Vad jag missat poängen med

Då har du smakat fel sort, du förstår olika kaffe smakar totalt olika, det är det som är poängen med att det finns flera sorter ;)

Gylle som just nu sitter och njuter av en högst efterlängtad kopp GOTT kaffe (och funderar samtidigt om hon skall hoppa i bikinin och göra ett huvudhopp i poolen nu när det är knallblå himmel, sol och än så länge 26,5 grader men stigande för varje gång man kikar på termometern), men egentligen skulle hon se till att få färdigt den vansinnigt trista stallmålningen idag för i morgon kör Falsterbo igång och då blir det ju inte mkt målat ;)

får alltid den där beska vidriga eftersmaken vilken sort jag än har provat. fast jag är extrem när det gäller smaker.
 
Jag tycker att både gå på SPA och dricka smoothie är allt från okay till underbart.'
Mer svårt har jag för att gå på bio TILLSAMMANS. Eller se på film TILLSAMMANS. Jag förstår det inte...Varför ska man göra det tillsammans? Jag brukar gå på bio ensam och inser av hur utstirrad jag blir att det är ytterst konstigt men jag förstår inte vad som är konstigt med att gå på bio ensam. Enda gången jag önskar biosällskap är om jag är blyg för en ny date eller vill sitta och vila men vara en bra barnvakt ändå. Men ofta är följdfrågan om jag säger "Jag var på bio i tisdags" så blir inte frågan "Vad såg du?" utan "Jaha! Med vem då om jag får fråga?!".
Åh, äntligen en till!! Jag ÄLSKAR att gå på bio ensam. Ingen som tjatar under filmen eller stör. Sen brukar jag alltid boka längst ut på kanten oh får då nästan alltid två tomma säten till mig :D :D
 
lol jag gick sjalv pa bio forra veckan. Tankte gora om det imorgon fast det ar en skitfilm :) hade glomt bort hur trevligt det ar :love:
 
Åh, äntligen en till!! Jag ÄLSKAR att gå på bio ensam. Ingen som tjatar under filmen eller stör. Sen brukar jag alltid boka längst ut på kanten oh får då nästan alltid två tomma säten till mig :D :D

Jag går också gärna själv. Det är två olika saker att gå själv eller med vän. Med vän är det mer en social grej. Själv är bäst att se en riktigt bra film eller koppla av.
 
Enligt SMHI är somrarna i Skåne längre men inte nödvändigtvis varmare. Däremot är Skåne varmare än övriga landet resten av året.

Synd, för jag såg framför mig hur jag och sambon skulle kunna tillbringa somrar i Sverige utan att stackaren fryser ihjäl ;) :p
Sett över året har Skåne sämsta klimatet i hela landet. Vinter finns inte, det är bara en lång jävla höst. :(
 
Nej det har ju inte varit särskilt varmt i år. Förra året hade en längre riktigt varm och solig period men jag skulle verkligen inte säga att det var en standardsommar. Lite varmare än i övriga landet har vi (året om) men vi befinner oss inte vid Medelhavet precis. ;)
Nej som jag skrev de sista somrarna har ju knappast varit normalsomrar de har ju varit totalt skit vad gäller vädret, ja det var ju några sammanhängande varma veckor ifjor men det var ju knappast en normal sommar. Är ju några år nu som det verkar ha blivit helkonstigt med sommarvädret, kommit en riktigt fin nästan sommarperiod på våren och sen har det ju knappt varit mer sommar på hela sommaren mer än spridda dagar.
Så brukar ju dock inte somrarna här nere se ut eller du har inte varit skåning så många år ? Sen skall man inte heller glömma att temperaturmässigt skiljer det rejält om du är inne i landet eller vid kusten, idag tex skiljde det hela 5 grader mellan här och Falsterbo trots att det var samma väder. Jag är själv uppväxt vid kusten och aldrig tänkt på att det skiljer så mkt när man kommer in från kusten som där vi numera har gården det blir väldigt mkt varmare när inte havet har en avkylande effekt.
 
Sett över året har Skåne sämsta klimatet i hela landet. Vinter finns inte, det är bara en lång jävla höst. :(
Även det skiljer ju från år till år, eller rejält med snö från början av november till april som det var för några år sedan är inte vinter ?
 
Fast @gylle du får ursäkta, men för mig är det här supersvenskt: Säga att vädret är suveränt i Sverige men att det de senaste åren inte varit fullt lika bra.

Jag kikade på SMHI; Medel av dagens högsta temperatur år 61-90 var 21 i Skåne, samma som i Sthlm. Det betyder väl precis som jag tänker mig Sverige på sommaren; vissa dagar är varma och sköna och man blir glad och vissa är snordåliga och man surar lite. Typ så.

SMHI säger även att Skåne inte nödvändigtvis är varmare än resten av landet:

Sveriges sydligaste landskap är även det i genomsnitt varmaste, något som gäller alla årstider utom möjligen sommaren, som dock är längre här än i övriga delar av landet.
 
@gylle jag har inte bott i Skåne hela livet men mina kompisar som har det håller inte heller med dig. :p

Det var en ordentlig, snörik vinter för typ... fyra år sedan ja. Jag tror verkligen inte att någon uppfattade den vintern som normal.
 
Fast @gylle du får ursäkta, men för mig är det här supersvenskt: Säga att vädret är suveränt i Sverige men att det de senaste åren inte varit fullt lika bra.

Jag kikade på SMHI; Medel av dagens högsta temperatur år 61-90 var 21 i Skåne, samma som i Sthlm. Det betyder väl precis som jag tänker mig Sverige på sommaren; vissa dagar är varma och sköna och man blir glad och vissa är snordåliga och man surar lite. Typ så.

SMHI säger även att Skåne inte nödvändigtvis är varmare än resten av landet:
Jag har väl aldrig sagt att vädret är suveränt här i sverige eller ? Kan du visa mig var jag skrivit något dylikt ? Nu påstår du faktiskt att jag skrivit saker som jag aldrig någonsin har skrivit eller hur ? Jag har dessutom aldrig någonsin uttalat mig om hur vädret är i övriga sverige heller.
Jag skrev att vi normala somrar ofta har sammanhängande varma perioder där det inte är ovanligt med 28-30 grader vissa år tom in i september månad, ingen människa kan väl ens påstå att de sista somrarna varit några normal somrar de har ju varit extrema just med att det knappt varit något sommarväder. Eftersom allt kom upp till diskussion i samband med att ha pool eller inte kan jag säga att vår pool har aldrig någonsin på de 12 år vi haft den varit så lite använd som de sista somrarna just för att det inte varit någon riktigt värme mer än mkt korta perioder och då knappt ens riktigt varmt de perioderna utan mer fint väder utan jättevärmen.
Jag slipper faktiskt hemskt gärna värmen iom att jag har en hel hög med hästar som skall ridas oavsett om det är varmt eller inte, som vi haft det hittills i sommar har varit underbart, majoritet fint väder bara korta regnskurar (vi har torka här nere marken är som asfalt i gräshagarna) men "bara" ca 20 grader som max = kanonskönt att rida i. Men jag kan ju inte precis påstå att det är normalvarmt ändå.
 
@gylle jag har inte bott i Skåne hela livet men mina kompisar som har det håller inte heller med dig. :p

Det var en ordentlig, snörik vinter för typ... fyra år sedan ja. Jag tror verkligen inte att någon uppfattade den vintern som normal.
Det har varit många sådana snörika vintrar genom åren, förr var de mer regel än undantag. Även det beror dock på var i skåne man bor, vi har tex alltid mkt mer snö än tex västkusten. Denna vinter var ju extrem men då i andra avseendet att det aldrig blev vinter alls, iofs var det ju majoritet fint väder så inte ens lerigt blev det så denna kan man ju knappast klaga på ändå annars brukar det ju innebära regn och lera när vintern uteblir, iår var det ju nästan fint senhöstväder hela vintern, lätträknade dagar det var något rejälare regn. För övrigt var det 3 snörika vintrar i rad om än de andra inte kom förrän i december men snön låg hela vintrarna igenom.
 
@gylle Förlåt, jag menade det inte ordagrant utan själva grejen mer - tycker det är så vanligt att svenskar säger att vädret här i xx-stad/xx-land/Sverige/Skandinavien faktiskt är bra men just de senaste åren så blabla. Fastän om man tittar på statistisk så är vädret generellt sedan många år tillbaka rätt halvfisigt.

Min uppfattning är annorlunda: När vi har riktigt fina somrar så är det sammantaget inte jättemycket egentligen och det är ju inte konstigt med tanke på var på klotet vi finns. Sedan tycker jag att många svenskar generellt överskattar temperaturer; har det varit 24-25 så säger folk i efterhand att det nästan var 30 etc etc.

Det var allt, ingenting att bli arg över :). Och jo, säger du det inte är ovanligt att ni har 28-30 grader på somrarna får det nog absolut räknas som suveränt väder. Tycker jag, med tanke på hur ovanligt det är att ha sådan ihållande värme i Sverige.
 
Sett över året har Skåne sämsta klimatet i hela landet. Vinter finns inte, det är bara en lång jävla höst. :(
Vintern är kass i Skåne helt klart och sommaren är väl som i stora delar av resten av landet. Det som däremot är bäst i Skåne är våren. Den är tidigare, varmare och längre!
 
Jag och min väderapp vill gärna säga ett par ord på tal om vädret i förmiddags och igår eftermiddag.

screenshot_2014-07-05-10-20-35_53b7e6732a6b22967fc26f37.png


screenshot_2014-07-04-14-58-59_53b6a7f32a6b220877170097.png


Notera gärna särskilt att det var snöblandat regn i MOLNDAL, inte Mölndal.

(Och om någon undrar vad det är för konstigheter i bakgrunden på övre bilden så är det stekt makrill.)
 
Jag har svårt att se nån mening med...

* bil - när man bor i förort till Stockholm och varje dag spenderar timmar i bilköer och sen mer tid att hitta p-plats. Varför? Såå skönt att kunna åka tåg förbi alla bilköer och dessutom kunna göra nåt annat än bara köra bil.

* instagram, linkedIn

Spa, sol och bad kan jag förstå. Bara vila och avslappning alltihopa :-)

/Lavinia
 
* Kaffe.
* Åka utomlands för att supa sig så redlös varje dag att man inte minns vad man gjort.
* Underställ
* Att inte göra saker man har tid att göra för att man är lat.
* Skotrar.
* Vin
* Att skrika när man pratar i telefon med dålig täckning.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp