Vad kan vara fel?

Jag har ofta blivit ifragasatt har i USA ... Sarskilt pa ostkusten. Jag borjar bara rabbla nagra research som visar pa negativa konsekvenser av kastrering sa slutar de prata om det sedan. :angel:
Nu har jag veterinarer med arbetande hundar som sjalva bara kastrerar nar det behovs sa ingen sager nagot till mig.:)

Bade min gamla rottis tjej och den jag har nu har dock kastrerats, Miss Mandy var 7-8 ar och Princess diva 9 ar och bada fick en constant lop cyckel sa det var bast att gora nagot.
Här var det framför allt när jag först kom över. Båda tjejerna var ju hyfsat unga och det var ganska blatant hos veterinären "Så, när ska du boka in dem för kastrering?" Jag blev så himla paff eftersom jag aldrig fått frågan överhuvudtaget hemma i Sverige i och med att ingen av dem haft problem - här kom det upp vid en helt vanlig vaccinering. :confused:
Meeen, jag sa nej och nu med ett visst generationsskifte i veterinärsstaben har det aldrig kommit på tal "bara sådär". De ifrågasätter inte heller mitt val av färskfoder/barf längre. :)
 
Jag vet inte jag, ibland tycker jag det verkar som att nykomlingar ska sättas på plats oavsett vad de skriver, men speciellt om de tror sig vara kunniga i något fält. Det är oundvikligt att vissa diskussionsämnen återkommer, och det är inte konstruktivt att vara extra ifrågasättande mot användare som inte har varit på forumet sedan urminnes tider och sett alla gamla trådar om dem. Vad gör man ens på ett diskussionsforum om man tycker att många diskussioner redan är uttömda?

Sorry ... Jag insag inte ens att du var ny (Valkommen hit!). Jag tittar inte efter vem som sager vad da det ar manga jag inte direkt kommer ihag vad de sager eller tycker. Jag laser inlaggen och svarar ... sedan kanske jag tittar efter om det ar nagot sarskilt.
 
Ja jag funderar på om det är för att han inte var svenks. Ingen aning om vart han kom ifrån skulle gissa på brittisk men den accenten men är det så vanligt där?

Jag känner bara till att man kastrerar tikar om det är absolut nödvändigt inte i förebyggande syfte. Han pratade om tumörer på juvren mm mm pga att de inte skulle vara kastrerade. Kändes lite olustigt och jag tänker inte kastrera henne om hon inte skulle behöva det.
Aldrig blivit ifrågasatt på det tidigare därför reagerade jag.
Kan intyga som @Sel att det är väldigt vanligt att kastrera i UK och US, så jag hade tippat att det är på grund av hans bakgrund som han frågade.

Hoppas allt går bra.
 
Uppdatering. Ultraljudet visade inget (skönt) dock har hon faktiskt varit lite förstoppad. Hon har ju bajsat som hon ska men inte riktigt fått ut allt.

Lite extra vätska i maten och lite droppar av något (kommer inte ihåg namnet) för att mjuka upp bakset lite så har jag en ny hund.

Så lilla fröken hade ont i magen. Mattehjärtat mår nu mycket bättre. Lite sura pengar men nu har jag svart på vitt att organen är ok för nojjig som man är så läser man ju in en liknande njursvikt hos hund. Vilket jag nu kan utesluta helt :D
 

Liknande trådar

Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
12 174
Senast: hastflicka
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 560
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 489

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp