Vad i jösse namn pysslar vi med? Del XXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det vet jag faktiskt inte om det beror på det.
De vi pratade med jobbade inhumana tider(vår hyttkille skulle vara on call dygnet runt även om han oftast fick sova). De jobbade månader i sträck utan enda ledig dag. De reste i så många olika länder som krävde olika vaccinationer att många pga jobbtiderna och det inte var friska.
De var trots det livrädda att förlora jobben IOM att hela familjerna livnärdes av dem. Så de vågade inte protestera och var livrädda att vi skulle ge negativ kritik om dem efter resan. Just då skulle kontrakten omförhandlas inför nästa år.

En kille vi mötte var nöjd. Han hade jobbat på oljeplattform i ngt u-land innan. Han tyckte det var glidjobb. ;)

Det var tråkigt att läsa :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 659
Senast: orkide
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 045
Senast: mars
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 036
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 961
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp