Vad i hela friden pysslar vi med? Del LII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har gjort två stora ugnsformar med kålpudding.
Mitt eget recept med mer kål än färs och så får de vara inne i minst 5 timmar på låg värme.

De blev klara för nån timme sedan och jag har ätit, och småätit.
Nu mår jag illa men är ändå sugen på mer.

Tror jag får se till att frysa in dem snabbt så jag inte föräter mig totalt.

Och jag tar också gärna recept :)

Skicka gärna recept! :) Det har aldrig ätits i vår familj, men A fick det på dagis och älskade det! :love:
@Marita73
Alltså - min variant är inte riktigt som den vanliga.

Jag finhackar vitkål och häller i en bunke. Kokar "vanligt" vitt ris och blandar vitkål, ris och blandfärs. Salt och peppar efter tycke och smak.

Bottnar en stor ugnsform (inte för grund) med vitkål - den kan vara i större bitar här. Klafsar över kålfärsris-geggan och täcker med vitkål.

In i ugn med folie över, i ca 5 timmar på ca 150-170 grader.

Hjälpt sambon byta däck på bilen.
Vi tar tåget till Gävle nästa helg men bra att ha det gjort.
Nu har vi ätit god mat och nu ska vi dricka kaffe och kolla film.

Nu har bilen fått på sig sommardäcken. Vibrationen har nu också slutat när man kör mellan 95-105 så får väl kolla upp det där ändå. NU ska jag äntligen fixa käk.

Strålande väder på fisket idag .Fast fisket gick inte lika strålande .Fick 8 som fick gå tillbaka då dom var så små att katten satt dom i halsen !Var lite bättre igår då blev det 3 st och lika många tillbaks .Kul att se det finns gott om småfisk som kan växa till sig men alla behöver inte nappa på mina krokar .

Strålande väder på fisket idag .Fast fisket gick inte lika strålande .Fick 8 som fick gå tillbaka då dom var så små att katten satt dom i halsen !Var lite bättre igår då blev det 3 st och lika många tillbaks .Kul att se det finns gott om småfisk som kan växa till sig men alla behöver inte nappa på mina krokar .

Fast har man haft en sådan dag du verkar ha haft kvittar det med fångsten. Jag tror svärfar mest låtsas fiska ibland och sitter egentligen bara och njuter av tillvaron :D

Fast har man haft en sådan dag du verkar ha haft kvittar det med fångsten. Jag tror svärfar mest låtsas fiska ibland och sitter egentligen bara och njuter av tillvaron :D
Jo det kvittar men det är lite mer kul om det rycker i kroken lite nu när jag köpte en blinkpirk som av priset att dömma borde varit gjord av guld men man får skylla sig själv då jag köpte den på bygg&järn .Var på en fiske butik senare och såg liknade men inte multiblink då för 30 kronor billigare och samma fabrikat !Var 8 grader och en strålande sol .Mycket smörgås och kaffe och lite korv så dagen har varit helt underbar och inte just någon värk heller .Sådana dagar får en att vakna ur vinterdvalan !

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 834
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att... 2
Svar
25
· Visningar
1 789
Senast: Kakis
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
372
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
107
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna