Vad kan en sådan sadel vara värd?

squarepants

Trådstartare
Nelson Pessoa Paris, ca 5-6 år gammal. Inga skador förutom någor skavd av stigbyglarna. Behöver stoppas om. Vid bom.
Blivit erbjuden att få köpa en för 3000kr, och jag sa "va?!" när jag fick höra det :p
Stigläder ingår i priset om det säger något.

Sv: Vad kan en sådan sadel vara värd?

Finns nelson pessoa som kostar strax över 6.000 nya, men de kan också vara dyra. Stigläder osv får man sällan något extra för. Jag fick 4.500 eller 5.000 för min. Den var använd något år, aldrig i regn, behövdes inte stoppas om, knappt skavd efter stiglädrena.
Kolla på annonssidorna så får du en uppfattning om vad de kan vara värda.

Modellen som hette Paris är lastgammal vid det här laget så är sadeln inte mer än 5-6 år är det en annan modell. Jag tror alla Pessoas sadlar är, eller iaf var, märkta Paris på sadelknappen så många tror att det är modellnamnet.

Som jag fattat har det varit ganska varierande kvalitet på Pessoas sadlar men jag är dålig på märket. Sök i gamla trådar.

Gillar du den och den passar, ta med den till en sadelmakare och be att få en värdering.

Vissa modeller är billiga andra är dyra. Jag håller med Elektron, ta den till en sadelmakare som får värdera den i så fall.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt... 2
Svar
27
· Visningar
6 704
Senast: sorbifolia
·
Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de... 2
Svar
35
· Visningar
6 288
Senast: Lavinia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 560
Senast: cassiopeja
·
Gnägg Redan innan jag fick ta bort min tant övertalade min man mig att börja titta på en ny häst. När hon sedan fick somna in pushade han mig... 2 3
Svar
53
· Visningar
10 659
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka