Vad kan soc hjälpa till med?

Zaria

Trådstartare
När umgängesföräldern har noll koll på hur man sköter ett barn (dusch,tvätt,rutiner,mat)
Nu har dessutom föräldern struntat i att smörja sonens exem som skall smörjas morgon och kväll bara för att vara jävlig mot mig. Då börjar det gå för långt. Barnet mår dessutom riktigt dåligt när han kommer från pappa (slåss,drar i håret,tar stryptag på barnen på dagis och är hungrig och arg)

Hur som helst skall soc ringa imorgon.

Det handlar inte om att ta pojken från sin pappa,utan att pappan skall lära sig barnets behov, hur man gör,att barnet behöver rutiner.

och för de som anser att pappan måste lära sig att växa in i sin roll, det har snart gått tre år och han förstår fortfarande ingenting.

Kan pappan tvingas ta hjälp? Såsom någon form av föräldrautbildning eller dyl?
 
Sv: Vad kan soc hjälpa till med?

När du pratar med soc poängtera att du inte vill minska kontakten med pappan, men att något måste ändras eftersom barnet blir lidande. Har du personalen på dagis på "din sida" alltså kan de tala om att de ser skillnad på barnet efter pappahelg?
Förslaget om utbildning borde de ju nappa på tycker jag men det måste ju komma från soc och inte från dig för då blir det väl etter värre.
 
Sv: Vad kan soc hjälpa till med?

Dagi säger att de inte märker skillnad och jag märker ingen skillnad heller när jag hämtar på dagis,däremot när vi kommer hem börjar helvetet minst sagt. Däremot sambo och vänner mm har sett sonen live efter ett umgänge med pappan.

Dagispersonalen tycker dessutom att pappan är så himla vältalig,snygg och trevlig när han hämtar/lämnar mm :confused: De skulle bara veta.

Jag poängterade idag att jag inte ville att umgänget skulle sluta däremot att pappan lär sig sköta barnet och vad det innebär att ha barn.

Familjerättstanten ringde också och undrade vad som hänt (hon har ju följt oss i snart 3 år) och jag sa som det var. Verkade som att hon tyckte att det var bra att jag anmälde men att jag kunde vänta mig att få frågan hur jag kunde lämna ut barnet till en pappa som gör sånt. Hur jag än gör blir det ju fel liksom...får inte pappan ha sonen hotar hon med umgängesabotage...hur skall de ha det?

Dock höll hon med mig på en punkt,får jag inte veta vart pappan skall flytta så tyckte hon att det var en skälig anledning att inte lämna ut sonen för det har jag som vårdnadshavare rätt att veta.

Alltid något. förmedlade detta till pappan men han vägrade säga vart han skulle bo utan började kackla om vilken hora jag är och att min familj var misslyckad och att det var bra att min lillebror är död mm mm mm....ungefär som vanligt när man försöker kommunicera med honom mao :grin:
 
Sv: Vad kan soc hjälpa till med?

De vet inte heller om de skulle kolla upp detta här eller i pappans hemkommun för här kunde de ju inte erbjuda så mycket hjälp (pappan bor 7 mil bort,sonen är skriven här)
 
Sv: Vad kan soc hjälpa till med?

Om du får den enormt korkade frågan(som är till för att skuldbelägga mammorna som vanligt) om varför du lämnar sonen så kan du säga som det är, du är väl helt enkelt tvungen för att inte anses motabeta barnets kontakt med sin pappa & sedan riskera att förlora vårdnad pga sammarbetssvårigheter:grin:
Man vet inte om man ska skratta ellerr gråta åt såna här byråkratimänniskor.
 
Sv: Vad kan soc hjälpa till med?

Nej det är sant, om jag skall skriva ärligt vad jag anser rent egoistiskt så hade både jag & sonen mått bäst av att pappan höll sig undan (han är bla polisanmäld för hot,får sjuka sms av honom dagligen mm) Sedan hade sonen fått söka upp honom om han ville och kanske inte var i sådan beroendeställning till en pappa som uppenbarligen kan gå hur långt som helst bara för att få utlopp över sina bittra känslor över att jag lämnade honom (borde man inte släppa det efter snart 3 år?)

Alt 2 att sonen får träffa pappa men med någon form av stöd i sin föräldraroll dessutom gärna av någon som kan läsa mellan raderna,dvs inte går enbart på att han är snygg,prydlig och har stor käft som han vet med sig hur han skall använda.

Så det är mot alt 2 jag strävar nu. Sedan tycker jag att barnen skall ha rätt till båda sina föräldrar,däremot tycker jag detta enbart handlar om pappans rätt och inte sonens bästa.
Vill man sitt barn det bästa varför inte lära sig hur man sköter det? Varför göra barnet illa pga mamman lämnade honom för längesedan pga hot? Det borde inte vara så svårt.

Har kämpat i så många år för att få detta att funka,litat på familjerätten att pappan visst kommer att klara barnet,jag skall inte oroa mig, det gör barnet gott att träffa pappa det är superviktigt mm

Men när det bara blir värre och värre med tiden och inget förbättras alls? Då kan jag inte ärligt säga att umgänget med pappan är det bästa för barnet...(även om jag inte kommer att knysta det minsta om det)
 
Sv: Vad kan soc hjälpa till med?

Inget umgänge nu iaf. Sonen är minst sagt hur ledsen som helst det är så hemskt :cry:

Får som sagt fortfarande inte veta av pappan var sonen skall vara. Han vägrar att kommunicera. Soc säger dock att jag inte skall lämna ut föränn jag vet det åtminstone, och omöjliga att få tag i är de också :confused:
 
Sv: Vad kan soc hjälpa till med?

Måste ändå säja att det är skönt att höra att du äntligen har Soc bakom dig för en gångs skull, att de stöttar dig i att inte lämna sonen dit.
Sen är det ju jobbigt för sonen att det blir sådär, men förhoppningsvis lär sig pappan något av det inför framtiden så att det kanske blir bättre för alla parter...
*önsketänker*
 
Sv: Vad kan soc hjälpa till med?

Bra att soc reagerar som de ska i det här fallet!men ofta verkar det som förälderns rätt till umgänget är större än barnet & därför tvingas man lämna över barn till olämpliga föräldrar.
 
Sv: Vad kan soc hjälpa till med?

Inte fått tag i soc på hela veckan, de ringde i måndags när jag var på lektion & ljudet var avstängt sedan har jkag försökt att ringa varje dag,pratat in medelanden mm.

Denna helgen var ju pappans helg och jag skickade inte iväg honom. Skicka ett sms till honom om att jag inte släpper iväg sonen till någonstans där jag inte vet var han är.

Leveransrapporten gick aldrig fram så det är möjligt att han bytt nummer. Men är han så dum så han inte medelar det får han skylla sig själv tycker jag om han åkte 14 mil tur & retur i onödan. För säkerhets skull höll jag Hampus hemma den dagen från dagis så han skulle slippa se när hans pappa kom dit och fick ett "Nej" av personalen. Jag vet ju vilket humör han har och sonen skulle blivit så ledsen om han sett det.

Förövrigt är det sorgligt att se hur sonen saknar honom.

Men jag oroar mig att något är i görningen,att inte få de där sms:en om vilken subba jag är varje dag osv. Något måste ju fått honom att sluta eller så har planerat något,typ tingsrätt eller dyl. :confused:
 
Sv: Vad kan soc hjälpa till med?

Hade du ringt mig på mitt jobb på soc hade jag sagt att du skulle hålla sonen hemma tills hans pappa lärde sig att ta hand om honom ordentligt.

Man kan tyvärr inte ändra på hur andra människor beter sig så det viktigaste är att du skyddar din son. Har du tur begriper hans pappa villkoren för att få umgås med honom.
 
Sv: Vad kan soc hjälpa till med?

Tack, hade hoppats att just du skulle kika in.

Jo jag resonerar som du,och jag vill att pappan skall lära sig innan. Tyvärr går de väldigt mycket på pappans linje,pappor är ju sååå duktiga som försöker och man kan inte kräva så mycket av dem mm :grin:

De skulle iaf erbjuda honom hjälp men de kunde inte tvinga honom sa de. Däremot sa "familjerättstanten" (gillar henne inte) att det var ok att hålla honom hemma just pga jag inte ens vet vart pappan tar honom. Hon sa att det är en giltig anledning i tingsrätten också. Att pappan inte sköter sonen verkar både dagis och familjerätten inte fatta "Han ser ju så väldigt bra ut,välklädd och trevlig" SUCK...men tvätta sin son det klarar han minsann inte.
 
Sv: Vad kan soc hjälpa till med?

Det man alltid kan kräva är att barnets behov blir tillgodosedda, sen kanske det inte blir precis som man själv brukar göra. Mat, hygien och eventuella mediciner är ett grundkrav!
 
Sv: Vad kan soc hjälpa till med?

Det man alltid kan kräva är att barnets behov blir tillgodosedda, sen kanske det inte blir precis som man själv brukar göra. Mat, hygien och eventuella mediciner är ett grundkrav!

Det är så jag resonerar också. Men som nu,han struntar i att smörja sonens ben där han är full i torrexem som dessutom spridit sig,bara för att bråka med mig. Han kan inte duscha av tvätta sonen,han kan inte ta hand om honom när han är sjuk (vill inte) tex skulle han ha honom då han blev hemskickad från dagis för att han var väldigt lös i magen,gav tips på vad han kunde göra för att magen skulle stabilisera sig,men vad gör pappan,jo tar med sonen på Mc donalds:mad:

Såna saker.
 
Sv: Vad kan soc hjälpa till med?

uppdatering: Pappan skulle haft umgänge i fredags, skickade sms att jag inte lämnade ut honom föränn jag iaf visste var han var samt att pappan faktiskt tagit emot hjälp medhur han skall sköta sonen.

Tror han bytt nummer för han åkte faktiskt till dagis,som tur var så var sonen hemma och hade blivit hemskickad dagen innan pga dålig mage.Pappan hade tydligen sett ledsen ut och undrat vad det var med sonen vilket dagis inte visste. De frågade om han varit hos mig vilket jag inte hoppas,jag var inte hemma nämligen.

Soc ringde i måndags och de skall prata med pappan iaf,de saatt sånt här ofta inte ledde någonstans men att det kunde vara en bra markering för pappan att det inte var ok att sköta sonen som han gjorde.
 
Sv: Vad kan soc hjälpa till med?

Kan tillägga att detta lär bli smutskatning utan dess like då pappan hittar på en hel del saker om mig,som han sagt i familjerätten som de inte trott på,tex

*Sonen har fula kläder,som ser TVÄTTADE ut (ja konstigt när man har småbarn)

*Han är ful i håret trots frisörbesök

*jag älskar inte sonen

*Jag går aldrig ut med sonen,av anledning att de veckor han var med så hade jag jätteont efter "klippet" och därav satt ute med sonen istället för att gå så långt,vad är skillnaden för barnets skull bara det får komma ut? Sonen är ute varje dag på dagis är hemma 5,sedan äter vi och kollar barnprogram och sedan läggdags,på helgerna är vi ute mycket.

*När han var här senast stod det en ölkartong (tom,min illers leksaK) på bordet och dammsugaren var framme, dessutom var det minst 6 farliga illrar här (jag har EN) var de 5 andra han sett kommit ifrån har jag ingen aning om :confused: för här har det aldrig funnits mer än en när sonen är hemma. Pojkvännen har 2 st men de är aldrig uppe när sonen är vaken.

*Mor mor & Morfar är farliga för sonen eftersom min lillebror tog livet av sig för 4 år sedan så sonen skall inte få vara där (vilket sårat mina föräldrar något fruktansvärt

*Jag super tydligen (jag går ut med mina vänner när jag är barnledig,dricker med måtta) spelar det någon roll?

* Jag lägger barnbidrag och underhåll på cigg,droger och alkohol-Jaså gör jag?

Men men det är sånt pappan kommer att ta upp iaf...SUCK!!!

För min del får soc gärna komma hit och kika vilken dag som helst,men är bara så trött på detta. Jag vill ha lugn och ro och en pappa som engagerar sig i sitt barn istället för att fortfarande vara bitter över att jag inte ville ha ett förhållande med honom.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
59 944
Senast: lundsbo
·
Övr. Barn Hade en intressant diskussion på ämnet. Hur har pappans roll i barnets/barnens uppväxt förändrats under "senare tid" (säg senaste 20-30...
26 27 28
Svar
540
· Visningar
31 610
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
5 662
Övr. Barn Förhållandet med barnets pappa är så gott som över. Han är inte en lätt man att leva med och jag är så arg på mig själv som skaffade...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
27 748
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp