Vad i hela friden pysslar vi med? Del LII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Han sprang efter mig när jag tog in hästarna. Tryckte upp papper rakt i ansiktet på mig. Nu vill dom ha hela uppsägningen på 3 månader plötsligt.

Är det inte avtalet innan så håller du fast vid det som var innan.

De vill ha mer pengar (självklart).

Det är jobbigt (jag vet jag har varit där) men håll fast vid det som är rätt och var cool lugn framför dem var saklig och inget annat, bryt ihop när du är ensam (helst när du har flyttat). De kommer försöka köra på känslor (för att de kan), och just nu och i ett par veckor framöver behöver känslorna vara så borta som möjligt (när du är med dem) och håll fast vid det som är rätt och riktigt.

Självklart kan jag skriva ut mig själv. Läkaren frågade om jag pallade med till i morgon och det är ju inte så att jag dör. Så skulle vi följa upp då. Det är bara att det känns så jävla dumt om man har varit här i 1.5 vecka "i onödan" om du förstår vad jag menar. Det vore ju trevligt om de kan få ut den informationen de behöver så att säga. Permis är väl inte omöjligt men man kan ju nästan sätta pengar på att om man kopplar ser sig kommer det att generera massor med ep-anfall som de inte får med på sina kameror och eeg så det känns inte riktigt värt det.

Två läkare jag har träffat har ju sagt att det är en väldigt bra undersökning att ha gjort som en del av min utredning och jag är väl beredd att hålla med men visst är det tortyr att tvinga sig igenom detta. Det är genomvidrigt bitvis, som nu när man vill hem till barnen. Brister det helt så far jag väl hem i morgon eller något. Annars sa jag idag senast måndag.
Det verkar verkligen skitjobbigt och jag lägger mig platt i beundran för att du håller dig så positiv trots den enorma påfrestningen. Så starkt av dig! Skickar peppdans till dig så du orkar hela vägen ut :bump::banana::bump::banana::bump::banana::bump::banana::bump:

Är det för att det är skilda människor där eller för att folk skiljer sig när de varit där?
I Göteborg hade vi ett ställe som inofficiellt hette Klamydiagrottan. Det har idag bytt namn, men många av oss som är gamla i gemet säger fortfarande Klamydiagrottan.

Det är känt som ett tillhåll för äldre välbärgade östermalmsmän :angel: ;) Är inte jättesvårt att få ragg här så att ehm säga ;)

Är det för att det är skilda människor där eller för att folk skiljer sig när de varit där?
I Göteborg hade vi ett ställe som inofficiellt hette Klamydiagrottan. Det har idag bytt namn, men många av oss som är gamla i gemet säger fortfarande Klamydiagrottan.
Tror jag ska dra ett pm till dig, det där har jag missat totalt.
Inte för jag är ute ofta men en del kan ara bra att veta verkar det som :nailbiting:

@EmmaW Skriv för allt i världen inte på något! Det enda du skriver på är din egen uppsägning!

Hade HV som ändrade sig i efterhand om depositionen. Det var avtalat att den skulle användas som sista månadshyran men helt plötsligt när lägenheten sades upp började det ringas på dörren och mejlas och vi skulle skriva på nya papper osv osv. Vilket vi såklart inte gjorde.

Mannen skickade ett galet sms som gjorde att jag erbjöd mig att tala med honom, enbart honom och med ljudfil på mobilen. Samtalet tog långt över en timme. Jag var lugn men obeveklig hela tiden. Han hittade på egna sanningar, gick diskret till personangrepp osv men jag höll mig lugn hela tiden. Frun kom in för att hon ville vara vittne vid två tillfällen, jag sa då att jag räknar till tre sen går jag om hon inte är borta och då blir det inget alls. Han kastade ut henne från stallet båda gångerna för hon vägrade gå och stängde dörren för henne. (Vi pratade i stallet)
Nu är i alla fall allt klart på ljudfil och jag har sagt upp mig själv med en månads uppsägning och han har godkänt det på både ljudfil och på papper. Frun har fortsatt skriva arga sms men henne ignorerar jag bara.

Vilken kväll!! Adrenalinet pumpar fortfarande. Men jag är så jäkla stolt över att jag inte gav mig, att jag höll mig lugn hela tiden :bow: och att få ner uppsägningen på papper. :bow:
Sen blev det lixom ett plus i kanten att han kastade ut frun. Det säger ganska mycket ;)

Mannen skickade ett galet sms som gjorde att jag erbjöd mig att tala med honom, enbart honom och med ljudfil på mobilen. Samtalet tog långt över en timme. Jag var lugn men obeveklig hela tiden. Han hittade på egna sanningar, gick diskret till personangrepp osv men jag höll mig lugn hela tiden. Frun kom in för att hon ville vara vittne vid två tillfällen, jag sa då att jag räknar till tre sen går jag om hon inte är borta och då blir det inget alls. Han kastade ut henne från stallet båda gångerna för hon vägrade gå och stängde dörren för henne. (Vi pratade i stallet)
Nu är i alla fall allt klart på ljudfil och jag har sagt upp mig själv med en månads uppsägning och han har godkänt det på både ljudfil och på papper. Frun har fortsatt skriva arga sms men henne ignorerar jag bara.

Vilken kväll!! Adrenalinet pumpar fortfarande. Men jag är så jäkla stolt över att jag inte gav mig, att jag höll mig lugn hela tiden :bow: och att få ner uppsägningen på papper. :bow:
Sen blev det lixom ett plus i kanten att han kastade ut frun. Det säger ganska mycket ;)
Du är helt fantastisk!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 882
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att... 2
Svar
25
· Visningar
1 813
Senast: Kakis
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
380
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
114
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka