Bukefalos 28 år!

Vad jag missat poängen med

Alltså - detta med keps??

Årtusendenas fulaste huvudbonad alla kategorier. Dessutom finns det inte NÅGON som ser bra ut i en reklamkeps.

När det finns så mycket annat man kan ha på huvudet...

Keps är superbra!!! Vid läsning i solen (se ovan). Vid stalljobb, löpning, tennis.... Reklamkeps bäres dock icke, har en riktigt snygg Nike löparkeps som andas. :love: I stallet har jag en annan, som jag är mindre rädd om. "Stuket" är viktigt, jag vill inte ha baseballkeps...
 
Något jag har svårt att förstå som är väldigt vanligt bland folk som virkar och stickar är att virkade och stickade "bakverk". Alltså, man kan ju inte äta dom :(! (Eller dom är iallafall väldigt svårsmälta) Dekorationsmat=jag förstår inte alls.
 
Jag förstår inte nöjet i att "gå ut" på krogen, klubbar etc:confused:. Trängsel, varmt, hög musik så man inte höra varandra, fulla människor. Så långt ifrån roligt man kan komma:down::angel:

Förstår inte heller vitsen med alkohol:confused: och varför så många vill dricka det (spec. ungdomar) (nej jag är inte nykterist)smakar:wtf: man blir toanödig, dyrt, nej då dricker jag hellre sådant som är gott:p (ska jag säga som är koffeinberoende men ändå;)
 
@canine

Fast det där med hur det smakar är ju lite subjektivt tänker jag. Jag ÄLSKAR öl, finöl, och tycker att det är en av de bästa smakerna som finns! :)

Snaps, rödvin och starksprit däremot dricker jag inte just pga att jag inte gillar smaken, och så funkar de flesta jag känner; man dricker det man tycker om och det andra låter man bli.
 
Jag tror det är större andel som är religiösa här än generellt i Sverige. Och även icke-troende kan låta döpa sina barn.
Ja, att icke-troende döper sina barn är extremt vanligt här också. Och att folk är medlemmar i kyrkan av "gammal vana", kanske går på kyrkans barntimmar med sina barn eller annat sådant. Men... att det gör dig "ensam"?
Mig gör det inte ensam. Jag låter bara bli att gå till kyrkan själv. Men som sagt; bevistar barndop, bröllop eller begravning när jag blir bjuden; oavsett om de som gifter sig eller döper barnet egentligen är/verkar vara troende eller ej.

Då går jag dit för deras skull; för att det är en viktig händelse för dem som det berör och för att de ändå önskat min närvaro där. Jag har alltså inget principiellt emot att få höra lite gudsord eller sitta i kyrkan en stund, det kan jag uthärda. Däremot har jag aktivt tagit steget ur i och med att jag inte är medlem i kyrkan (jag är så gammal så jag blev "tvångsansluten" som bebis, trots att mina föräldrar inte var med och inte döpte mig).

Är det så att du mer aktivt tar ställning emot "allt" inom kyrkan/religionen? Alltså, vägrar gå på barndop och/eller bröllop?
Jag undrar vad som gör att du blir "ensam" på grund av att du inte går i kyrkan. Jag har folk omkring mig som döper barn, skriver in sina barn i kyrkans friskola; en del inte alls troende, andra troende. Men det påverkar inte att vi inte ändå kan ses/umgås i andra sammanhang; fika ihop, äta mat eller kanske dela något intresse.
 
Jag är uppvuxen på ett lantbruk och matades med att väder faktiskt är viktigt. Det är en tämligen väderberoende verksamhet ju. Sen är det svårt att släppa även nu när jag egentligen inte behöver bry mig så mycket.
Jamen då är det väl skillnad kan jag tycka. Jobbar man i ett yrke där vädret har betydelse; vare sig det är för att man är bonde eller man jobbar utomhus som anläggningsarbetare, ja är det väl lite skönt att ha ett hum om hur vädret kan tänkas bli imorgon.

Men för oss; som jobbar på vanliga kontorsjobb...
Den här besattheten av vädret är inte ovanlig. Jag är nog ovanligare som faktiskt knappt bryr mig alls om prognoserna.
 
Vad gäller smoothie håller jag med. Är "allergisk" mot det och orkar varken se eller höra om det :p Däremot en nyttig frapino som är isande kall, det är smaskens :d

Vad gäller SPA så har jag varit på det vid två tillfällen. Den ena gången bodde vi ca en vecka på ett spa-hotell i Budapest. Hade inte behövt packa vidare mycket då större delen spenderades med badkläder och morgonrock! Vi pausade dock med att besöka köpcenter och lite sånt om dagarna. Där emot var hotellet ganska underhållande i sig med saltgruva, massager, lerinpackningar, ansiktsbehandlingar, fotvård,manikyr och pedikyr, frisör, ögonlaseroperationer och plastikoperation :D Dessutom löjligt billigt.

Den andra gången var hemma i min stad. Basta i olika sorters bastubad, varm pool och god frukt att äta på. Jag var trött som attan efteråt, orkade knappt duscha och klä på mig efteråt ;)

Saker som jag inte förstår grejen med:
1. Hetsen kring att fylla sina läppar, det går alltid över gränsen med, man behöver inte anstränga sig för att göra "duck face" alls
2. Folk som inte har fyllda läppar och gör "duck face"
3. Hetsen kring LV-väskorna, speciellt den ljusa varianten, ser ut som en tantväska...:o
4. Barn :o
 
Det är många år sedan jag var på barndop, bröllop eller begravning, men det är möjligt att jag kan tänka mig vara där om jag blir inbjuden.
 
Jag tycker att både gå på SPA och dricka smoothie är allt från okay till underbart.'
Mer svårt har jag för att gå på bio TILLSAMMANS. Eller se på film TILLSAMMANS. Jag förstår det inte...Varför ska man göra det tillsammans? Jag brukar gå på bio ensam och inser av hur utstirrad jag blir att det är ytterst konstigt men jag förstår inte vad som är konstigt med att gå på bio ensam. Enda gången jag önskar biosällskap är om jag är blyg för en ny date eller vill sitta och vila men vara en bra barnvakt ändå. Men ofta är följdfrågan om jag säger "Jag var på bio i tisdags" så blir inte frågan "Vad såg du?" utan "Jaha! Med vem då om jag får fråga?!".
 
Sola fattar jag inte, solarium ännu mindre... Fattar inte varför man ska vara brun - eller ligga i värmen...
Precis!!! Att vistas i solen så man får sin dos A eller D-vitamin (kan aldrig minnas vilket det är som bildas genom solens inverkan...) är ok, men det går ju ganska fort...
Att ligga och steka sig fattar jag inte alls... Och färgen, man har ju den färg man har..?
 
Och en annan sak som jag inte förstår poängen med är när nyhetstidningar m fl visar en bild på nån (ex brottsling) och så blurrar ansiktet så man iaf inte kan se. Kan ju lika gärna vara en bild på en blurrad Kalle Anka..???

t ex Expressen idag..........
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp