Vad i hela friden pysslar vi med? Del LII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i hyresrätten och petar i mig en deppig picadelisallad. Ska packa det sista nu, i eftermiddag kommer vännerna med lastbilen och sen låser jag den här dörren för sista gången O_o Känns lite vemodigt trots att jag har vantrivts här det senaste året. :p Hjärnan är bra konstig...
Hoppas du trivs bättre under det nya taket.

Lyssnar på Springsteen och funderar på att äta frunch. Somnade e 00.30 i natt :down: Vaknat sent på sistone så är rädd att jag håller på att vända på dygnet. :(

Blir glad när jag hör grannen sjunga. Älskar att höra en vacker röst sjunga.
Jag kan skicka över en av mina grannar till dig. Hen har drabbats av en faiblesse för jazzgitarr och sitter och småspelar hela kvällarna. Plinke-plinke-plonk-plink-plonk-plink ... Jag hatar jazzgitarr.

Hoppas du trivs bättre under det nya taket.

En av mina första korridorsgrannar i Uppsala var mer eller mindre professionell violinist. Underbart :love:

@mandalaki: Jag hatar också jazzgitarr så du har mina sympatier :( En annan korridorsgranne hade varit på Etnoläger på Falun Folkmusikfestival. Hen var inte lika uppskattad som violinisten kan jag säga och till slut sa korridoren att om hen (med partner och vän :arghh:) inte slutade så åkte bongotrummorna ut genom fönstret (vi var på 7:e våningen) :D

Gett hästarna extramat, borstat av dem och täckat båda. Det ska regna oavbrutet resten av dagen så det får de leva med trots sura miner ;)

Nu är våren här på riktigt. Mina kompisar börjar hitta hit igen:

17626598_10155219341539066_6725632412252084714_n.jpg

Gett hästarna extramat, borstat av dem och täckat båda. Det ska regna oavbrutet resten av dagen så det får de leva med trots sura miner ;)

Nu är våren här på riktigt. Mina kompisar börjar hitta hit igen:

17626598_10155219341539066_6725632412252084714_n.jpg
Sån söt fin kotte! :love:

Hunden jag hade förut höll dock inte med mig om hur fina de är. Hon fick tag i en vid ett tillfälle och högg den över ryggen. Jag lovar att hon ångrade sig blixtsnabbt :devil:. Kotten klarade sig och hunden rörde den aldrig mer.

Jag älskar våra hantverkare :love: även om jag precis fick lyssna på en rant om hur svårt och jobbigt det är att lägga kakel på underkanten i fönstersmygen och att det är 'konstigt' att ha en fondvägg och tre färger på fogmassan när vi kommer ha tre färger på kaklet ich klinkersen när badrummet till sist är klart. :cautious::rofl:

Sådär har jag också gjort inför en flytt av stall. Åkte dit med vänner och släp när inte stallägaren var hemma och rensade stallet på allt som var mitt. Iväg med det fort som fan och sen tillbaka för att hämta hästen.
Lämnade en uppsägning och en månadshyra innan vi åkte för sista gången.
jag har sån fruktansvärd ångest!
Nu är i alla fall alla hästgrejer packade. Jag ska smsa HV att jag flyttar hästarna och hönsen på lördag.
Jag hoppas verkligen inte det blir en massa bråk! Jag måste ju dessvärre bo här i ytterligare 2 veckor innan jag själv flyttar annars hade jag faktiskt utan att tvekan gjort din variant denna gång. :(
Jag är rätt säker på att det kommer ta hus i helvete nu
:(

Sån söt fin kotte! :love:

Hunden jag hade förut höll dock inte med mig om hur fina de är. Hon fick tag i en vid ett tillfälle och högg den över ryggen. Jag lovar att hon ångrade sig blixtsnabbt :devil:. Kotten klarade sig och hunden rörde den aldrig mer.

Grannens hund tog en av "mina" förra året. Han lyckades tyvärr alltför väl. Jag önskar att den hunden kunde vara kopplad ibland för hur söt han än är tar han gärna allt som rör sig under häststorlek.

Nu är i alla fall alla hästgrejer packade. Jag ska smsa HV att jag flyttar hästarna och hönsen på lördag.
Jag hoppas verkligen inte det blir en massa bråk! Jag måste ju dessvärre bo här i ytterligare 2 veckor innan jag själv flyttar annars hade jag faktiskt utan att tvekan gjort din variant denna gång. :(

Jag lider med dig! Det är så jobbigt att hamna i en sån situation och din är ju mer svårlöst än min var. Jag hoppas kärringen håller sig i skinnet så du får vara ifred de sista veckorna. Tänker på dig :heart

Lider verkligen med dig. Så synd du inte kan flytta typ nu. Kram på dig.

Försök tänka på att detta helvete är tillfälligt. Det kommer bli bättre. :heart det kommer bli SÅ bra sen!

Fy så jobbigt. Men hon får ju som hon vill, du flyttar. Hennes man var väl vettig så du får väl ta hjälp av honom i så fall att försöker hålla henne undan.
Kram!

Försök vända på det så att hon ser det till sin fördel? Typ "Jag vet att jag har varligt besvärlig och krävande med min häst, förlåt. Men nu har jag lyckats lösa så att jag kan flytta mina djur på lördag, för att underlätta för dig!" Det sväljer hon kanske lättare?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 882
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att... 2
Svar
25
· Visningar
1 813
Senast: Kakis
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
380
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
114
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Vilken ras passar mig?
  • Akvarietråden V