Bukefalos 28 år!

Vad kan vara fel? långt, men hoppas någon kan hjälpa

Sv: Vad kan vara fel? långt, men hoppas någon kan hjälpa

Synd att h*n är halt, men skönt att du upptäckte det så tidigt!

Lycka till med promenaderna, och lycka till på ditt nästa veterinär besök!





Kramisar från Diana
 
Sv: Vad kan vara fel? långt, men hoppas någon kan hjälpa

Är glad att det inte var ngt värre dock, pratade igår i stallet om hästar som har tornutskåt (heter det så?) i rygg och grejer, och då finns det ju inte så mkt man kan göra.

Alla hästar har tornutskott på sina ryggkotor. Men problem med dessa kan vara svåra att åtgärda, helt riktigt.
 
Sv: Vad kan vara fel? långt, men hoppas någon kan hjälpa

Alla hästar har tornutskott på sina ryggkotor. Men problem med dessa kan vara svåra att åtgärda, helt riktigt.

Ja, men det är väl bara om dom ligger för nära och skaver mot varandra som det kan orsaka problem?
 
Sv: Vad kan vara fel? långt, men hoppas någon kan hjälpa

Vad skönt att ni hittade orsaken snabbt och det kan åtgärdas.

Hoppas hästen din blir frisk snabbt :)
 
Sv: Vad kan vara fel? långt, men hoppas någon kan hjälpa

Vad skönt att ni hittade orsaken snabbt och det kan åtgärdas.

Hoppas hästen din blir frisk snabbt :)

Jaa, vi var ju ganska säkra på att det var ngt men vi visste inte vart det satt bara.

Ska ändå bokat en tid hos en equieterapeft som ska få kolla igenom henne. Oftast så kommer ju inflammationen från ngt, och om dom hittar vart det kommer ifrån så kan dom kanske behandla där så blir hon frisk snabbare :)
 
Sv: Vad kan vara fel? långt, men hoppas någon kan hjälpa

Jaa, vi var ju ganska säkra på att det var ngt men vi visste inte vart det satt bara.

Ska ändå bokat en tid hos en equieterapeft som ska få kolla igenom henne. Oftast så kommer ju inflammationen från ngt, och om dom hittar vart det kommer ifrån så kan dom kanske behandla där så blir hon frisk snabbare :)

:bow: låter som en bra ideé, min ponny hade 0.5 på vänster fram och något lite diffust på höger fram nu i sommras.
Det kommer ifrån att hon är låst i höger sida på korset, men vi har ut equieterapeft och massör m.m. så det blir nog bra snart.
 
Sv: Vad kan vara fel? långt, men hoppas någon kan hjälpa

Nej Erlichios smittar inte men det är en trist sjukdom. Behandlar man inte eller låter bli att ge det chansen att läka ut så får de ju lätt återfall vilket kan sluta sorgligt! Hoppas att det löser sig iaf :)
 
Sv: Vad kan vara fel? långt, men hoppas någon kan hjälpa

Skönt att ni hittat felet och att det inte var ngt av allvarligare dager :) Lycka till i fortsättningen!
 
Sv: Vad kan vara fel? långt, men hoppas någon kan hjälpa

*kl*

TS, se över skoning, munstatus (hakar? vargtänder?), kolla upp så sadlarna passar osv innan du sätter igång igen. Kotledsinflammationer är ofta framkallade av dylika saker samt ryttarfel. Dumt att skapa samma problem igen...
 
Sv: Vad kan vara fel? långt, men hoppas någon kan hjälpa

*kl*

TS, se över skoning, munstatus (hakar? vargtänder?), kolla upp så sadlarna passar osv innan du sätter igång igen. Kotledsinflammationer är ofta framkallade av dylika saker samt ryttarfel. Dumt att skapa samma problem igen...

Ja, jag skrev lite högre upp att vi ska åka och kolla henne hos en ET. Dom kan dom kolla igenom henne o kanske hitta utsprungsproblemet.

Skonigen är uppkollad (eller uppkollad och uppkollad) på röntgen syntes en lite skilnad i hennes hovben, men den var så liten att det inte skulle spela ngn roll sa vet. Men dom skulle ändå kolla upp det om hon inte är bra nästa gång. Det gick att sko bort så dår får dom göra det och se om hon blir bra då.
Tänderna är oxå kollade för 2-3 veckor sedan.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 581
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 383
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 677
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 173
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp