Bukefalos 28 år!

Vad jag missat poängen med

  • Byta om till träningskläder för en promenad.

Det beror på hur fort man går. Jag går snabbt och blir svettig på mina promenader, och då är funktionsmaterial i alla avseenden bättre än bomull. Men visst, en söndagspromenad i trikåer känns lite overkill ;)
 
Fjällvandring. Vad är grejen, Norge? "Ut på tur, aldrig sur"
Hälsningar
Hon som bor i fjällen

;)

Att fjällvandra i Norge är ju fantastiskt, inte mycket som slår det :)
Fast det stämmer med min teori iof, det är folk som bor i staden som gillar att vistas i naturen, och inte folk som bor där ;)
 
- Shopping. Eller jag förstår vitsen med det, men inte att det är ett nöje på något sätt!? De flesta vännerna pratar om det som något roligt, själv hatar jag att gå i affärer. Är hellre hemma och rensar avloppsbrunnen.
 
Att fjällvandra i Norge är ju fantastiskt, inte mycket som slår det :)
Fast det stämmer med min teori iof, det är folk som bor i staden som gillar att vistas i naturen, och inte folk som bor där ;)

Norrmännen älskar sina turer oavsett var de kommer ifrån är mitt intryck. Själv har jag flyttat upp, efter 7,5 år i Köpenhamn där jag trivdes som fisken i vattnet, så jag förstör din teori lite ;).

Jag försöker allt jag kan att smälta in, har till och med börjat äta brunost!. Men turerna på fjället avböjer jag vänligt men bestämt :D.
 
Här är ett par grejer jag missat poängen med:

* Spa. Har varit på spa en gång. Alla andra verkar se det som höjden av avkoppling men det gör inte jag. Vad är grejen med att gå omkring i fluffig bladrock, få massage och masker, sitta i varmt bubbelvatten och äta hälsosam buffé?

* Smoothie. På något vis verkar man inte hänga med om man inte gör smoothies. Men jag ser det mest som godis, det är bara kalorier, jag blir inte mätt på det vare sig som frukost, lunch eller mellanmål, för mig skulle det bara hamna uppepå det vanliga intaget.

Förstår ni poängen med det? Eller har ni något annat som ni missat poängen med?

(Inget gravallvarligt syfte med tråden, kanske jag bör påpeka)
Gammeln gillar inte detta
 
Fasen vad mycket kul ni skriver, jag hinner inte med!

@tanten Mina morgondopp när jag nu senast var i Grekland. Jag vaknade vid 8, tog på baddräkten och en sarong, gjorde en termosmugg kaffe och tog med till stranden. Svårslagen början på dagen. Sedan gick jag hem och gjorde frukost.

 
Något helt annat som jag inte ser vettig poäng med alls annat än att det bidrar till förfall är - öl. Fi fan för den lede vilken otäck dricka, både smakmässigt och mänskligt sett.

Doh! Nu har du FEL. Jag dricker det visserligen aldrig härhemma. Men på resor i varmare länder är en kall öl, lätt på gränsen till blaskig, en av dagens många höjdpunkter.
 
Nää! Jag hatar pooler. T ex har jag som princip att aldrig någonsin bada i pool i Grekland. Fast jag har faktiskt brutit mot det en gång sedan -89. Det hade med sex att göra och om mina principer lägger hinder i vägen där, så skaffar jag helt enkelt nya principer :)

Jag har dock svårt för pool i badhus.. Jag blir lite äcklad då när jag ser hur mkt folk som badar.. Jag brukar inte få bacillskräck men jag får det då..
Det måste vara en halvtom pool på semestern.:)
 
Spa kan jag fatta om man är extremt stressad i sin vardag. Men för min del går det bra med vilken avkoppling som helst.

Jag är kroniskt stressad i min vardag, och jag ser ingen poäng med spa. Fruktansvärt stressande att hasa runt i tofflor och morgonrock, när man har så mycket att göra som jag.

Ser heller ingen poäng med smoothie. Kan väl vara gott, men då konkurrerar det ju med alla andra goda saker som man äter utöver maten. Och då finns det mycket som är godare!

Och framförallt, jag ser ingen som helst djävla poäng med det där förbannade badandet och liggandet på stränder som alla verkar tycka är livets mening sommartid, hur lite poäng jag ser med solsemestrar saknar jag ord för. Tycker att det i sin helhet hamnar i samma stressande kategori som spa.

Herregud, jag blir stressad bara av att skriva det!
 
Jag ser ingen mening med:

1. Naturen! Ok, hav älskar jag (helst under ytan) och så gillar jag öknar. Annars - nej tack! Det stör mig att man som svensk förväntas vara naturälskare. Jag ger mig bara ut frivilligt om jag ska skörda svamp eller för att hundarna vill.

2. Sitta utomhus och äta. Ok på balkong vid Medelhavet, annars nej tack. Picnic är ett hemskt påfund om man inte har varianten med partytält (och butler).

3. Spa förstår jag inte poängen med. Massage mm gärna, men släpa sig runt och dricka te? Börjar stress-leta efter baren. Men som sagt med diverse behandlingar är det ok.

4. TV. Huga! Blir numera stressad av att se en TV. Tänk att ha en! Ryyyyys!

5. Androidtelefoner. Har fått en på jobbet och jag kan inte fatta att det är så poppis!
 

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp