Vad jobbar alla med?

Sv: Vad jobbar alla med?

Jag är jurist, arbetar som biträdande jurist på en affärsjuridisk mellanstor byrå i Göteborg. Blir en hel del "allmän" affärsjuridik men mitt specialintresse är konkurrensrätt och offentlig upphandling. Ungefär så nördigt det kan bli, men jag älskar det. Överhuvudtaget så bara älskar jag mitt jobb, utöver att jag har världens härligaste kollegor som jag älskar och en arbetsplats som är som en ungdomsgård socialt, men superhögpresterande intellektuellt så har jag dessutom förmånen att varje dag ställas inför nya gåtor att lösa och argument att slipa på.

För två-tre år sedan sade jag: "aldrig byrå" - nu kan jag inte tänka mig något bättre... :D
 
Sv: Vad jobbar alla med?

Jag hoppar lite mellan två yrken. Just nu är jag undersköterska på ett korttidsboende för äldre, när jag inte gör det kör jag lastbil inom bygg/anläggning. :)
 
Sv: Vad jobbar alla med?

Fritidsledare - jobbar med åldern 13-25 och gör allt. Riggar scen, bakar, bokar, projektar, coachar, håller ordning, beställer, tjötar mm. Har ett fantastiskt jobb.
 
Sv: Vad jobbar alla med?

Jag är byggingenjör och jobbar mestadels med broar och anläggningsdelar. Tar fram ritningar och handlingar, sitter i möten med kunder och lite platsbesök då och då. Trivs himla bra med mitt jobb, det är varierande och utmanande :)
 
Sv: Vad jobbar alla med?

Du får väl söka till tullen du med? ;) Det är en rejäl propp som går i pension nu så det lär behövas fler nästa år också!

Propp? Det var det fräckaste :devil: :D

Fast jag hör iofs inte till just den proppen, jag har sju år kvar innan jag får gå hem :o

Och jag kan tillägga att när jag sökte var det 500 sökande till 26 tjänster. Tiderna förändras...
 
Sv: Vad jobbar alla med?

Min pappa är bonde och odlar potatis, vitkål och spannmål. Innan kl 7 på morgonen börjar han aldrig och sena kvällar är väl till 20.00 när det är som mest intensivt med potatisen som nu.

På vintern däremot, sover han gärna till kl 9.00 hela veckan och vissa dagar går han knappt ut alls :D Men han är kanske inget typexempel på bonde :p Han har ju inga djur heller så det underlättar mycket.
 
Sv: Vad jobbar alla med?

Vi gör inga hemsysslor eller hur jag ska förklara. Handla, städa, tvätta, gå ut och gå osv med brukare (eller patienter som de heter här) gör andra, det kan vara grannar eller andra personer som bara vill hjälpa till. Alla har 100-200 Euro i månaden för att betala för det.

Vi gör nästan bara medicinska uppgifter som sköta sår, ge medicin, spruta insulin, ta på och av kompressionsstrumpor, sköta katetrar och PEG:er. Det enda vi gör som är lite lika är väl att vi tvättar, badar och duschar en del.
 
Sv: Vad jobbar alla med?

Handla går nog inte många längre i Sverige heller, men tyvärr tvätt och städ. Men Att gå ut med dem (aktivering) är ju det bästa! Ett bra sätt att få en relation till brukaren:)
Men det är mest som sista stycket här med, enda anledningen till att vi hade mycket tid till aktivering i somras var att så många hade dött...
 
Sv: Vad jobbar alla med?

Kl


Jag driver mindre projekt, skapar och förbättrar processer, håller utbildningar och skapar statistik och nya rapporter. Ekonom i botten vilket jag har stor nytta av.
 
Sv: Vad jobbar alla med?

kl

Just nu studerar jag på PA-programmet, när jag är klar blir det GMU innan jag börjar arbeta mig upp i karriären. Drömjobbet är som personalchef (:D) på Försvaret!

Jag har tidigare jobbat med support inom Telecom, varit hästskötare och servitris. Jobbar nu extra som barnvakt! :)
 
Sv: Vad jobbar alla med?

KL

Jag tecknar en liten, småfet ponny rutvis, sida upp och sida ner. Ibland ritar jag en massa annat också. Har jag tur hinner jag måla lite akvareller.

Helst vill jag utöka verksamheten lite med produkter osv med den lille rultige och de andra och jag är en aning på väg.

Ett jätteroligt jobb men jag jobbar praktiskt taget jämt och är aldrig ledig, i stil med 5 veckors semester.

Finge jag leva om mitt liv hade jag jobbat med exakt samma sak OCH dessutom utbildat mig till massör hos Axelssons!

Jag älskar den där lilla runda blom ätande saken :o

Själv kör jag trailer i Norge för en firma som gör specialpall för diverse bedrifter och levererar dessutom drygt 3000 E-pall till Hey'di och Mapei varje vecka
 
Sv: Vad jobbar alla med?

KL

Jag tecknar en liten, småfet ponny rutvis, sida upp och sida ner. Ibland ritar jag en massa annat också. Har jag tur hinner jag måla lite akvareller.

Helst vill jag utöka verksamheten lite med produkter osv med den lille rultige och de andra och jag är en aning på väg.

Ett jätteroligt jobb men jag jobbar praktiskt taget jämt och är aldrig ledig, i stil med 5 veckors semester.

Finge jag leva om mitt liv hade jag jobbat med exakt samma sak OCH dessutom utbildat mig till massör hos Axelssons!

Jag har alltid älskat dina serier. Framför allt en viss serie om en busig liten vit ponny:love:

KL
Jag är utbildad hästskötare som fick sommarjobb på ett företag som tillverkar stålstommar och blev på så vis svetsare.
Idag har jag gått från att svetsa stålstommar till att packa kryddor och just nu står jag och linjemonterar lyftdon:).
 
Sv: Vad jobbar alla med?

Jag studerar etnologi & litteratur, inriktning kulturell mångfald.
Utöver det jobbar jag deltid som teamleader för en humanitär organisation. Teamet är ute och informerar och värvar månadsgivare & jag ser helt enkelt till att de är uppgraderade och inspirerade. Eftersom jag har mina studier vid sidan av har jag valt att dela mina arbetsuppgifter med en annan som tagit över administrationsbiten. Kvar är det roliga (leda möten, coacha, anställa & själv vara ute och möta privatpersoner & företag). :D
 
Senast ändrad:
Sv: Vad jobbar alla med?

Kul! 3D-animatör då antar jag? Själv har jag pluggat till compositor men eftersom jag inte vill flytta "dit det händer" är det svårt att få uppdrag så jag målar tavlor istället. :) Var har du pluggat?

Jag modellerar, texturerar och conceptar mest, en del ljussättning och rendering också men inte så mycket animation för min del.

Ja det är ju nackdelen med branchen, att man blir så låst till vissa städer.

Måla tavlor låter ju inte helt fel heller! Vart pluggade du?
Jag pluggade datorgrafik i skellefteå
 
Sv: Vad jobbar alla med?

Kl.

Jag jobbar dels som hundinstruktör och dels som undersköterska i en nattpatrull. Älskar båda mina jobb. Det är fantastiskt kul att träffa så många olika människor och hundar, och så åker jag runt till världens raraste tanter och gubbar när jag inte håller kurs. :)
 
Sv: Vad jobbar alla med?

Jo låst blir man definitivt. Mina studiekamrater var betydligt yngre än vad jag är och när man är ung och lite friare kan det nog ändå vara lite av ett äventyr att tvingas iväg sådär. Flera av dom bor och jobbar numera utomlands. Har man som jag rotad familj, gård och hästverksamhet blir det lite svårare. Trivs dessutom så jäkla bra med mitt liv som det är.

Jag pluggade på IAA i Eksjö. IAA stod för Interaktiva akademien då men numera har man döpt om det till Industrial Art and Animation.
 
Sv: Vad jobbar alla med?

*kl*
Jag är utbildad civilingenjör i datateknik och jobbar med projektledning inom test och kvalitet för mjukvara på ett telekombolag.
 
Sv: Vad jobbar alla med?

Bytte jobb i juni,arbetar nu som säkerhetsassistent på rättspsyk. Kul och varierande!
Jobbat som ridlärare i hiskeligt många år och som väktare/ sjöfartsskyddskontrollant i 13 år :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
738
Hästmänniskan Har varit på intervju i fredags ang ett hästjobb... har ett ganska högt ansett jobb i dagsläget, i chefs position, på en väl ansedd...
Svar
6
· Visningar
1 134
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp