Vad kan man ha istället för fondation?

snöstorm

Trådstartare
De sista åren har jag sminkat mig väldigt lite, tidigare använde jag fondation men upplevera att det blev tjockt, kladdigt och fult. Nu har jag sett att man också använder contouring men detta känns alldeles för avancerat och tidskrävande..

Om man bara vill ha något lätt men snyggt finns det någon lätt underlags creme eller puder som man bara slänger på och som blir snyggt?
Vill bara ha en produkt inte 3 olika grejer som behöver läggs på i olika lager..
Har bra hud, kanske något torr på vintern.
 
Jag använder Lumene instant glow fresh skin tint, den är bara att ta lite på fingret och sen göra typ som när man smörjer in ansiktet med vanlig ansiktskräm. Finns säkert liknande produkter hos andra märken men jag orkar sällan undersöka om något annat är bättre när jag väl hittat något som funkar.
 
Jag kör ACOs BBkräm alternativt cremepuder. Gillar de som är lite mer pudriga och inte så kladdiga.
 
Bare minerals har en färgad dagkräm med solskyddsfaktor, är som CC kräm tror jag. finns i många nyanser. Lite dyr dock men man kan köpa den mindre storleken på tuben. Lite billigare då. ska vara bra mot hyn och icke portilltäppande.
 
Jag brukar använda Tikeis puderfoundation, bara buffa på med en borste och kräver inget mer, det jämnar ut men blir inte kladdigt eller tjockt
 
En cc elle bb-cream låter som ngt du vill testa :). Färgad hudkräm/skintint kan man också kolla på.

Min favvo är erborians CC Red Correct, det enda den gör är att dämpa rödhet/rodnad och göra huden lite mer jämn i tonen 👌. Men gillar även de jag testat av Lumene och Klair :)
 
De sista åren har jag sminkat mig väldigt lite, tidigare använde jag fondation men upplevera att det blev tjockt, kladdigt och fult. Nu har jag sett att man också använder contouring men detta känns alldeles för avancerat och tidskrävande..

Om man bara vill ha något lätt men snyggt finns det någon lätt underlags creme eller puder som man bara slänger på och som blir snyggt?
Vill bara ha en produkt inte 3 olika grejer som behöver läggs på i olika lager..
Har bra hud, kanske något torr på vintern.
Finns idag många foundations som är leightweigt så att säga och inte ska kännas på huden och ge ett naturligare resultat. Och så finns ju Skintint, BB, CC och DD-creams som är lite mindre täckande än en foundation och har lite olika funktioner i form av återfuktning, utjämnande effekter, dämpa rodnad, solskydd etc.

Jag tycker Biodrogas CC-cream ger ett naturligt resultat och känns skön på huden. Den anpassar sig efter hudens ton och smälter in fint även om den ser vit eller ljust grönaktig ut först när man klämmer ut lite ur tuben. Finns i 2 färger har jag för mig, en för att dämpa rödhet och en annan.

Tycker även Fenty Eaze Drop blurring skin tint är bra. Även den känns inte tung på huden. Den ger naturligt resultat, jämnar ut fint, blurrar porer etc och finns i en himla massa färger. Så det är lättare att hitta en bra färgmatch för dina egna färger och då också få ett mer naturligt resultat.

Båda ovan innehåller hudvårdande produkter som återfuktar etc.

Om man har en täckande foundation och inte har på bronzer eller rouge etc så kan man ju lätt se lite livlös ut. Men med produkter som ovan kan ju ens egna färger i ansiktet få komma igenom lite.
 
Bare minerals har en färgad dagkräm med solskyddsfaktor, är som CC kräm tror jag. finns i många nyanser. Lite dyr dock men man kan köpa den mindre storleken på tuben. Lite billigare då. ska vara bra mot hyn och icke portilltäppande.
Jag är lite dålig på vad de olika benämningarna står för, läste nu att det antagligen är en BB cream.? Men jag kallar den för färgad dagkräm. Enklast så.
 
Jag kör på Dove tinted day cream.

Nivea har en också, bättre färg för mig men den blir kladdigare på min hudtyp.

Screenshot_20230223-080705_Google.jpg
 
Jag använder oftast färgad solkräm, eller lägger till pigment (pulverpigment eller ett tryck flytande foundation) i solkrämen.

Både skydd mot rynkor och cancer och en trevlig hudfärgsutjämning :).
 
Jag använder ett foundation-puder från L'oreal, dock håller jag väl kanske inte hundra med om allt den lovar att den ska göra, haha! Kommer nog gå tillbaka till bb/cc cream istället för min hud behöver nog mer en cream än ett puder.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 161
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 143
Senast: super
·
Utrustning skulle vilja köpa en extra ridjacka att använda ibland när jag rider på andra stall än där jag rider normalt sett. Hyr skåp på min...
Svar
7
· Visningar
766
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 294
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp