Vad jag missat poängen med

Jag har inte förstått grejen med kläder med (inte jobbar-)kläder med massor av blixtlås. Vad "är" man för nånting om man följer det modet?

Jag har inte heller fattat vad Rebecka Stella gör? Gör hon egentligen något eller bara är hon?
 
Spa - nja sådär. Någon gång kan väl vara OK men en hel helg har jag svårt att förstå att man kan gilla att hålla på och blöta upp sig om och om igen.
Smoothies - bof som fransmännen säger. Varken bu eller bä. Gör det aldrig själv, men kan väl smaka om det bjuds.

Jag har inte fattat poängen med:
Twitter
Instagram (jo, jag har, men har inte fattat grejen)
Candy Crush (många vänner verkar helt besatta, vilket gör att jag blir anti)
FarmVille m fl se ovan
Semester med kompisgäng - jobbigt; har jag semester vill jag vara i fred och göra vad jag vill, inte försöka jämka ihop en massa åsikter
 
Jag har inte förstått grejen med kläder med (inte jobbar-)kläder med massor av blixtlås. Vad "är" man för nånting om man följer det modet?

Jag har inte heller fattat vad Rebecka Stella gör? Gör hon egentligen något eller bara är hon?

När du nämner Rebecca Stella undrar jag över Kardashian familjen..? De är med i ett tv-program om sig själva och de driver ett klädmärke, klädbutik..men vad är de kända för egentligen..
 
Här är ett par grejer jag missat poängen med:

* Spa. Har varit på spa en gång. Alla andra verkar se det som höjden av avkoppling men det gör inte jag. Vad är grejen med att gå omkring i fluffig bladrock, få massage och masker, sitta i varmt bubbelvatten och äta hälsosam buffé?

* Smoothie. På något vis verkar man inte hänga med om man inte gör smoothies. Men jag ser det mest som godis, det är bara kalorier, jag blir inte mätt på det vare sig som frukost, lunch eller mellanmål, för mig skulle det bara hamna uppepå det vanliga intaget.

Förstår ni poängen med det? Eller har ni något annat som ni missat poängen med?

(Inget gravallvarligt syfte med tråden, kanske jag bör påpeka)

* Spa? Tämligen meningslöst, möjligen uthärdligt om man ska hasa omkring i morgonrock och umgås med goda vänner och har mycket att avhandla.

* Smoothie?! *Hemska tanke* Här dricker vi INTE våra kalorier!

*Jag har totalt missat poängen med att njuta av naturen. Andra människor verkar få religiösa upplevelser av att se vatten/berg/blå himmel/höra fågelkvitter. Jag verkar sakna det sinnet. Ja, himlen är blå, det regnar inte på mig, jag är nöjd. REsten liksom bara förvätnar jag mig ska finnas där, och ajg blir inte berörd på samma sätt. Vad är det för fel på mig?
 
Jag förstår inte heller riktigt det där med spa. Okej om det finns någon virvelström eller rutschkana annars blir jag snabbt uttråkad!

Sen finns det nog en hel del grejer som jag inte förstår, men då måste jag fundera lite!:)
 
Under lång tid förstod jag inte hur man kunde försörja sig på en blogg, att vara bloggare som yrke.
Nu har jag förstått att det handlar om reklam, att de tex får betalt för att skriva om en produkt..
 
Hörde en kompis kompis som inte förstod grejen med hästtransporter.. Ska man någonstans kan man väl rida dit istället för att köra hästen...
Att tex köra häst till träning eller tävling etc gick inte hem som argument där. ;)
 
Jag förstår inte poängen med "supar-högtider", typ nyår, Valborg etc som mest verkar gå ut på att bli så full som möjligt. Och även utan fylla inräknat så förstår jag verkligen inte grejen med nyårsfirande ändå, framförallt inte när det ska skjutas raketer av privatpersoner.
 
Här är ett par grejer jag missat poängen med:

* Spa. Har varit på spa en gång. Alla andra verkar se det som höjden av avkoppling men det gör inte jag. Vad är grejen med att gå omkring i fluffig bladrock, få massage och masker, sitta i varmt bubbelvatten och äta hälsosam buffé?

* Smoothie. På något vis verkar man inte hänga med om man inte gör smoothies. Men jag ser det mest som godis, det är bara kalorier, jag blir inte mätt på det vare sig som frukost, lunch eller mellanmål, för mig skulle det bara hamna uppepå det vanliga intaget.

Förstår ni poängen med det? Eller har ni något annat som ni missat poängen med?

(Inget gravallvarligt syfte med tråden, kanske jag bör påpeka)

Fjällvandring. Vad är grejen, Norge? "Ut på tur, aldrig sur"
Hälsningar
Hon som bor i fjällen

;)
 
Spa har jag aldrig varit på, men massage är ju skönt i alla fall.

Smoothies gör jag egna, smakar som milkshake och är jättegoda :d

Jag instämmer med barn, öl och cigaretter.

Jag förstår inte grejen med att sola. Att ligga still och bara svettas. Det är tråkigt och obehagligt. Jag är gärna i solen, men då vill jag göra nåt vettigt, inte bara ligga där på en handduk. Funkar ju inte ens att läsa.

Promenader fattar jag inte heller. Det är jobbigt, svettigt, jobbigt och långtråkigt. Jag cyklar hellre. Ska jag gå någonstans har jag ett mål, inte gå bara för att gå.

Fritidskläder med stora fickor som allt ramlar ur. Om det är meningen att man ska vara aktiv i kläderna borde fickorna gå att stänga så man kan ha med sig mobil och nycklar.

Melodifestivalen. Gör nåt vettigt med pengarna istället.
 
Thailand! Vad i hela friden får halva Sverige att sitta på ett plan i 48h, en del med små, små barn? Är det inte apvarmt så regnar det, ryska maffian har tagit över hela landet, det är smockat med andra Leffe å Lena från landet, galet mycket prostitutuion och Thaimat får det att vända sig i magen. (Kokosmjölk-lime, AAAAAAAAAAAAAAARGH, så galet äckligt)
 
Här är ett par grejer jag missat poängen med:

* Spa. Har varit på spa en gång. Alla andra verkar se det som höjden av avkoppling men det gör inte jag. Vad är grejen med att gå omkring i fluffig bladrock, få massage och masker, sitta i varmt bubbelvatten och äta hälsosam buffé?

* Smoothie. På något vis verkar man inte hänga med om man inte gör smoothies. Men jag ser det mest som godis, det är bara kalorier, jag blir inte mätt på det vare sig som frukost, lunch eller mellanmål, för mig skulle det bara hamna uppepå det vanliga intaget.

Förstår ni poängen med det? Eller har ni något annat som ni missat poängen med?

(Inget gravallvarligt syfte med tråden, kanske jag bör påpeka)

Jag förstår inte heller poängen med spa. Eller jo, jag har varit på spa en gång. Det var väl trevligt. Vi simmade och badade mest bastu och någon annan betalade. Men hade jag själv behövt betala fyrsiffrigt för det så hade jag aldrig gått dit. Simma och basta kan jag göra för 70 kronor i närmsta simhall. I samma lokal härjar dessutom landstingsansluten sjukgymnast som kan knåda mina vader för samma summa.

Smoothie är jättegott direkt efter långpass! Ta en Gainomax och mixa med 1-2 dl frysta hallon - det blir som en blandning mellan milkshake och glass. Men så skrev jag just in mig i Vikttråden, så det kanske jag ska sluta med.

Mina "jag förstår inte poängen med":
  • Bio. Film är nästan sämst på bio. Man ser sällan hela duken, det luktar härsket smör från popcorn, folk pratar och håller upp sina lysande mobiltelefoner för att ta selfies och det går inte att pausa filmen. Dessutom är det grymt dyrt.
  • Selfies. Why? Jag får dock erkänna att jag har tagit en selfie en gång (fast det var för att illustrera en sak) och en annan gång tog jag en selfie på mina fötter.
  • Tv-serier. Att ruta in sin tillvaro efter en tv-tablå är obegripligt.
  • Byta om till träningskläder för en promenad.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp