningar
1 813
Senast: Kakis
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
380
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
114
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka