Bukefalos 28 år!

Vad jag missat poängen med

Eller se på film TILLSAMMANS. Jag förstår det inte...Varför ska man göra det tillsammans?
Ska och ska, man gör det väl mest för att man tycker att det är trevligt förmodligen? Tittar jag på en rolig film med roliga vänner med samma humor skrattar jag tio gånger mer än när jag är själv. Generellt uppskattar jag filmer mer om jag ser dem med likasinnade faktiskt och att ligga och titta på film med min pojkvän är bortom mysigt.

Ensam tittar jag nästan aldrig på film. Har inte ro att fokusera utan sitter samtidigt med 13 bukeflikar uppe istället.
 
Alltså - detta med keps??

Årtusendenas fulaste huvudbonad alla kategorier. Dessutom finns det inte NÅGON som ser bra ut i en reklamkeps.

När det finns så mycket annat man kan ha på huvudet...
Jag tror att keps är det man har när man inte kan variera frisyrer så mycket., då är det ett sätt att påverka sitt utseende lite snabbt och enkelt. I huvudsak... *;)*
 
Alltså medeltemperaturen i Skåne i juli är 15-17 grader. Burrrrr. Typ samma som i Södermanland där den ligger på 16.
 
@mandalaki Kan ju poängtera att jag under veckan mest agerade barnvakt till 8 veckorsbebis, 5-åring och 8- åring. Hade inte en lugn stund, så det var någon konstig jaga-barnen-miljö-medan-du-samtidigt-njuter-av-spa-och-avkopplings-upplevelse
Haha! Låter alldeles utmärkt :up:
 
Ja det är tur det är vindstilla för en gång skull här nere annars hade man ju frusit ;) Nej fy fasiken vad varmt och jobbigt det är i dag man märker att man inte är van vid att det är så varmt i år, 27,2 på kvicksilvret bredvid mig nu och inte en vindfläkt letar sig in genom det öppna fönstret, 2 alternativ återstår hopp i poolen eller köra igång ACn :angel: det är svettigt ju....:p
Nej det har ju inte varit särskilt varmt i år. Förra året hade en längre riktigt varm och solig period men jag skulle verkligen inte säga att det var en standardsommar. Lite varmare än i övriga landet har vi (året om) men vi befinner oss inte vid Medelhavet precis. ;)
 
Mer svårt har jag för att gå på bio TILLSAMMANS. Eller se på film TILLSAMMANS. Jag förstår det inte...Varför ska man göra det tillsammans?
För att kunna snacka om filmen såklart! Dötråkigt att sitta ensam och titta på en film och inte ha någon som kan lyssna på ens löpande kommentarer och avslutande analys. Jag vill kunna diskutera med någon. Och gärna ha lite skön kroppskontakt i soffan under både filmen och diskussionen.

Jag tittar sällan på film ensam. Då gör jag hellre något mer absorberande som t ex spela dataspel.
 
1) För att man tycker att det är skönt, 2) för att man tycker att det är fint att vara solbränd?

Jamen precis. Jag avskyr värme om jag ska hålla på och göra saker, men jag tycker att det är otroligt skönt att sitta stilla i solen och lösa korsord eller läsa en bok eller så, så länge jag har solglasögon och obegränsade mängder bubbelvatten / iskaffe inom räckhåll ;)

Att jag ser hundra gånger piggare, friskare och fräschare ut med lite solfärg i ansiktet (och andra synliga delar, typ armar och övre delen av bröstet) är ju inget minus.
 
Alltså medeltemperaturen i Skåne i juli är 15-17 grader. Burrrrr. Typ samma som i Södermanland där den ligger på 16.
Om det är 30 grader dagligen och medeltemperaturen är 15 grader över dygnet... det borde innebära frostnätter? :D

Åtminstone väldigt kalla nätter med bara några få grader celsius. Just nu (halv fyra på natten) är det ca 20 grader ute.
 
Vinstdrivande vårdföretag! :devil:

Poängen med att kommunala utförare får läcka hur mycket pengar som helst, medan privata inte ska få ta ut vinst alls - trots att de producerar samma kvalitet och omsorg.

irony-shirt.gif
 
@athena_arabians - det här är en annan diskussion egentligen. Men en väldigt stor del av de privata vårdföretagen är små företag drivna av i huvudsak kvinnor.
Om de kan göra saker bättre och billigare - vad är felet med vinsten?
 
Jag älskar att göra olika saker och kan knappt komma på något som jag inte förstår mig på. Jag gillar inte att titta eller utöva sport, men förstår absolut att de som håller på med det gillar det och även varför. Adrenalin, kämparlust, vinna, bli bäst. Förstår det absolut, men sätter in det i andra samanhang för att förstå känslan för mig. Jag älskar vatten, vind, sol, ruggiga dagar och alla årstider har sin charm. Att andas frisk luft ute, sitta i naturen och fika/äta, höra vackert fågelkvitter och höra vågskvalp är underbart, likväl som att vara på en fest/krog och känna berusning i glada vänners sällskap är en härlig känsla, gärna med het dunkande och medryckande musik. Spa är underbart, likväl som utebad i insjöar, i havet, utomlands och även i pool. Allt har sin charm på olika sätt. Gillar att vara hemma, gillar att åka bort. Tittar inte mycket på tv ( kanske varannan vecka), men när jag gör det är det avkoppling eller intressant. Är inte speciellt förtjust i barn, men förstår absolut att man kan älska dem in i döden, precis som jag gör med vänner och min hund. Vill dock inte ta mitt eget ansvar att ha egna. Jag gillar ensamhet, jag gillar människor och att vara social, allt handlar om stämning, tillfälle och kunna se det fina i situationen just då. Att se och uppskatta olikheter, att göra det som passar in för tillfället.

Bio förstår jag mig faktiskt inte riktigt på, det är en sak jag kommer på just nu. Oftast en obekväm stol att sitta på, man kan inte pausa om man blir hungrig, törstig, kissnödig eller vill ta en rök. Inte lägga sig bekvämt tillrätta och kura in sig med en filt och ha det soft med lite tända ljus om regnet öser på utanför. I min smak även lite för högt ljud och sen sitta och lyssna på andra människor som skrattar åt "fel" saker, prasslar med godispapper och skriker om det blir "otäckt". Nä, där föredrar jag soffan hemma, ensam eller med max ett par vänner.

Överlag kan jag bara komma på ytterligare en sak jag inte förstår mig riktigt på, som är lite större. Och det är att vi människor ska behöva jobba så mycket för att överleva och ha det bra. Jag tycker om mitt jobb, kan inte ha det mycket bättre jobbmässigt, men det är ändå en ren plikt för att kunna försörja mig jag är där. Hade lätt kunnat njuta av livet utan att behöva gå dit 47 veckor på året. Vad är poängen med att tillbringa så mycket tid på ett jobb för att kunna leva resten av tiden när man är ledig?
 
Jag har missat poängen med fotboll, ett gäng män/kvinnor som jagar en boll....eller program som let´s dance, alla dessa sommarprogram som typ Lotta på Liseberg...varför man promt måste låta människor hälsa på ens hund för att den ser söt ut, det verkar vara en allmän rätt:confused:
 
@athena_arabians - det här är en annan diskussion egentligen. Men en väldigt stor del av de privata vårdföretagen är små företag drivna av i huvudsak kvinnor.
Om de kan göra saker bättre och billigare - vad är felet med vinsten?

Nu var det ju så att min första kommentar inte var helt seriös och kanske en aning galghumoristisk. Jag trodde det framgick av :devil: men ack var det inte så. Tyvärr fungerade inte min förklarande bild heller, det kanske är något fel på min humor?
 
Förstår ni poängen med det? Eller har ni något annat som ni missat poängen med?
Jag älskar både spa och smoothies. De är ju underbara!! Att gå på spa en heldag och bada varmt, bubbla, dricka och äta gott, få någon behandling etc. Man är ju helt renoverad efteråt! Som en ny människa. :)

Och en smoothie är ett jättebra sätt att få i sig en massa saker man annars inte får i sig. Min granne samåker med mig till jobbet och han gör smoothies varje morgon till frukost till oss båda. Det är superbra. Vissa dagar äter man en mango, fast man dricker den, vissa dagar är det jordgubbar, passionsfrukt etc. Enkelt och smidigt, jag behöver inte ta i maten eller använda bestick, bara shakern som smoothien förvaras i. Käkar i bilen på vägen till jobbet och är fit for fight hela dagen sen eftersom jag fick i mig en vitamin- och mineralbomb till frukost.

Smoothies är dessutom otroligt gott. Och är man ledig eller är det fest kan man lätt blanda i lite vodka eller rom för att spritsa till den lite. ;)
 
Lite varmare än i övriga landet har vi (året om) men vi befinner oss inte vid Medelhavet precis. ;)
Enligt SMHI är somrarna i Skåne längre men inte nödvändigtvis varmare. Däremot är Skåne varmare än övriga landet resten av året.

Synd, för jag såg framför mig hur jag och sambon skulle kunna tillbringa somrar i Sverige utan att stackaren fryser ihjäl ;) :p
 
Jag älskar både spa och smoothies. De är ju underbara!! Att gå på spa en heldag och bada varmt, bubbla, dricka och äta gott, få någon behandling etc. Man är ju helt renoverad efteråt! Som en ny människa. :)

Och en smoothie är ett jättebra sätt att få i sig en massa saker man annars inte får i sig. Min granne samåker med mig till jobbet och han gör smoothies varje morgon till frukost till oss båda. Det är superbra. Vissa dagar äter man en mango, fast man dricker den, vissa dagar är det jordgubbar, passionsfrukt etc. Enkelt och smidigt, jag behöver inte ta i maten eller använda bestick, bara shakern som smoothien förvaras i. Käkar i bilen på vägen till jobbet och är fit for fight hela dagen sen eftersom jag fick i mig en vitamin- och mineralbomb till frukost.

Smoothies är dessutom otroligt gott. Och är man ledig eller är det fest kan man lätt blanda i lite vodka eller rom för att spritsa till den lite. ;)
Ja, att smoothies är gott tvivlar jag inte på. Men jag skulle inte bli mätt, jag skulle behöva frukost, smoothie, mellanmål, lunch, mellanmål och middag. Skulle nog inte ens kunna ersätta ett mellanmål med den, i mitt huvud skulle jag se den som godis som inte mättar.
 
Ja, att smoothies är gott tvivlar jag inte på. Men jag skulle inte bli mätt, jag skulle behöva frukost, smoothie, mellanmål, lunch, mellanmål och middag. Skulle nog inte ens kunna ersätta ett mellanmål med den, i mitt huvud skulle jag se den som godis som inte mättar.
Fast har du druckit en smoothie någon gång? Kör man smoothie med bär, kvarg och lite annat smått och gott så mättar det betydligt mer än vad man tror. Det ska ju inte vara som vatten, utan det ska ju vara lite mer mastigt liksom.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sommarföräldrar 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Uterätt för kor

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp