Bukefalos 28 år!

Vad jag missat poängen med

Alltså jag blir alldeles upprymd! Jag kommer på fler och fler saker som jag inte förstår/hatar!

Bygga hus på 300m2. För tre personer.
Inreda i exakt samma stil som alla andra
Köpa saker dyrt/saker man kan göra själv
Köpa nya bilar
 
Melodifestivalen. Gör nåt vettigt med pengarna istället.

MF är ju nästan meningen m livet ju ;)

--------
Bada i sverige gör jag inte och ser inte tjusningen i det, men utomlands (ex underbara Grekland) badar jag mer än gärna! :D

Jag förstår inte det underbara med MASSAGE! Det gör så ont! Eller så kittlas det! Brrrrr....
Har en nassagestol på jobbet där jag börjat köra 10 min ryggmassage en gång i veckan, jag kör på extra mjukt program och det är väl ok men det är icke behagligt!
 
Åh, jag har inte heller riktigt fattat poängen med spa. Vill jag bada bubbelkopp väntar jag tills det blir kallt, sen åker jag till min svärfar, sätter på mig en stor mössa, hoppar ner i vattnet och blir naturligtvis serverad champagne! Det är fint!

En grej jag spontant kommer på som jag verkligen inte riktigt hänger med på; att lägga ca 20-40 minuter varje morgon på att sminka sig, så att det ser ut som om man inte har sminkat sig. Fy rackarns så mycket tid och så kontraproduktivt!
 
Smoothie däremot är inget jag tycker om. Mycket godare med ett halvt glas mjölk och en handfull bär eller en frukt.

Det är precis det jag gör mina smoothies på, just nu mycket jordgubbar, lite vanilj helst från vaniljstång och lite mjölk. Mixad blir det underbart men det ska vara betydligt mer bär än mjölk. Men det kanske inte är en traditionell smoothie vad vet jag? Gott är det i alla fall!

Facebook har jag inte fattat poängen med, alla tjatar om att jag ska gå med men jag tycker det är underbart att inte ha något konto där. Vill de nåt så har jag vanlig telefon, mobil och mail. Eller så går det bra att stämma träff mig och möta mig personligen. Är de för lata för att kontakta mig på något av de sätten så kan det lika gärna vara.
 
Plastväxter, de renar inte luften, balanserar inte luftfuktigheten, luktar inte gott och växer inte. För mig är det som att ha ett mjukisdjur istället för husdjur. Om man har en tom fönsterbänk någonstans och vill ha något dekorativt som man inte behöver sköta, köp ett konstverk eller något annat dekorativt :P.

Man vill ha fina gröna växter i fönstren men dödar allt inkl kaktusar, genom att glömma vattna dem. Eller bara titta på dem.

:D
 
Älskar SPA.
Avskyr Smoothies. Den koncistensen är inte drickvänlig. Som att dricka en spya som smakar frukt.

Fattar inte tjusningen med Bio.
Betala dyrt för att sitta i en popcornstinkade salong full medfrämlingar i en obekväm stol. Man kan inte pausa eller ligga ner och man får alltid nån lång typ framför sig.
 
Det ska man tycka. Jag har fel.

Nej det sa jag inte, jag höll bara inte med dig. :)

Jag är tämligen säker på att det är många som inte förstår tjusningen/poängen med att knata rakt ut i obanad terräng med tung utrustning och sedan göra ryggsäcken ännu tyngre med stenprover. Ändå så älskar jag det.
 
Jag förstår inte poängen med att trängas ihop med andra människor på liten yta. Typ att gå på rea i en klädbutik eller elektronikbutik. Skulle aldrig kunna handla i Ullared. Hatar att få en tutte i ryggen. Jag behöver utrymme runt mig, när jag skall handla
 
Köpa saker dyrt/saker man kan göra själv
Då får jag lägga till: lägga tråkig tid på att bygga eller göra något som man istället kan köpa om man har råd :D

KL

Jag förstår definitivt grejen med att bada i pool! SÅ svalkande och underbart att börja dagen så. Senast igår satt jag såhär och läste i en timme

20140702_152106_zps5ae1879e.jpg


för att sedan simma en halvtimme :). Däremot förstår jag överhuvudtaget inte varför man har pool i Sverige, vi har ju bara typ tre riktigt varma veckor totalt per år ändå liksom.

Annan grej jag inte ser poängen med: TV-serien Vänner. Kan vara det mest överskattade jag känner till i hela världen. Repetitiv "humor" (som inte är rolig) med världens mest osympatiska och förutsägbara karaktärer. Åhåhåhå så kul att Monica är anal och jobbig även i det här avsnittet, att Joey är åhåhåhå så spånig och playboyig och att Phoebe är åhåhå så tokrolig. Urk.
 
Åh, jag har inte heller riktigt fattat poängen med spa. Vill jag bada bubbelkopp väntar jag tills det blir kallt, sen åker jag till min svärfar, sätter på mig en stor mössa, hoppar ner i vattnet och blir naturligtvis serverad champagne! Det är fint!
Poängen med spa kanske är att alla som inte har en svärfar med champagne och bubbelbad (?) ska kunna njuta av sånt också? :p

On that note: Jacuzzi. Vem äger en sån och använder den? Vi har en, använd ca en gång.
 
Saker jag inte förstår poängen med:
Om man nu ska flytta ut på landet, varför bygga huset tätt inpå grannen? Är det inte just grannar man vill komma ifrån om man flyttar ut på landet? Annars kan man väl lika gärna bo i ett villaområde?

Golf... Det är och förblir helt obegripligt och det med två golfspelare i familjen... ;) Jag kan sträcka mig så långt att skjutsa BARNET och äta på golfrestaurangen men där efter går min gräns.

Sporten (?) gång är också helt obegriplig

Dopning, om man nu tävlar och är tävlingsmänniska, kan man verkligen vara nöjd med sin prestation om man vet med sig att man har fuskat? Det skulle jag aldrig vara och jag är inte ens tävlingsmänniska. ;)
 
Poängen med spa kanske är att alla som inte har en svärfar med champagne och bubbelbad (?) ska kunna njuta av sånt också? :p

On that note: Jacuzzi. Vem äger en sån och använder den? Vi har en, använd ca en gång.

Haha va, finns det fler än jag här i världen? Så knasigt det kändes nu!
 
  • Smoothies, innan barn nej. 2 barn senare JAAAAAAA vilket enkelt och snabbt mellanmål. Med turkisk yoghurt i håller de sig mätta också.
  • Spa, innan barn nej. Jag kan ligga i badkaret hemma och götta mig så länge jag vill. Efter barn, JAAAAAAAAA, det är lugnt och skönt att komma bort och kunna ligga i ett badkar och götta sig.
 
Här är ett par grejer jag missat poängen med:

* Spa. Har varit på spa en gång. Alla andra verkar se det som höjden av avkoppling men det gör inte jag. Vad är grejen med att gå omkring i fluffig bladrock, få massage och masker, sitta i varmt bubbelvatten och äta hälsosam buffé?

* Smoothie. På något vis verkar man inte hänga med om man inte gör smoothies. Men jag ser det mest som godis, det är bara kalorier, jag blir inte mätt på det vare sig som frukost, lunch eller mellanmål, för mig skulle det bara hamna uppepå det vanliga intaget.

Förstår ni poängen med det? Eller har ni något annat som ni missat poängen med?

(Inget gravallvarligt syfte med tråden, kanske jag bör påpeka)
Sköljmedel förstår inte jag poängen med.
 
2. Sitta utomhus och äta. Ok på balkong vid Medelhavet, annars nej tack. Picnic är ett hemskt påfund om man inte har varianten med partytält (och butler).

Här har jag ett tillägg:

2b. Midsommarfirande. Varför har vi instiftat ett sätt att fira som vi har inte klimat till? Äta sill utomhus i fleecejacka, tio grader och ösregn tröttnade jag på redan som tonåring. Hallå, vi bor i SVERIGE!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Försäkring
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp