Bukefalos 28 år!

Vad jag missat poängen med

Haha, jag instämmer helt i oförståelsen för att ligga på stränder dag ut och dag in eller att åka iväg på segdragna solsemestrar. :D Jag skulle avlida av kombinerad tristess och stress över allt jag kunde ha hunnit med hemma i stället, eller allt jag kunde sett och gjort under någon stadssemester... Men själva havsbadandet förstår jag inte hur man INTE kan gilla, speciellt inte om man föredrar en klorerad liten fånig pool att plaska runt i eller slå i huvudet efter tre simtag.

Är det kallt ute så badar man i badkar. Är det varmt ute så badar man i havet (om man har turen att ha sådant inom räckhåll). Nog med varianter.

Jag har lyckan att bo ett fåtal kilometer från närmaste sandstrand och skakar bedrövat på huvudet när jag passerar villorna som ligger kanske 300-400 meter ovanför stranden - där man lyckats klämma in varsin pooljävel på tomten. Som man kanske använder ett fåtal gånger om året, när man är nere i sitt sommarhus. Dyrt, fult och onödigt i jämförelse med ett ljuvligt kvällsbad bland svanar och sjöfåglar; salt, friskt och klart vatten där man kan dyka under ytan och sedan bara flyta runt och filosofera. Utan någon risk för att smälla huvudet i kaklet eller svälja klorvatten.
 
Här är ett par grejer jag missat poängen med:

* Spa. Har varit på spa en gång. Alla andra verkar se det som höjden av avkoppling men det gör inte jag. Vad är grejen med att gå omkring i fluffig bladrock, få massage och masker, sitta i varmt bubbelvatten och äta hälsosam buffé?

* Smoothie. På något vis verkar man inte hänga med om man inte gör smoothies. Men jag ser det mest som godis, det är bara kalorier, jag blir inte mätt på det vare sig som frukost, lunch eller mellanmål, för mig skulle det bara hamna uppepå det vanliga intaget.

Förstår ni poängen med det? Eller har ni något annat som ni missat poängen med?

(Inget gravallvarligt syfte med tråden, kanske jag bör påpeka)

Spa: Har varit en gång med jobbet och det var jättetrevligt, tyckte jag :)! Skönt att sitta i bastu och bubbelpool... MEN det är alldeles för dyrt för att jag själv ska känna jag har råd att boka och gå. Men om någon vill ge mig en spaupplevelse i present så tackar jag då inte nej precis... ;)

Smoothie: Som mellanmål går det väl an, tycker jag. Tycker bara det är lite synd när man försöker göra det FÖR nyttigt. På jobbet vill de gärna mixa i spenat i bärsmoothies, och jag kan inte säga att jag är speciellt förtjust i en eftersmak av gräs på min smoothie... ;)
 
Jag förstår inte poängen med att skriva spa med stora bokstäver. SPA. Det är väl ingen förkortning för något? :cautious:

SPA är en akronym för "Salus Per Aqua". Men det vill sig inte bättre än att den är felaktig. Ordet "spa" härstammar från härstammar från kurorten med samma namn.
 
Det som är så grymt skönt de 4 kvällarna om året som det är sol, värme, inga flugor, inga mygg och bara njuta av solnedgången. De andra 300 kvällarna sitter man ju ändå inne.
 
Haha.. det har jag inte ens tänkt på... Vad står det för egentligen..

Det verkar vara en sådan där sak som är allmänt missförstådd, typ.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Spa

Ordet kommer av den belgiska orten Spa, som var en av de första välkända kurorterna. Det påstås dock ibland felaktigt att ordet spa är en förkortning av det latinska uttrycket "salus per aquam" (med vissa varianter) vilket betyder ungefär "hälsa genom vatten"[1] vilket alltså snarare får ses som en backronym.
 
Här är ett par grejer jag missat poängen med:

* Spa. Har varit på spa en gång. Alla andra verkar se det som höjden av avkoppling men det gör inte jag. Vad är grejen med att gå omkring i fluffig bladrock, få massage och masker, sitta i varmt bubbelvatten och äta hälsosam buffé?

Har inte hunnit läsa hela tråden än, men jag har personligen missat poängen med att många skriver SPA, vilket är dubbelfel. Har det redan kommit upp ber jag ödmjukast om urbläckt.
 
Har inte hunnit läsa hela tråden än, men jag har personligen missat poängen med att många skriver SPA, vilket är dubbelfel. Har det redan kommit upp ber jag ödmjukast om urbläckt.

Ahmen herregud! Jag var ju bara en halvtimme försenad. Nu ber jag extra mycket om ursäkt.
 
SPA är en akronym för "Salus Per Aqua". Men det vill sig inte bättre än att den är felaktig. Ordet "spa" härstammar från härstammar från kurorten med samma namn.

Det verkar vara en sådan där sak som är allmänt missförstådd, typ.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Spa

Ordet kommer av den belgiska orten Spa, som var en av de första välkända kurorterna. Det påstås dock ibland felaktigt att ordet spa är en förkortning av det latinska uttrycket "salus per aquam" (med vissa varianter) vilket betyder ungefär "hälsa genom vatten"[1] vilket alltså snarare får ses som en backronym.

Tackar för förklaringen, då har jag rätt! :D

Ahmen herregud! Jag var ju bara en halvtimme försenad. Nu ber jag extra mycket om ursäkt.

:rofl: :D
 
Plastväxter, de renar inte luften, balanserar inte luftfuktigheten, luktar inte gott och växer inte. För mig är det som att ha ett mjukisdjur istället för husdjur. Om man har en tom fönsterbänk någonstans och vill ha något dekorativt som man inte behöver sköta, köp ett konstverk eller något annat dekorativt :P.
 
Spa har jag aldrig upplevt då det verkar urtrist, likaså att kryssa till Finland på läskig båt med läskiga människor.

Alla krämer man ska smörja in sig med- fattar inte. En gång per år smetar jag in mig i nåt mjukgörande för att etablera en god vana, sen är det förbi.

Bollsport! Helt ärligt: jaga liten boll fram och tillbaka? Totalt poänglöst.
 
Att köpa pytteliten tomt ute på landet och sen bygga en jättevilla där. Gärna i samma område som 46467442197 andra småtomter med jättehus. Förut var där svampskogar, numera alla nackdelar med både husägarskap, lantliv och stadsliv. Inga fördelar. Varför?
 
Att köpa en gullig gammal stuga vid vattnet, bygga ut den till oigenkännlighet, måla i en gräslig färg och anlägga enorm trädgård. Som ska klippas och trimmas minst tre gånger i veckan. Självklart med en stoooor altan och swimmingpool mellan huset och sjökanten.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp