Vad jobbar alla med?

Sv: Vad jobbar alla med?

Så himla häftigt verkar det! :)

Kl

Jag pluggar till polis och är snart klar! :)
(jobbar dessutom på Posten och IKEA).
 
Sv: Vad jobbar alla med?

Jag jobbar som chef på en ganska stor kyrkogård. Trivs, men har kommit på att jag gärna hade haft ett jobb med mer varierade arbetstider.

I framtiden vill jag bli bonde :)
 
Sv: Vad jobbar alla med?

Ja, bonde, är ett yrke där tiderna varierar. Antingen 04.30 - 23.00 under skördetid eller 04.30 - 16.30 under den riktiga lågintensiva perioden... Baserat på mina grannars verksamhet.

Observera att de vissa år faktiskt tar 10 dagars semester också.
 
Sv: Vad jobbar alla med?

KL

Jag tecknar en liten, småfet ponny rutvis, sida upp och sida ner. Ibland ritar jag en massa annat också. Har jag tur hinner jag måla lite akvareller.

Helst vill jag utöka verksamheten lite med produkter osv med den lille rultige och de andra och jag är en aning på väg.

Ett jätteroligt jobb men jag jobbar praktiskt taget jämt och är aldrig ledig, i stil med 5 veckors semester.

Finge jag leva om mitt liv hade jag jobbat med exakt samma sak OCH dessutom utbildat mig till massör hos Axelssons!
 
Senast ändrad:
Sv: Vad jobbar alla med?

Lena, det var dina serier i min häst som fick mig att börja rita när jag var liten. Så jag har dig att tacka för min konstnärliga karriär. Tack :)
 
Sv: Vad jobbar alla med?

Mekaniker- eller Lastvagnstekniker som det heter numera på en större återförsäljare för Volvo Lastbilar sedan sommaren 1989. Månskensbonde på det- fast utan djur numera .:o

/s
 
Sv: Vad jobbar alla med?

Ja, bonde, är ett yrke där tiderna varierar. Antingen 04.30 - 23.00 under skördetid eller 04.30 - 16.30 under den riktiga lågintensiva perioden... Baserat på mina grannars verksamhet.

Observera att de vissa år faktiskt tar 10 dagars semester också.

Jo, jag vet, jag är uppväxt på landet med traktorer som surrar dygnet runt. Så det är en utopi.

Men en tanke är att kunna ha en liten verksamhet bredvid ett "vanligt" jobb. Jag skulle tex gärna ha får och har börjat reka en del.

Och jag ser på mitt förra inlägg att det kanske verkar som att jag lägger ihop varierande arbetstider och bonde, men så menar jag inte. Men jag hade gärna jobbat lite obekväma arbetstider som jag gjorde förr för att kunna vara ledig lite i veckorna.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad jobbar alla med?

Det där beror på om man har djur eller inte! Min sambo jobbar ofta från 9 (går ut och jagar vid 5 dock..) till 18.
Men sen jobbas det veckorna runt, men ibland så kan det bli tre dagar ledigt, hans pappa kan ibland ta bort mot en vecka ledigt.
Men då är de tre stycken som jobbar.

Men aldrig att jag hade haft en djurbonde:p Då hade man själv stått där vid 5 i ladugården, obetalt bara för att det ska gå runt.
 
Sv: Vad jobbar alla med?

Det där beror på om man har djur eller inte! Min sambo jobbar ofta från 9 (går ut och jagar vid 5 dock..) till 18.
Men sen jobbas det veckorna runt, men ibland så kan det bli tre dagar ledigt, hans pappa kan ibland ta bort mot en vecka ledigt.
Men då är de tre stycken som jobbar.

Men aldrig att jag hade haft en djurbonde:p Då hade man själv stått där vid 5 i ladugården, obetalt bara för att det ska gå runt.

Jo, så är det. Det är mjölkkorna som ger att starttiden blir 04.30. Men under skördetid är det på fälten som all tid går åt. Jag brukar tänka på att jag ser dem på midsommaraftnarna tidig morgon fram till 23-tiden (ofta brukar första höskörden vara precis klartorkad då).

På något sätt är bonde ett yrke där man i vissa moment helt kan styra sin tid och ett yrke där man i andra moment VERKLIGEN INTE kan styra sin tid, utan får jobba nästan dygnet runt till saken är biff.
 
Sv: Vad jobbar alla med?

Jobbar skift som processoperatör på en pappersfabrik. Kör indunstning och talloljekokeri, så länge det nu varar.. varslen haglar och jag är typ sist in.

/AA

Jag är utbildad processoperatör i samma bransch. Men insåg under utbildningens gång att konjukturkänsligheten inte gick ihop md mina nerver riktigt :o Så jag sökte mig till värme- och elproduktion och gjorde exjobb och diverse praktik inom kraftvärme. Jobbar nu som drifttekniker inom kraftvärme och jag inbillar mig att man sitter ganska säkert i branschen, då det antagligen alltid kommer behövas personal samt att det finns arbetsplatser överallt...

Ett tips till dig. Ditt nuvarande jobb är en merit inom detta :)
 
Sv: Vad jobbar alla med?

kl

Jag jobbar som djurvårdare på ett katthem. Mina arbetsuppgifter är främst kattskötsel med även en hel del kontorsjobb. Jag kunde inte ha ett bättre jobb.
 
Sv: Vad jobbar alla med?

De har lagt av med höskörden också och har bara spann och oljeväxter=en intensiv period i endast en månad. Om man nu har en sådan sommar som i år, förra året var det färdigt lagom till älgjakten:p
 
Sv: Vad jobbar alla med?

jag jobbar på ett stort IT-företag på supportavdelningen, inte längre tekniskt utan en koordinerande roll mot stora och kritiska kunder. Det är mitt drömjobb, jag tror att min diplomatiska och pedagogiska ådra kommer mycket väl till sin rätt. Dessutom så kan jag jobba hemifrån med totalt flexibla tider, vilket bara är en fördel eftersom jag behöver jobba både mot Asien och USA internt, medan mina kunder finns i norra Europa.
 
Sv: Vad jobbar alla med?

Jag pluggar marksanering, sista året nu :)
Ett par kurser kvar innan det är dags för praktik och skriva ex.jobb hela sista terminen :up:
 
Sv: Vad jobbar alla med?

Jag jobbar som vfx artist i filmbranchen. Designar drakar och monster och miljöer till biofilmer.
Roligt och kreativt men många sena kvällar och helger.

Kul! 3D-animatör då antar jag? Själv har jag pluggat till compositor men eftersom jag inte vill flytta "dit det händer" är det svårt att få uppdrag så jag målar tavlor istället. :) Var har du pluggat?
 
Sv: Vad jobbar alla med?

Tack!

Jo, man har ju insett på vägen att det verkar stabilare att jobba i värmebranschen. Jag har sökte till värmeverk och vattenverk (och allt annat jag hade den minsta behörighet till) när jag var varslad senast (inte ens ett år sedan:crazy:).

/AA
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
793
Hästmänniskan Har varit på intervju i fredags ang ett hästjobb... har ett ganska högt ansett jobb i dagsläget, i chefs position, på en väl ansedd...
Svar
6
· Visningar
1 137
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp